Laurentiu Balcan

Cum poate sa vina Duhul Sfant peste tine, daca El este deja in tine?

19 comentarii

O alta maladie a teologiei harismatice- si aceasta foarte molipsitoare- consta în credinta ca Dummnezeu vorbeste si astazi prin proroci, adica ofera revelatie noua. Nu este greu sa demonstram ca o astfel de pretentie este total lipsita de fundament scriptural. Iosif Ton a ajuns si el bântuit de naluca revelatiilor noi, extrem de ispititoare.” Daniel Chiu

Domnul Daniel Chiu se afla intr-o confuzie evidenta cand vine vorba de lucrarea profetica, chiar daca dumnealui ii considera pe harismatici “iliterati in ale Scripturii“. Afirmatiile pe care le face, care lovesc direct in miscarea penticostala si carismatica, sunt in mod intentionat lansate pentru a denatura perceptia cititorilor cu privire la manifestarile profetice. Ma indoiesc ca domnul Daniel Chiu nu ar sti ca prorocia, in perceptie penticostala cel putin – si am aici in vedere marturisirea de credinta penticostala, nu practicile abuzive ale unor falsi proroci – nu aduce revelatie noua, cum sugereaza dumnealui, ci este o vorbire supranaturala pentru “zidire, sfatuire si mangaiere”. Faptul ca Dumnezeu vorbeste si astazi prin proroci nu inseamna ca prorocii aduc o revelatie noua.

Teza pe care vrea s-o sustina domnul Daniel Chiu este aceasta: Iosif Ton este insuflat de duhuri straine! (“Nu e greu să ghicim ce duh i-a inculcat lui Iosif Ţon ideea că tot ce scrie este dictat de Dumnezeu!”) Pentru a-si sustine teza, aprigul baptist dezinformeaza cititorii de pe platforma Patratosului si le inoculeaza ideea ca “profetiile aduc revelatii noi”, deci trebuie respinse, din moment ce Dumnezeu si-a incheiat revelatia. Bineinteles ca nu este greu de demonstrat ca “revelatiile noi” nu au fundament scriptural, dar as fi foarte curios sa vad cum este usor de demonstrat ca Dumnezeu nu mai vorbeste astazi prin proroci.

Una dintre confuziile pe care le fac cei care judeca lucrarea Duhului Sfant din perspectiva cesationista este aceasta: “cum poate Duhul Sfant sa vina peste tine daca El este deja in tine?” UBR il acuzau pe Iosif Ton si pe  strajeri de  “practica condiționării prezenței Duhului Sfânt de vorbirea în limbi“. Nu stiu cat de mult erau vizati strajerii de aceasta acuzatie, dar in mod evident acuzatia este una care ii vizeaza pe penticostali. Nu pot nega ca acesta “practica” este una dintre cele mai mari greseli pe care le-au facut penticostalii in trecut, dar realitatea este ca, cel putin in ultima perioada, penticostalii si-au clarificat intelegerea asupra acestei “practici” si nu prea mai intalnesti invatatori penticostali respectabili care sa spuna ca daca nu vorbesti in alte limbi nu ai Duhul Sfant. Asadar, reactualizarea unei acuzatii vechi, care nu-si mai gaseste fundamentul in practica penticostala actuala este o dovada clara de rea-vointa si de discreditare intentionata a miscarii penticostale.

Cum poate sa vina Duhul Sfant peste tine daca El este deja in tine? Foarte simplu, exact asa cum a venit si peste Domnul Isus. Domnul Isus a fost conceput prin Duhul Sfant si avem toate motivele sa credem ca a fost plin de Duhul Sfant inca din pantecele mamei Lui. Noi nu credem ce Trinitatea “s-a rupt” prin intrupare, ci credem ca Tatal, Fiul si Duhul Sfant au continuat sa fie una. Duhul Sfant era in Isus inca din momentul conceperii si a ramas in El permanent, fara sa-L paraseasca vreo clipa. La botezul  Domnului in apa se intampla ceva miraculos. In timp ce se ruga “…s-a deschis cerul si Duhul Sfant S-a pogorat peste El in chip de porumbel.” (Luca 3: 21-22). Este absurd sa afirmi ca Duhul Sfant s-a coborat in Isus abia la botezul in apa. Atunci, cum de a venit peste El, daca era deja in El?

Este important sa retinem ca atunci cand Luca vorbeste despre experienta botezului cu Duhul Sfant, el ne spune ca Duhul s-a coborat “peste ei” (Fapte 1:8; Fapte 8: 16; Fapte 10: 44; Fapte 11: 15; Fapte 19: 6), sugerand o experienta asemanatoare celei de la botezul Domnului Isus in apa. Deci se prea poate sa ai Duhul Sfant in tine si el sa vina si peste tine atunci cand experimentezi botezul cu Duhul Sfant.

Noi, ca penticostali, nu credem ca botezul cu Duhul Sfant  este momentul cand omul primeste Duhul Sfant, ci este momentul cand omul experimenteaza pentru prima data umplerea cu Duhul Sfant, “umplerea initiala”. Pavel le scrie celor din Efes si ii indeamna sa fie “plini de Duhul Sfant”, ceea ce sugereaza ca pot exista credinciosi care nu sunt plini de Duhul Sfant. Indemnul lui nu ar avea sens daca “plinatatea” nu ar fi o necesitate zilnica. Pretentia celor care afirma ca “plinatatea” trebuie acceptata prin credinta, chiar daca nu simti nimic, mi se pare aberanta. Plinatatea este o experienta, botezul cu Duhul Sfant trebuie experimentat!

About these ads

Author: laurentiu balcan

Fiecare vede ceea ce pari, dar putini isi dau seama ce esti in realitate. Fii ceea ce esti!

19 thoughts on “Cum poate sa vina Duhul Sfant peste tine, daca El este deja in tine?

  1. Fr. Laurentiu ,

    crezi ca , putem noi sa indreptam un ” Stejar ” , care creste strimb de 400 de ani ?

  2. Pingback: Declarații și reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon-Străjerii (VI) « Istorie Evanghelica

  3. De unde stii ca Duhul Sfant nu “ S-a pogorat peste El in chip de porumbel.” tocmai pentru a confirma ca El este Fiul lui Dumnezeu si pentru ca cei din jur sa vada lucrul acesta. Cred ca nu poti sa il imparti pe Dumnezeu in parti, sa spui ca el e cu tine dar nu in totalitate, cred ca problema e cat de mult il lasam noi sa lucreze in viata noastra si cand de mult ne dorim noi, deoarece El ne vrea fiinte libere nu roboti.

  4. Crestini de pretutindeni va urez : La multi ani !!! 2011

  5. Cum explici Tit 3 : 5
    Mantuit- prin spalarea si inoirea realizata de Duhul ,care atunci la nasterea din nou a fost turnat din belsug…nu ulterior
    Isus a fost nascut din si prin umbrirea Duhului,deci a avut natura duhovniceasca,nu ca noi,fire pacatoasa…abia dupa primirea Duhului misioneaza si lucreaza,cu putere si autoritate….cum adica sa vina peste tine desi e in tine?
    “daca o anume invatatura a fost multi ani propagata si transmisa gresit,iar actual nici un respectabil invatator penticostal nu o mai predica” (desi mai sunt inca…) inseamna 2 lucruri…invataturi’/doctrine/elemente gresite pot fi predicate de catre cei plini de Duhul…si 2 nu sunteti infailibili doctrinar…sustine-mi teologic,dogmatic si exegetic afirmatia,caci nu-i pot spune invatatura…poate fi in tine dar sa vina peste tine
    ca o confesiune,sunt simpatizant penticostal de 5=6 ani,cu nevasta penti,dar nu pot pricepe toate invataturile acestea nerationale si nici prin credinta nu le pot primi din pricina versetului din Tit 3.5,6.
     El ne-a mântuit, nu pentru faptele fãcute de noi în neprihãnire, ci pentru îndurarea Lui, prin spãlarea nasterii din nou si prin înoirea fãcutã de Duhul Sfânt,
    6  pe care L-a vãrsat din belsug peste noi, prin Isus Hristos, mântuitorul nostru;

  6. Pingback: Vorbire de vorbire – teologie la purtător | Blog

  7. Dle. Laurentiu

    Nu vreau sa intru in detalii cu privire la textele citate din Fapte, poate intr-o alta zi. Insa vreau sa clarificam cateva lucruri.
    Sunteti de acord cu mine ca nasterea din nou/ convertirea este o experienta din exterior spre interior? Adica Duhul vine in om din exterior spre interior, nu? Iar asa zisul “botez al Duhului” este unul din interior spre exterior? Daca sunteti deacord cu mine atunci in ce sens se mai poate vorbi despre o revenire a Duhului la asa zisul “botez in/cu Duhul”? Oare nu cumva cramponarea penticostalilor intr-o limbaj discutabil este marea lor problema? Nu ar fi cu mult mai usor folosirea unei alte formule biblice, ca de exemplu “umpluti cu Duhul Sfant”? Expresie care nu mai necesita foarte multe explicatii la intrebari ca: de unde vine, cum vine, de ce vine de doua ori?(Daca doriti sa faceti referire la vreun text din Fapte atunci acesta sa fie doar evenimentul “samaritenii”, deoarece este unicul caz in care putem sa vorbim categoric ca avem de a face cu crestini care au beneficiat de un eveniment asemanator apostolilor la Cincizecime si care se aseamana cu noi cei de azi, in celelalte cazuri lucrurile stau putin diferit.)

    • D-le Claudiu,
      1. nu cred ca “directia” de unde vine Duhul conteaza. IN postarea mea am aratat ca Duhul era IN Isus, dar s-a coborat si PESTE El la botezul in apa. Atat. Nu am spus ca Duhul a venit de doua ori. Eu nu cred ca Duhul Sfant vine o data la nasterea din noi si apoi mai vine o data la botezul cu Duhul Sfant. Eu cred ca DUhul vine la nasterea din nou, dar acelasi Duh isi poate manifesta puterea peste cineva ori de cate ori acea persoana isi deschide inima pentru a fi umpluta cu Duhul Sfant. Deaceea, noi spunem ca “botezul cu Duhul Sfant” este o experienta spirituala prin care omul primeste putere – de la Duhul care este in El – pentru a-L marturisi pe Hristos si pentru a trai o viata sfanta.
      2. noi penticostalii afirmam ca botezul cu Duhul Sfant este umplerea initiala cu Duhul. Formula “umplut cu Duhul” este cea mai potrivita, aveti dreptate, dar folosim si expresia “botezat cu Duhul” pentru a descrie umplerea initiala.
      3. Cand Petru descrie experienta din casa lui Corneliu spune: “Duhul Sfant s-a coborat peste ei ca si peste noi la inceput” (Fapte 11:15), deci Samaria nu este unicul caz asemanator cu Cincezimea.

      • Daca il accepti pe ISUS ca DOMN si mintuitor (GAL.2.20),atunci ai duhul (OMULUI ISUS in tine- stim cu totii comportamentul DOMNULUI ISUS pina la rastignire),iar prin botezul cu Duhul Sfint , primim duhul DUMNEZEULUI ISUS -CEL INALTAT -REGELE REGILOR SI DOMN AL DOMNILOR. Fratele I. TON specifica –sint mai multe duhuri, atit rele cit si cele venite de la DUMNEZEU(CE AM SCRIS E DOAR O PARERE A MEA PERSONALA). In niciun caz nu putem servi lui DUMNEZEU si lui mamona in acelas timp, cind dam pe ISUS omul afara din noi automat duhurile celui rau ocupa locuinta inimi noastre.Deci a fi pocait cu adevarat inseamna a duce o lupta continua impotriva pacatului, ispitelor si poftelor, cu ajutorul lui DUMNEZEU se poate,– fara esec total.

      • ceea ce mie nu mi se pare corect este ca la penticostali toti sunt umpluti cu duhul sfant la botez sau la staruinta…in fine nu stiu sigur…de ce in momentele acelea de ce nu dupa un an???de ce nu dupa 2???de ce nu de 10 ori pe an???

  8. Mai nou, baptistii, in loc sa predice Evanghelia, striga “ERETICI” unii dupa altii pe toate blogurile baptiste, zise “evanghelice” (a devenit deja o traditie). Desigur, fiecare religie considera ca celelalte religii au anumite erezii, insa a arunca noroi in spatiul virtual asupra altor evanghelici, numindu-i “eretici”, “rataciti” si “profeti ai lui Baal”, este o practica specifica baptistilor (in speta negrutisti). Poate ca baptistii, macar pentru faptul ca isi spun crestini, ar trebui sa invete sa remarce si ceea ce este pozitiv la celelalte denominatiuni. Daca ar proceda astfel, ar actiona in propriul lor interes, pentru ca, parafrazandu-l pe dr. Ben Carson, renumitul neurochirurg, daca stii sa vezi ceva bun la ceilalti, aproape toti vor sfarsi prin a vedea ceva bun si in tine.

  9. caderile alea pe spate (slain in the spirit) existente in cadrul miscarilor carismatice cum este si miscarea “strajerii” sunt provocate de duhuri demonice.

  10. pacea domnului fie cu voi si zic ca binecuvantat sa fie domnul dumnezeu fratii meii as vrea si eu sa motivez un singur lucru an legatura cu duhul sfant toate aceste lucruri as date de dumnezeu si exista cu adevarat atunci cand antro biserica sunt oameni de rugaciune sunt oameni care al cauta pe dumnezeu cu adevarat acolo duhul domnului se coboara si face chear si minuni an acea biserica eu sunt un baiat care caut puterea duhului sfant si sa o gasesti este unsecret cum ar fii sa stai bine langa dumnezeu sa ai partasie multa cu domnu si sa ai fapte caci de credinta nu mai vorbim caci daca tu cauti puterea duhului sfant asta inseamna ca ai credinta dar si cu duhul sfant trebuie sa fiti foarte atenti se poate sa va ansele deavolul cum ar fii poate domnul te foloseste prin proorocie si vine deavolul cu o ispita si daca nu iesti bine langa domnul cazi fara sati dai seama caci dupa cum bine stiti deavolul este foarte siret eu raman la aceste cuvinte daca cineva ar avea ceva saa ma antrebe sau sa mai tinem o mica partasie nr de telefon este urmatorul 0032489127145 sunt in belgia un beep sau un sms si eu va stau la dispozitie cu cata antelepciune mea dat domnul daca stiu ancerc sa va rasp la intrebari orice fel de antrebari as binevenite ca din partea domnului va multumesc si va rog sa ma iertati daca cineva se va jignii citind acest comentariu pacee si as dorii sa ne vedem cu totii an raiul lui dumnezeu

  11. marius daca vrei raspunsul la intrebarea ta este urmatorul domnul da cui vrea cand vrea si unde vrea ma refer la duhul sfant si daca domnul gaseste cu cale sa dea duhul sfant la unii stie de ce si asta poate sati dea si tie daca crezi cu adevarat ca exista caci astfel nu al vei avea niciofdata te asigur eu fii binecuvantat

  12. laurentiu la fel si pentru tine este valabil daca vrei cu adevarat sa stii cum vine duhul sfant trebuie sa crezi si duhul sfant daca este an tine dupa cum ai scris daca chear vrei sa aflii sau nai aflat deja duhul sfant al au toti care la primit pe domnul ISUS ca domn si mantuitor dar ceea ce tu nu antelegi este urmatoarea lucrare umplera cu duhul sfant darurile duhului sfant multi crestini pretind caci sunt 9 daruri dar de fapt daca deschizi ochii si privesti in viata unui crestin carel cauta pe domnu cu adevarat vei descoperii caci defapt sunt peste 15 daruri ale duhului sfant fii binecuvantat si inca ceva fr.Iosiv ton este unul dintre oamenii domnului care domnul lucreaza cu o foarte mare putere eu personal al felicit si ii zic ca in continuare domnu sal binecuvinteze si duhul domnului sai fie calauza an continuare fie binecuvantat numele domnului

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 147 other followers