Laurentiu Balcan

Undă de șoc în mediul evanghelic

93 comentarii

Ca o unda de soc, zilele acestea au circulat  mai multe stiri care-l incriminau pe Vladimir Pustan.

Doua tabere s-au delimitat in mod evident. “Acuzatorii”, care au aruncat sagetile fara sa aduca probe si “protectorii” lui Vladimir Pustan care i-au luat apararea fara sa analizeze acuzatiile. Acestia au sarit in apararea starului penticostal – asa cum fac fanii unei echipe de fotbal – care, cand isi vad adversarii, sunt gata sa sparga capete si sa rupa brate. Sa va fereasca Dumnezeu de galeria pocaitilor!

“Acuzatorul” Ioan Pop nu aduce probe prin care sa-si valideze acuzatiile. Sa aduca si el un act de proprietate, o chitanta, un bon, orice dovada palpabila care sa-i certifice spusele. Oricum, Ioan Pop se afla in postura in care chiar daca ar spune adevarul nimeni nu ii mai acorda credit. S-a aruncat, de-a lungul timpului, in mai multe acuzatii nefondate pentru a mai fi credibil. Ioan Pop are nevoie de marturii solide pentru a-si putea sustine acuzatiile. Orice acuzatie de imoralitate trebuie probata pe marturia a cel putin doi-trei martori. Are el astfel de marturii scrise? Fotografii? Imagini filmate? Fara marturii solide nu avem decat cuvantul lui Vladimir Pustan impotriva cuvantului lui Ioan Pop. Va inchipuiti pe cine crede lumea, nu? Si aici nu discutam de adevar – adevarul este alunecos in aceasta situatie – discutam doar de credibilitatea celui ce acuza.

De cealalta parte, Vladimir Pustan este acuzat de fapte de care au fost acuzati sute de pastori si evanghelisti celebri de-a lungul timpului.

Comunicatul pe care l-a dat ca reactie la acuzatiile lui Ioan Pop este total nepotrivit. S-a grabit. Evanghelicii nu asteptau dezmintiri cu privire la averea lui, ci dezmintiri cu privire la acuzatiile de imoralitate. Formularile evazive nu l-au ajutat deloc. Nu fata de Ioan Pop trebuia sa se apere si nu lui trebuia sa-i ceara un drept la replica. Ce publicatie detine Ioan Pop ca sa poata oferi drep la replica? Nu trebuia sa (re)actioneze fata de acuzatiile care i s-au adus, ci trebuia sa actioneze in deplina luciditate, fara graba si fara emotii. Nu de alta, dar da de banuit.

Unde este adevarul?

Il vom afla – cu siguranta! -  in perioada urmatoare, pentru ca “nu este nimic ascuns care nu va veni la lumina”. Deocamdata nu m-am asezat in nicio tabara. Nu vreau sa ma pripesc acuzand pe cineva fara dovezi, dar nici nu vreau sa idolatrizez pe cineva si sa nu iau in calcul varianta groaznica: “dar daca?”

Fara dovezi, Ioan Pop isi va atrage si mai mult oprobriul public. Dar daca acuzatiile lui au si un sambure de adevar, socul in mediul evanghelic va fi fara precedent. Imaginea penticostalilor va fi puternic afectata si o sa-i vedeti atunci pe legalistii bisericii cum vor sari ca arsi, acuzandu-i pe liberalii si modernistii care l-au sprijinit pe Pustan de-a lungul anilor. Nu cred ca avem capacitatea – cel putin la ora actuala – de a administra un astfel de scandal.

Ma astept, totusi, sa vad care va fi reactia si decizia Consiliul Bisericesc, pentru ca este importanta in situatia de fata. Sper sa primim si noi un raspuns oficial cat mai curand.

PS. Voi fi foarte selectiv cu comentariile voastre, de aceea va rog sa va cenzurati singuri comentariile.

About these ads

Author: laurentiu balcan

Fiecare vede ceea ce pari, dar putini isi dau seama ce esti in realitate. Fii ceea ce esti!

93 thoughts on “Undă de șoc în mediul evanghelic

  1. Laurentiu, poti sa dai te rog mau multe detalii despre acuzatiile ce i se aduc lui Pustan? sau un link? caci nu stiu despre ce e vorba. Multumesc.

    • Comunicatul lui Pustan aici: http://www.ciresarii.ro/index.php/comunicat-2/
      Pai asta este interesant. Ioan Pop este destul de limitat in a-si promova acuzatiile. Nu are un sit sau un blog. De asta ma mira comunicatul lui Pustan. Acuzatiile lui Ioan Pop au fost transmise unei liste de mailuri de-ale pastorilor si liderilor evanghelici (banuiesc ca sunt cateva sute).
      Eu nu vreau sa postez la mine pe blog acuzatiile lui Ioan Pop. Ma limitez la ceea ce am scris.

      • „Celebrul” John S. Pop nu cred că mai e luat în serios de cineva, decât de tabloidiști. Apropo, vă spun 100% că Nelu Pop s-a ales după atacuri cu o căzătură urâtă soldată cu o fractură, drept pentru care a fost internat.

  2. Te salut Laurentiu!
    Si mie mi s-a parut aiurea comunicatul. A postat dreptul la replica de care vorbeste undeva sau comunicatul asta este replica lui?
    Nu cred nici ca un om integru care slujeste pe Dumnezeu la nivelul asta ar trebui “sa se apere” in felul asta. “Stapanul isi apara slujitorii..”, o fraza daca nu ma insel, din una din predicile sale. Mi se pare ca standardul e cam coborat in replica sa. Dumnezeu sa se indure si sa ne pazeasca de orice fel de cadere.

    • In primul rand se vede ca nu ai trecut prin astfel de situatii.. trebuie sa fii cel putin leguma ca sa nu reactionezi intr-un fel… Ceea ce Vladimir Pustan a scris in acel comunicat e nimic pe langa ce ar putea/ trebui sa spuna.. Nu are nimeni dreptul sa acuze pe cineva, mai ales ca nu are nici o dovada. Si faptul ca este slujitorul lui Dumnezeu asta nu inseamna ca trebuie sa se lase calcat in picioare de toti oamenii de nimic. Dumnezeu isi apara slujitorii, este foarte adevarat, dar si pedepseste amarnic pe cei nenorociti care au treaba cu ei.

      • In comentariul asta vad un crestinism foarte superficial…caracteristic multora din pacate.
        De unde se vede? :) cum tratam noi lucrurile superficial si de suptafata…
        Acum..faza cu acuzatiile in lipsa dovezilor e discutabila. Unii sunt mesteri in stergerea urmelor.
        Cititi Scripturile. Avem dreptul de a judeca, de a verifica slujiri, oameni, invataturi. Si nu suntem “nenorociti” daca facem asta…:)
        Nu trebuie sa fii leguma. Poate ca Domnul il “foloseste” pentru a lucra la caracterul sau. Vezi episodul cu David si Simei.
        De ce sa nu se lase calcat in picioare. Sa se lase… ca si Hristos s-a lasat. S-ar putea sa creada ce spune lumea despre el. Lucrurile astea au rolul de a te trezi cumva. Eu cred sunt bune experientele astea pentru sufletul oricui. Ma bucur si sunt multumitor cand oamenii spun lucruri rele si neadevarate despre mine… Ferice de mine…!
        Of…e greu… e greu ptr ca imperiul, slujirea…oamenii…functiile.. definesc cine suntem…si nu Hristos si Evanghelia Sa.

    • Marius Zarnescu, nu stiu de ce nu iti pot da reply la comentariu, dar iti scriu aici. Daca tot zici ce faptul ca Pustan ar trebui sa se lase calcat in picioare ca si Isus s-a lasat.. Si Isus a reactionat intr-un fel atunci cand unul din aprozi i-a dat o palma..Daca citesti Ioan 18:23 zice asa: “Daca am vorbit rau, arata ce am spus rau; dar daca am vorbit bine, de ce ma bati?” la fel poate fi si in cazul lui Pustan.. daca a facut ceva rau, sa se arate cu dovezi clare, dar daca nu…amigo, de ce se da in el? asta zic.. nu cred ca asta e dovada de “crestinism superficial”, cum ai zis tu..

      • Andreea, cu tot respectul, iti propun un studiu biblic. Nu de alta, insa nu cred ca intelegem teologia aceasta a “suferintei pe nedrept, suferinta pentru neprihanire”.
        Cred ca daca te stii neprihanit vei imbratisa tipul asta de suferinta. S-ar putea sa nu mai fii atat de chemat pe la conferinte. Insa poate ca Dumnezeu vrea sa mai iei o pauza. Cine cunoaste planurile Sale? Sa nu ne trezim ca luptam impotriva lui Dumnezeu. Doar, si lucrarea pentru Dumnezeu poate deveni un dumnezeu, daca nu veghezi, nu-i asa?

        1Pet 2.19 Căci este un lucru plăcut dacă cineva, pentru cugetul lui faţă de Dumnezeu, suferă întristare şi suferă pe nedrept. ;

        1Pet 3.14 Chiar dacă aveţi de suferit pentru neprihănire, ferice de voi! „N-aveţi nicio teamă de ei şi nu vă tulburaţi!

        Mat 5.11. Ferice va fi de voi când, din pricina Mea, oamenii vă vor ocărî, vă vor prigoni şi vor spune tot felul de lucruri rele şi neadevărate împotriva voastră!

        1Pet 4.14 Dacă sunteţi batjocoriţi pentru Numele lui Hristos, ferice de voi! Fiindcă Duhul slavei, Duhul lui Dumnezeu, Se odihneşte peste voi. ;

        Ioan 16.2 Au să vă dea afară din sinagogi: ba încă, va veni vremea când oricine vă va ucide să creadă că aduce o slujbă lui Dumnezeu.

        Mat 5.12 Bucuraţi-vă şi înveseliţi-vă, pentru că răsplata voastră este mare în ceruri; căci tot aşa au prigonit pe prorocii care au fost înainte de voi. ;

        Fapt 5.41 Ei au plecat dinaintea soborului şi s-au bucurat că au fost învredniciţi să fie batjocoriţi pentru Numele Lui. ;

        Col 1.24 Mă bucur acum în suferinţele mele pentru voi; şi în trupul meu împlinesc ce lipseşte suferinţelor lui Hristos, pentru trupul Lui, care este Biserica. ;

        Iac 1.2 Fraţii mei, să priviţi ca o mare bucurie când treceţi prin felurite încercări, ;

        Mat 5.44 Dar Eu vă spun: iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, faceţi bine celor ce vă urăsc şi rugaţi-vă pentru cei ce vă asupresc şi vă prigonesc

        Mat 5.39 Dar Eu vă spun: să nu vă împotriviţi celui ce vă face rău. Ci, oricui te loveşte peste obrazul drept, întoarce-i şi pe celălalt.

        1Cor 6.7 Chiar faptul că aveţi judecăţi între voi este un cusur pe care-l aveţi. Pentru ce nu suferiţi mai bine să fiţi nedreptăţiţi? De ce nu răbdaţi mai bine paguba?

      • Intrebarea din Ioan 18:23 este retorica. Sunt mai multe intrebari de genul asta pe care Domnul le foloseste “retoric”. Interpreteaza in context, nu izolat. Incearca sa privesti intrebarea si in contextul celui de mai jos…

        ,Şi unul din cei ce erau cu Isus, a întins mâna, a scos sabia, a lovit pe robul marelui preot, şi i-a tăiat urechea. Atunci Isus i-a zis: Pune-ţi sabia la locul ei; căci toţi cei ce scot sabia, de sabie vor pieri. Crezi că n-aş putea să rog pe Tatăl Meu, care Mi-ar pune îndată la îndemână mai mult de douăsprezece legiuni de îngeri?” (Mat.26:53)

      • Marius Zarnescu, asta e parerea ta…gadeste-te logic.. una e sa intrebe Isus” De ce ma bati?” si alta e sa intrebe ce ai zis tu (“Crezi ca nu as putea sa rog…”).. sunt doua chestii total diferite.. si cred ca ne indepartam de subiect.

      • si apropo de comentariul tau rautacios .. fiecare avem nevoie de studii biblice, inclusiv TU…

  3. Pentru mine răspunsul lui Pustan a fost corect, clar și concludent. Nu era nevoie de mai mult de atât în această fază.

    • Vasilica, sa fim seriosi.
      Discreditarea lui Ioan Pop – inca de la inceputul comunicatului – este o miscare neinspirata, care arata teama.
      Aminteste de acuzatiile cu privire la avere, dar nu spune nimic de adevarata calomnie: imoralitatea. Mie nu-mi miroase a bine. Incearca deturnarea atentiei de la adevarata acuzatie – prin omitere – si ma intreb de ce?
      Spune la un moment dat ca acuzatiile sunt “generatoare de confuzie”. Ce confuzie? Ma indoiesc ca Pustan personal a scris comunicatul.

      Raman la parerea ca s-au grabit (probabil echipa lui) cu acest comunicat si ca acest comunicat trebuia sa fie unul ferm, principial si sa demonteze cu argumente acuzatiile…nu cu generalitati.

      • Daca el s-a grabit si a facut public comunicatul …atunci tu de ce te-ai grabit si ai lansat o unda de soc ….folosind doar probabilitati ?? Cam subtire …n-ai auzit niciodata vorba aia cum ca au mintit poporul cu telemonitorul???? Subtire din nou ….

      • M-am grabit? Pai stirea despre Pustan e virala. Am vazut azi si o postare de top 1 wordpress legata de situatia lui Pustan. Si nu e postarea mea…

      • Vladimir Pustan este prea elegant in faza asta ca sa se disculpe in felul in care ai vrea tu.. Care era asteptarea ta? Sa spuna ” Vai, oameni buni, nu sunt imoral!!” Serios? Asa voiai sa se “apere”? Oamenii care il cunosc stiu prea bine ce fel de om si slujitor este.. Pe restul ii roade invidia si cauta doar motive de cearta…

      • Pe Pustan nu-l stiu bine. Nu i-am fost niciodata fan. Il stiu insa pe Pop Ioan. Am locuit in acelasi bloc la acelasi etaj si aveam perete comun,(inainte de divortul sau).
        Ne intalneam uneori si discutam. Nu este un om credibil. (nu vreau sa spun mai mult). Ma tem ca fratii din Cultul Penticostal nu au luat nici o decizie pe baza marturiei lui Ioan Pop, chiar daca aveau un dinte impotriva lui Pustan.

    • Domnule Vasilica ala il numesti dumneata raspuns corect , apoi ce a afirmat pastorul Pustan nu este un raspuns ci o negare a unui copil de 7 ani ,, ba nu am facut nimic ce aveti cu mine lasati-ma in pace ,,. Mai spui domnule Croitor si ca e clar si ca e corect si ca e concludent, am vrea totusi sa va rugam sa fiti mai explicit in acele afirmatii : ce e clar, ce e corect si ce e concludent. Sa ne spuneti si noua domnule Vasilica in ce faza trebuie sa fie ca sa se afle adevarul stimate domn pastor care ati definit si incadrat ca totul este corect , clar si concludent. Noi zicem pentru a va edifica sunati-va colegii de la Oradea, INFORMATI-VA, apoi puteti sa vorbiti si o sa vedeti ca nu ve-ti mai putea vorbi asa definind si spunand ca nu este nevoie de mai mult. Ba da este nevoie de mai mult domnule pastor Croitoru cand atatia lucratori de-ai dvs. din tara asta si nu numai trec prin foarte multe probleme si greutati si nu au averile pe care Domnul Presedinte Vladimir Pustan le are. Asta ne face sa intelegem ca dvs. ati cercetat lucrurile si banuim ca pana la capat NU? ati cercetat lucrurile si la concluzia aceasta ati ajuns banuim din ce ati scris NU? Noi Bihorenii va spunem ca nu asa stau lucrurile si nu suntem de-acord cu ce ati scris pentru ca stim ca nu ati cercetat lucrurile si nu e corect sa va pronuntati in felul acesta . Asa ca Domnule Croitoru suntem indignati de afirmatia facuta , mergeti va rugam la fata locului si va propunem sa o faceti si sa cercetati si averile si acele hotarari care s-au luat in dreptul pastorului Pustan Ioan la COMUNITATEA REGIONALA ORADEA ca Vladimir nu il cheama desi el da autografe sub numele de Vladimir de pe ce bulletin , asta nu-I minciuna domnule pastor Croitoru , banuim ca si pe asta ati cercetat-o NU ? . Cineva a pus intrebarea pe net mirata: dar numele de Vladimir nu este numele lui , da nu este numele lui pe el il cheama Pustan Ioan, Vladimir este numele de scena. Domnule Croitoru inainte sa va hazardati in afirmatii si sa faceti pe concluzii in lucrurile care nu va privesc va propunem noi Bihorenii sa cercetati lucrurile si apoi sa scrieti : ce e corect , ce e clar si ce e concludent pentru ca asa face un om a lui Dumnezeu NU !

    • cand am citi anii trecuti cartea dvs despre istoria faptelor unor lideri penticostali cat si acuzele care vi se aduceau am zis ca a venit vremea ca unele lucruri sa iasa la lumina.Nu am facut nici un fel de cercetari, doar am zis.Se pare ca ati avut dreptate.Nu credeti ca ar trebui sa procedez si acum la fel? De unde stiti ca nu sunt reale acuzele?nu avem temeiuri serioase nici pentru o varianta nici pentru alta.Vom vedea,dar la dvs si numai la dvs am pretentie sa nu judecati ca toti ceilalti pentru ca si raspunsurile celor acuzati in cartea dvs erau”corect, clar și concludent” dar noi nu ne-am luat dupa asta.Sa mai asteptam.Bine ari fi sa nu fie asa, dar daca este?

  4. Cu tot respectul pentru tine ca unul care te citesc de ani de zile nu pot să fiu de acord cu unele afirmaţii de ale tale.
    Cum zice Alin Cristea, fanii lui Pustan nu s-au grăbit…ba din contră…au tot tărăgănat până acum reacţia care trebuia să fi apărut mai devreme.
    Apoi tu zici “Oricum, Ioan Pop se afla in postura in care chiar daca ar spune adevarul nimeni nu ii mai acorda credit.”
    Realitatea e alta…au fost şi publicaţii cari au făcut tam-tam pe tema asta.
    Apoi tu mai zici: “Ce publicatie detine Ioan Pop ca sa poata oferi drep la replica?”
    Eu zic că deţine şi publicaţia e…….internetul. Dacă neglijăm asta s-ar putea să avem mult de pierdut. Nu degeaba se luptă Alin Cristea pentru un internet evanghelic curat. E nevoie de credibilitate şi tu ştii bine treaba asta. Sigur că şi pe Alin Cristea îl vor contesta unii cum că sare calu’…dar e riscul lui (Alin Cristea) şi ştie la ce se expune.
    Mai apoi…probabil că eventuala tăcere a lui Vladimir Pustan ar fi alimentat mai mult unele speculaţii…

    • Eu nu spun ca Vladimir Pustan ar fi trebuit sa taca. Eu spun ca raspunsul lui public trebuia bine gandit.
      Internetul nu este o publicatie. Daca nu ai platforma potrivita poti publica ce vrei ca nimeni nu te va citi.
      Ioan Pop e un fel de carabus care mai bazaie din cand in cand, dar cade repede. Repet, Ioan Pop nu poate fi o amenintare decat atunci cand informatiile lui apar pe bloguri sau pe situri consacrate. Altfel, tot ce publica el se pierde intr-un circuit inchis, fara accesul publicului larg.
      Sunt relativ putine persoane care cunosc acuzatiile lui Ioan Pop. Tu ai vazut mailul lui cu acuzatiile?

  5. Vasilică are dreptate.

    Comunicatul ar fi aparut chiar daca nu aparea cu 4 ore inainte, falsa declaratie de avere (in 17 februarie). Pentru cei care vor sa inteleaga, Vladimir se refera clar la “atacuri calomnioase” care au inceput de aproximativ un an. Scrisorile lui Ioan Pop (alias John Popp pe Facebook) au fost doar punctul culminant al acestor calomnii bine regizate. La fel de clar, Vladimir spune ca i-a cerut dreptul la replica evident pentru primele acuze, cele legate de imoralitate (publicate de Ioan Pop in 14 februarie pe Facebook). Aici permite-mi sa te contrazic, sunt mai multi care au vazut scrisorile – in special prima – pe Facebook, decat cei care au primit email. In momentul in care suna telefoanele cu oameni confuzi, primesti emailuri, cred ca trebuie sa actionezi, daca nu cumva esti vinovat. Raspunsul prin tacere, ar fi generat o si mai mare confuzie.

    Cu respect, te intreb la ce te-ai referit in 17 Decembrie 2013 in articolul http://penticostalul.wordpress.com/2013/12/17/cand-imoralitatea-si-succesul-merg-mana-in-mana/ – alineatul VI – care incepe cu “Anul viitor ne va soca…”.

    Multumesc

    • Ce am scris am scris. Nu pot da detalii pentru ca nu am dovezi solide si chiar daca as avea nu le-as publica pe blog.
      Abia am intrat in 2014 si deja primim unde de soc.

      • pai si atunci daca nu ai detali , dece ma rog te ai apucat sa scri despre un subiect necunoscut de tine?Cat timp ti a luat sa scri articolul si cat timp te ai rugat pentru aceasta incurcatura din care are de castigat doar satana?

  6. La fel cred si eu Laurentiu. Eu nu am auzit de vreo acuzatie pana sa citesc replica lui Pustan, “imprastiata prin toata lumea”. Din pacate, am impresia ca prin comunicatul asta chiar el arunca o umbra de indoiala asupra sa, parand neajutorat in fata atacurilor devastatoare ale lui Pop.
    Daca e fara “pacat” cred ca a gresit intrand in jocul murdar al unui individ de genul asta. S-a murdarit. Si, daca Pop e “cunoscut ca un om fără discernământ și care este folosit de multă vreme în a ataca slujitorii evanghelici”, nu-si mai are rost replica de genul, nu-i asa? Mi se pare… ciudat.
    Cred ca discutia asta a luat amploare si pentru ca multi is legati de nume… Multi “sunt ai lui Pustan”, “altii, ai lui Gog”. In mintea lor acestia sunt imbracati in atribute divine, nesupusi greselii, pacatului, desi sunt… incredibil de oameni si ei. Mi se pare o tragedie sa te legi de om si nu de Hristos. Ma intreb cum pot unii sa apere pe cineva cu atata infocare chiar daca nu au toate datele…

    • Din cauza idolatriei si prostiei se lega oamenii de oameni si nu de Hristos, Marius.

      • Nu cred ca este vorba de idolatrie..ma faci sa rad:)) E vorba ca cei care il apara pe Pustan nu fac altceva decat sa-l ajute in vreun fel.. Cel putin psihic.. Eu zic ca daca tot nu aveti de lucru, puneti mana si gasiti-va ceva mai bun de facut decat barfa nenorocita… si de ce “prostie”? cred ca deja se forteaza nota..

    • …dar sa acuzi pe cineva cu atata infocare chiar daca nu ai toate datele poti? Este o tragedie sa te legi de un om ???? Serios ?? Uita-te prietene cum ai inceput ambele tale comentarii …la subiectivismul si inclinatia ta aproape neconditionata fata de cele spuse de Laurentiu . Pot sa te intreb daca esti si tu cumva omul lui Laurentiu ??? Daca da , te rog sa-i spui sa nu mai foloseasca expresia de ” star penticostal ” in dreptul lui Pustan … amintiti si de blugii sau bocancii lui , de Dacia papuc in care si-a adus nou-nascutul acasa cu ani in urma . Hai baieti ca se poate ….

  7. Se EXAGEREAZA cu campaniile pt Pustan. Sa scoata o hartie de la Finante cu proprietatile lui si gata, nu-i trebuie nici o campanie de convingere ca e sau nu super bogat. La urma urmei, sa dea Domnul sa fie, ca doar nu e pacat sa ai propietati. Doar nu are ce are pe spatele acuzatorilor..

  8. Vladimir Pustan scrie clar ca acuzele lui Pop au fost punctul culminant. Nu e evident ca el (Pop) este folosit de catre cineva?
    Cei mai multi dintre noi suntem legati de Hristos, cum bine ai subliniat ca asa este corect, ori asta nu exclude respectul pentru cei care te-au condus la EL. Sunt multi convertiti la Hristos pentru ca unii dintre noi am ascultat si implinit porunca lui Hristos de a merge in toata lumea si a face ucenici… Pavel spunea: “Călcaţi pe urmele mele, întrucât şi eu calc pe urmele lui Hristos.” Indiferent cat de mult am vrea sa ascundem acest lucru, fiecare dintre noi avem nevoie si de modele umane, pe langa modelul nostru suprem – Domnul Isus Hristos. Nu cred ca Pustan, Gog, Negrut sau altii sunt idoli. Cred ca sunt modele, intr-o lume tot mai lipsita de modele morale. Nu cred ca ei sunt de neatins, dimpotriva diavolul va lovi mult mai puternic in cei care coduc poporul la Hristos “Voi bate păstorul şi oile vor fi risipite”. Din pacate, ne rugam prea putin si ii sustinem prea putin pe cei pe care Dumnezeu i-a ingaduit ca autoritate peste noi. Ma intreb cat de mult mai conteaza pentru noi Galateni 6:1-6?

  9. Daca sunt doar doua tabere tu din care esti? :)

      • Prietene(Laurentiu Balcan), nu te cunosc, nu ma cunosti.Tot incerc sa imi dau seama la ce ai vrut sa ajungi cand ai postat acest articol, eu zic sa te mai uiti inca odata peste toate postarile si sa iti dai seama daca ai facut bine sau rau in momentul in care l-ai postat…Tot respectul pentru alte postari ok, dar chestia de mai sus nu ajuta pe nimeni la nimic.Pace>-

  10. Salut Laurentiu si Dumnezeu sa te binecuvinteze.Unda asta de soc pe care tu ai propagat-o te-a prins rau de tot.Ma intrb eu:De ce atata impotrivire intre tine ca si(“pastor ca dupa cum imi dau seama nu esti de a pastori o parte din turma marelui pastor ISUS)De ce atata ura intre tine si pastori penticostali?de ce astepti cu atata ardoare reactia consiliului bisericesc? si aruncam asa cu noroi in unul si in altul?ei su sunt staruri ei sunt slujitori lui Hristos. Oare daca ari sa faci o comparatie intre tine si pUSTAN CAM UNDE IESTI’ cat a lucrat unul si cat a lucrat celalalt?Te sfatuiesc sa nu mai aduci tulburare si nu mai atata si pe alti.Apostolul Pavel spunea un cuvant aspru pentru cei ce provoaca tulburari.si tu esti unul din acestia .Galateni 5:12 cteste tu ca cred ca ai biblie.

    • Ura?? Vorbesti prostii si nu-mi dau seama de ce. Pustan e cel mai bun predicator penticostal pe care l-am auzit. Dar asta nu ma impiedica sa-mi pun intrebari.
      Eu provoc tulburari? Eu incerc sa detensionez situatia incercand sa pun intrebarile corecte.
      Mi se confirma inca odata: fiecare citeste ce vrea el sa citeasca. Pacat!!

  11. Pingback: 3 postări în Top 10 WP (21.02.2014) | Romania Evanghelica

  12. Eu doar am constatat o chestie. Comunicatul ala nu-si are rostul. Daca insa a fost presat sa ofere o replica, vorba lui Laurentiu, nu a gandit-o prea bine. Formularea lasa de dorit. Nu sunt omul lui Laurentiu.. :) insa cred ca Laurentiu este un om curajos. Poti trezi diversi monstri cu astfel de postari. Vorbeste deschis si nu se teme de vreo linsare publica ori din partea cultului.
    Ca Pustan are “pacat” sau nu, n-am de unde sti. N-am datele. Si nu ma asez intro tabara sau alta. Din ce am mai citit despre Pop, n-ai cum sa crezi gogosile pe care le arunca tipul. Insa replica mi-a creat o stare de suspiciune. Ma gandesc ca daca nu toate, ci jumatate din proprietatile din lista aia sunt reale… tot ar crea o “unda de soc” pentru multi.
    Si referitor la comentariul de mai sus… Nu stiam ca in Romania, in urma cu mai multi ani, a detine o Dacia papuc ar fi fost un semn de saracie. Dar ma rog… daca tot e confuzie…s-o ducem pana la capat.
    Poti oare sa ai pareri fara a fi catalogat drept partizan?
    Va recomand o carte pe care orice pastor, seminarist, profesor de teologie trebuie sa o citeasca. Dangerous Calling, te Paul Tripp. Cartea vorbeste exact despre aceasta diferenta uriasa in viata personala, privata si slujire. Veti fi surprinsi de constatarile acestui om.

  13. cred si eu ca nu aveai nici un drept sa scrii acest articol,in care sa strecori asa zisele indoieli…mai departe Dumnezeu sa aibe mila e noi toti….fiecare sa-si vada barna din ochiul,amin

  14. De ce nu ar exista si la pastorii np acele declaratii de avere publice si atunci nu ar mai fi loc de nici un fel de “atacuri la persoana” prin dezvaluirea averilor colosale ale unora.
    Acum ce vedem pe la comentarii pe facebook din partea fanilor celui mai mediatizat si idolatrizat pastor roman de pe internet este cumplit ,blesteme la adresa celor care “i vor raul” pastorului Pustan precum si afirmatii de genul ” ce conteaza ce avere are ca doar si Iov in VT era bogat si era iubit de Dumnezeu” (cam asa predica unii pastori carora le plac bagatiile ca sa se justifice). Uita np-ii ce a spus Hristos despre bogati si bogatii ? In Noul Testament in crestinism se pune accentul pe simplitate si modestie ce a spus Hristos bogatasului A RAMAS VALABIL si va ramane pana in ziua judecatii. ..indiferent ce intepretari dau unii si altii.

  15. Dvs cum ați fi reacționat dacă erați în locul fratelui Vladimir?
    Apropos, ați spus că sunteți în tabăra de mijloc. Atunci de ce ați scris articolul acesta?
    În problema asta nu se poate fi decât pro sau contra.

  16. Este adevarat ce a-ti scris ,Domnul sa va lumineze si sa va intareasca .Ioan Pop a fost un pastor care a fost scos din drepturi ca a gresit in pastoratie ,dar alti care au facut mai mult rau ca el , au ramas pe posturi si se imbogatesc in continuare ,I.N.P. s-a crezut nedreptatit de aceea este frustrat si arunca cu noroi in alti pastori.Are dreptate ,ori toti sa fie dati jos din functii ori niciunul.Ca si in cazul lui Pustan daca el este gasit vinovat si cade ,toti pastorii din Romania sa fie controlati si dati jos din functii .Ori toti ori niciunul ,altfel la randul lui Pustan cred ca va face la fel ca I.N.P. Nu din ura ,ci pentru dreptate .
    Intradevar e o unda de soc pentru multi crestini ,cel pe care il credeam slujitor al Domnului sa umble pe doua cai !!! si-a facut-o singur cu manuta lui daca s-a manjit cu bani sa suporte consecintele ,iar daca el cade eu nu pierd nimic ca il am pe Hristos,dar ar fi o cadere a multora din jurul lui care stau in picioare in biserici numai cu si pentru bani ,caci unii pastori din donatii si oameni influenti cu bani intretin foarte multi cantareti(e) si slujitori ,fundatii cu bani si alte facilitati si prea putin dau pentru saraci si bolnavi ,strigatul lor a ajuns pana la Dumnezeu .
    De aceea multi il sustin ,pro Pustan , cei mai multi din interes .Nici nu vreau sa ma gandesc la o cadere a fr.Pustan ,e bun la predica si slujire si totusi poate-i prea manjit si nedrept cu banii .Pe altii ia imbogatit iar altii mor de foame si boli .De aceea nu doarme el noptile !!!
    Domnul stie, dar m-a dezamagit .Sunt pro Pustan slujitorul Domnului ,dar contra Pustan omul firesc, daca e adevarat ce se spune despre dansul sa se pocaiasca .
    Dumnezeu sa faca lumina in acest caz ,eu cred ca multi crestini ar trebuie sa se increada numai in Hristos ,fara ajutor de la oameni ,pastori ,biserici ,sa fie fara idoli si fara culte in viata lor.Este scris :Blestemat sa fie omul care se increde in om !Amin!
    Pana la urma Isus Hristos ,Mantuitorul nostru Adevarat v-a birui impreuna cu alesii Lui ,nu pastorii ,nu preotii ,nu cultele ,nu slujitorii.
    Dumnezeu sa va binecuvanteze si fiti tari in Hristos caci El va ramane cu noi vesnic credincios pana la capat !

    • Pop Ioan cred ca nu a fost pastor niciodata, deci, n-a avut din ce sa fie dat afara. El are alte probleme si nu putine, unele se poate ca sunt probleme medicale.

  17. Nu e nevoie decat sa te uiti la pagina de facebook a celui care il acuza ca sa iti dai seama cat face…. ce limbaj foloseste, ce preocupari are… cat despre avere, probabil majoritatea celor mentionate acolo sunt ale active ale fundatiei, active ce au fost aduse datorita lui

  18. Buna Laurentiu.
    Tu zici ca Vladimir a reactionat intr-un anume fel, ceea ce tie ti-a trezit aumite suspiciuni. Ce ai zice daca eu te-as acuza pe tine de aceleasi lucruri pe anumite bloguri,…cata important mi-ai da oare? Eu cred ca a pe moment a reactionat cat se poate de normal, avand in vedere faptul ca este sau cel putin se considera nevinovat. Oricum nu vreau sa ma gandesc ca e adevarat, ar fi un SOC pentru multi.
    Toate cele bune!

    • Reactia lui e una dintre suspiciuni, dar nesemnificativa.
      De ce sa nu te gandesti ca ar fi posibil? Eu nu zic ca e – eu nu il acuz pe Pustan – dar daca e? Rationamentul meu este valid si serios. De ce sa nu-l iei in calcul, cel putin in teorie?

  19. in lume se vorbeste prezumtia de nevinovatie,
    Iar noi vorbim de prezumtia de vinovatie, nu-i ciudat?
    EU NU CUNOSC NIMIC RAU DESPRE ACEST FRATE.

    • Realitatea cruda ,din biserica incep de sec XXI , este politizarea excesiva a unor principi bibilice,clare si concise, si constringerea adusa de unele “ordonante de urgenta “,date dupa ureche si interes de cei care Administreaza si conduc bisericile Sau cultele.Cuvinte si adevaruri ca:iti tin spatele,sa fi acoperit,numai cu acceptul conduceri,sfatul fratilor lucratori,etc nu fac apartenenta griji si prudentei ci sunt produsul controlului excesiv ,libertati ingradite ,facand prin Manifestante sa laicizeze si mai mult marea parte a biserici aruncindo in iresposabilizare ,ignoranta si trindavie dar dandu-i in mana votul si portavocea popularitatii!

  20. suntem “prea ” ca in lume!!!
    Mamona face aceleasi ravagii ca si la cei care nu L cunosc pe Hristos.
    Prea mult spectacol am facut din tot ce tine de Casa lui Dumnezeu;
    Uitati ce face mamona:

    http://newsnetcrestin.blogspot.com/2014/02/mihai-wurmbrand-va-rog-sa-nu-mai-donati.html

    sursa http://telegraph.co.uk
    Elitism prost inteles:
    “Coliturghisirea a devenit o afacere trecută, uitată, ascunsă printre firele complicate ale intereselor de familie, rudeniilor de comitet, tinereților care merită promovați, victima unui elitism prost înțeles. Avem o apucătură a elitelor tocmai acolo unde nu trebuie, acolo unde congregația trebuie să se manifeste în toată diversitatea ei.”MC

  21. Omul acesta este un om deosebit si suficient de pocait pe langa multi altii care din pacate sunt pacaliti,fapt care atrage din pacate multa invidie chiar si de cei care isi spun ca sunt pocaitii.Vreti sa il doborati si pe Vladimir Pustan la fel cum ati facut cu Cristian Barbosu? Eu Nu Cred Nimic din ce spuneti voi despre el….NICI DACA AVETI PROBE….Si probele pot fi Falsificate intr-o lume ca a noastra. Are Prea Mult Har de la Dumnezeu ca sa cred ce tot spuneti voi. ps/Pentru mine si nu numai este si ramane un Om a Lui Dumnezeu Binecuvantat,.Dumnezeu sa ii de’a putere sa va rabde cu Toate aberetiile care le spuneti despre el,Amin.

    • Magda,
      “Are Prea Mult Har de la Dumnezeu ca sa cred ce tot spuneti voi.”
      Connfunzi niste lucruri. Faptul ca cineva are Har de la Dumnezeu nu este scutit de caderi, pacate (de orice natura) si esecuri. Oamenni unsi de Domnul pot trai in neascultare ani de-arandul daca Dumnezeu personal sau prin cineva nu.i confrunta. Faptul ca scoti in evidenta pacatele/greselile cuiva nu inseamna ca negi faptul ca omul acela este un om a lui Dumnezeu (sau cel putin ca a fost). Oamenii lui Dumnezeu adesea au caderi, pacatuiesc (si uneori grav) si este important ca ei sa gaseasca pocainta, restaurare si intoarcere la Dumnezeu. Si Dumnezeu da pe fata pacatele multora din sfintii Sai si o face pt binele lor, pt invatatura si incurajarea noastra si o face din dragoste si pt binele tuturor inclusiv al celor in cauza.

      PS–”Slava lui Dumnezeu sta in ascunderea lucrurilor” ni se spune in Proverbe–cand El da pe fata ceva rusinos sau ingaduie sa iasa ceva la iveala este pt ca nu este alta solutie de indreptare si recuperare.

      • Perfect de acord cu tine, Val.

      • Pana nu recunoaste el cu gura lui,NU CRED NIMIK.O SA CRED CA SUNT DOAR INVIDIIIII DIN PARTEA FRATIILOR…PS/ Daca ar fi asa ar fi doar intre el si Dumnezeu…Sunt deranjata de faptul ca toti astia care isi dau cu parerea au si ei pacate si inca ce ascunse.Nu fiti multi acuzatoriiiiiii…si pana una alta…Tot Nu Cred.

  22. Cine defaimă pe aproapele său, este un om fără minte !

  23. Multumesc si eu mister Marius Zarnescu pentru cartea pe care ai recomandat-o , dar nu am o engleza foarte buna , poate din cei ce ne-au urmarit vor tine cont de recomandarea ta . Am si eu o recomandare pentru tine si ceilalti …un tricou cu Ciresarii…o culoare linistita asa care sa va mai linisteasca gandul si inima … Despre Dacia papuc ideea era de spatiu limitat nu c-ar fi reprezentat o avere si era luata dintr-o predica de- a lui Pustan care m-a miscat mult . Baptiste salutari …

  24. Si chiar de ar fi adevarat…ce drept avem sa-l judecam?De un an de zile de cand se presupune ca fr.Pustan a pacatuit…poate ca el s-a smerit, s-a pocait, iar Dumnezeu l-a iertat(pentru ca El nu e om ca noi s-a arunce cu piatra si sa doboare,sa omoare un om cat de grav ar fi pacatuti)…iar voi ce-l care-l judecati,cu ce va alegeti???Ma-ntreb oare nu gresiti mai tare???

  25. Pacea domnului sa fie in noi! Voi ati asistat vreodata la vreo predica facuta de fratele Pustan?Voi ati simtit puterea Domnului cum am simtit-o si eu?…S-a rugat pentru mine si in cipa aceea,Dumnezeu a facut o minune si l-a ascultat,l_a rugaciunea lui s-a facut o minune in viata mea. Marturisesc in Numele Domnului nostru Isus ca am simtit prezenta lui Dumnezeu in acel om..si oricine are acelasi Duh poate confirma..

  26. o fi… sau n-o fi?
    ce nu pricep, de ce i se da atata importanta acestui individ Ioan Pop. de ani de zile numai venin iese din gura lui.
    ca e virala, ca e WordPress nr. 1, ca-i adevarat sau nu-i adevarat etc. tot venin ramane.
    cred ca articolul tau nu-si avea rostul si nici dezmintirea lui Pustan fata de acest Ioan Pop
    sunt situatii cand trebuie sa te aperi, sa dai clarificari, dar nu in legatura cu Ioan Pop!

    • Vasilis,
      Problema nu e ca Ioan Pop il acuza pe Pustan. Problema e ca aceste acuzatii i s-au adus mai inainte ca Ioan Pop sa iasa in public. Pustan a fost chemat de cateva ori la Filiala de Oradea. O parte din pastorii de acolo stiu de aceste acuzatii inainte de a citi mailurile lui Pop.

      • Inteleg din fraza ta ca Vladimir Pustan a fost acuzat de aceste lucruri si de alte persoane, Ioan Pop fiind doar ce care le-a adus in atentia publicului.Totusi din moment ce pastorii de la Filiala Oradea nu i-au facut nimica inseamna ca aceste acuzati sunt false, nu ? si cine sunt celalalte persoane care l-au acuzat ?
        Cred ca majoritatea oamenilor cred ca Ioan Pop este cel care a adus aceste acuzati si nu stiu dupa cum ai zis tu ca defapt alte persoane i-au adus aceste acuzati inainte.

      • Alexandra draga primii care l-au acuzat pe pastorul Pustan au fost Ciresarii cele 9 persoane echipa lui de cantareti ei au fost cei care [ CENZURAT!!!! ]

        Laurentiu Balcan to Ady

        Ady,
        Iti voi publica comentariul doar daca iti dezvalui numele si prenumele si ma voi asigura ca sunt reale. Nu pot lasa un astfel de coment – desi stiu ca ai dreptate!!! – sub anonimat. Daca nu-ti asumi raspunderea comentariului nu ti-l voi publica. Sunt informatii prea sensibile ca sa transform blogul meu intr-un loc de acuzatii din partea anonimilor. Numele, prenumele, localitatea si ii voi da drumul….

      • Daca stii ca are dreptate de ce nu iti asumi tu raspunderea sa spuneti adevarul care il cunoasteti si noi ceilalti sa nu ne mai tot dam cu parerea….

  27. Pingback: Cronici mondene (107) Maidanul cu dragoste | Jurnal

  28. Dintre cele doua tabere, Pro si Contra, v-a cistiga a treia si anume ADEVARUL Daca nu exista adevar in aceste acuzatii, totul se va opri, de la sine, dar daca aceste acuzatii sunt adevarate, atunci nimeni nu va putea opri acest bulgar care v-a creste pe zi ce trece, tot mai mare.
    Pustan trebuie sa astepte in tacere ajutorul Lui DUMNEZEU .
    Intre timp sa continuam sa ne rugam, atit pt, el cit si pt. Familia lui.
    mike

  29. De cand isi rezolva copiii li Dumnezeu lucrurile pe net.capitolul si versetul.

  30. Ce sant cei care umbla
    Printre acuzatori?
    Dar cei ce stau in umbra,
    Dar cei fara valori?…

    Ce sant cei care-alearga
    Cu vestea de dorit
    Dar cei ce stiu s-aleaga
    Din fructul cel oprit?…

    Ce sant cei care-asteapta
    Inger tulburator
    Cu Vestea inteleapta
    A vindecarii lor ?…

    Ce sant cei care lupta
    Pe frontul de lumini
    Dar cei care se-nfrupta
    Din roscove si spini ?…

    Care-i identitatea
    Si-n care ceata sant
    Liber ca Bunatatea
    Ca-n Cer si pe Pamant?…

  31. Azi 23 03 2014 – Va Comunicam in premiera ca Domnul Pustan Ioan , echipa lui de slujire si aproape 60% din Biserica Penticostala Sfanta Treime din Beius si-au facut demisiile care spun iesirea totala din Cultul Penticostal din Romania demisii ce vor fi inmanate maine 24.03.2014 Conducerii Regionale Penticostale Oradea motivand Domnul Pustan ca : Cultul Penticostal Bucuresti de ceva vreme nu il lasa in pace!

    • Presupun ca tu esti din cei 40% care nu au fost de acord cu asta ? Din mesajul postat pe site-ul revistesi pasi.ro reiese ca 402 persoane isi dau demisia din Cult si il urmeaza, ei reprezinta 60% din biserica ?
      Oricum nu vad ce a facut Cultul Penticostal pentru ei ca sa aiba nevoie sa ramana in Cult.
      Ce mi se pare ciudat ii ca nu vad pe nici unul din acuzatorii lui sa iasa sa zica ceva (in-afara de nea Pop, numai ca pe cuvantul lui nu te poti baza) in acelasi timp biserica il sustine, sotie e prezenta si il sustine.
      Cultul nu zice nimica doar ca il suspenda, daca il suspenzi inseamna ca ai niste dovezi clare care ar trebui prezentate in schimb nu zici nimica si 400 de membri il urmeaza.
      Ce ciudat si de neinteles este modul cum a tratat Cultul toata chestia asta.

    • Ma tem ca ai facut un hibrid intre pustan vladimir si pop ioan. Sau ma insel?il cheama si ioan pe pustan?

  32. Asa este Alexandra cred ca ai auzit de Teuda din N.T ce a facut stii ! uite ca prorocia se implineste si cu clubul Ciresarii din Beius groaznic NU !. Exact 400 ……..
    Ce a facut Cultul Penticostal pentru Pustan ai zis , ei uite aici da pot sa iti raspund :

    [.....cenzurat.....]
    [Adi, incerci in zadar. Ti-am spus in ce conditii iti pot publica acuzatiile.]

  33. Faptele apostorilor 5 : 33-39
    33 Când au auzit ei aceste vorbe, îi tăia la inimă, şi s-au sfătuit să-i omoare.
    Fapt 2.37; Fapt 7.54;
    34 Dar un fariseu, numit Gamaliel, un învăţător al Legii preţuit de tot norodul, s-a sculat în picioare în sobor şi a poruncit să scoată puţin afară pe apostoli.
    Fapt 22.3;
    35 Apoi le-a zis: „Bărbaţi israeliţi, luaţi seama bine ce aveţi de gând să faceţi oamenilor acestora.
    36 Căci nu demult s-a ivit Teuda, care zicea că el este ceva, şi la care s-au alipit aproape patru sute de bărbaţi. El a fost omorât, şi toţi cei ce îl urmaseră au fost risipiţi şi nimiciţi.
    37 După el s-a ivit Iuda galileeanul, pe vremea înscrierii, şi a tras mult norod de partea lui: a pierit şi el, şi toţi cei ce-l urmaseră au fost risipiţi.
    38 Şi acum eu vă spun: „Nu mai necăjiţi pe oamenii aceştia, şi lăsaţi-i în pace! Dacă încercarea sau lucrarea aceasta este de la oameni, se va nimici;
    Prov 21.30; Isa 8.10; Mat 15.13;
    39 dar dacă este de la Dumnezeu, n-o veţi putea nimici. Să nu vă pomeniţi că luptaţi împotriva lui Dumnezeu.”

    Sa fim cu luare aminte impotriva cui luptam !

  34. Nu este fum fara foc.

  35. Toata lumea cere dovezi asa ca ma simt dator sa aduc niste lamuriri. Fratele Pustan a fost pus sub disciplina de catre Cultul Penticostal
    [....cenzurat...]
    [nu va pot publica detaliile. Doar sub pseudonim nu accept astfel de comentarii, chiar daca sunt informatii reale]

    P.S. L-am avut invatator la scoala duminicala pe fr. Pustan, am fost botezat de catre fratele Pustan, am fost casatorit de catre dansul si am crescut sub obladuirea lui.

    • Pai publica tu detaliile Laurnetiu, daca spui ca sunt informati reale.

      • Pai nu vreau sa fac asta.
        NU eu il voi acuza pe Pustan in public.

      • Pai nu inteleg atunci care ii rostul acestei postari ?

      • Rostul e simplu.
        Nu idolatrizati pe nimeni, frati crestini. Puneti-va intrebari pertinente si asteptati.
        Incredeti-va in Domnul si in puterea Lui, ca increderea in oameni sa nu va darame.
        E simplu.

      • As vrea sa imi arati si mie fraza din postarea ta care ma indeamna sa ma incred in Dumnezeu.Vad cum faci putin misto de pocaiti care ii iau apararea lui Pustan, il plangi putin pe nea Pop ca chiar daca ar spune adevarul nu il mai crede nimeni si pe urma critici metoda lui Pustan de aparare incheiand cu cuvintele “Nu de alta, dar da de banuit” numai ca nu ai zis direct ca felul cum s-a aparat arata mai mult ca e vinovat.
        Ce inteleg eu din postarea ta e ca stii foarte multe lucruri despre situatia asta lucruri pe care cei mai multi dintre noi nu le stim, dar le pastrezi pentru tine, dar parerea mea e ca tu il consideri vinovat pe Pustan de lucrurile de care ii acuzat.
        Ce doresc eu e ca cineva sa spuna adevarul, sa relateze defapt ceea ce s-a intamplat si am crezut tu esti persoana care poate sa faca asta din moment ce stii mai multe.

  36. Maiiii Fratilor…pe buna dreptae…Gata…Ajunge….vreti sa fiti acuzatorii mai mult decat diavolu?..Incetatiiiii,chiar ne plictisiti,simt prea multa ura intre fraratiiiii,mai suntem si noi pocaiti sau ce suntem?ps Lasati omul in pace,e treaba lui…este intre el si Dumnezeu,nu il mai tot judecati ca nu se stie si pe voi ce Dalila va astepta…..si judecata care ati tot aruncat-o asupra lui o sa vina peste voi.

  37. Oameni buni , rad si “curcile” de voi . Pai cum sa nu manipuleze comunistii , si acum securistii masele de oameni penticostali ?! Sunteti mai naivi decat copiii. ” Cand doi se cearta al treilea castiga!” – adica Diavolul. Arunca unul o barfa pe net si hop penticostalii mai inflacarati isi arata “arama”. Pai, voi parca trebuie sa va luptati “…impotriva duhurilor rautatii care sunt in locurile ceresti.” Pai ce faceti ? Cum vreti voi sa vina “lumea” la penticostali , cand cultul se rupe in minim doua parti din cauza unui singur om? Cu astfel de purtari , nu faceti altceva decat sa dovediti lumii ca nici penticostalii nu sunt cu nimic mai diferiti decat “lumea”. Intr-o lume fara speranta , fara orientare , fara nimic din Dumnezeu , azi mai mult ca niciodata lipseste sarea. (“Voi sunteti sarea pamantului.Daca sarea isi pierde gustul , prin ce isi va capata iarasi puterea de a sara ? Atunci nu mai este buna la nimic decat sa fie lepadata afara si calcata in picioare de oameni.”).
    Cum reuseste unul sa ridice capul din mediocritatea in care va balaciti (eu sunt din exterior , ortodox) , hop, puneti mana pe pietre. Banuiesc ca dupa Pustan urmeaza Luigi Mitoi , desi n-ati inteles nimic din linsajul Iosif Ton.
    Chiar daca ar fi adevarate toate aberatiile publicate pe net ( curvie , hotie, etc ), voi puteti sa “impresionati” lumea doar prin iertare. In caz contrar nu sunteti altceva decat “ca lumea”.
    Imi cer iertare de la oamenii sfinti , daca i-am intristat cu acest mesaj , celorlalti Eclesiastul 10:15 .

    • Cristian, sunt de acord cu ceea ce ai zis in prima parte: „cand doi se cearta al treilea castiga”.
      Si inca ceva… Daca tu te consideri crestin, chiar daca ortodox, si chiar iti pasa de viata credinciosilor, poti sa zici „noi”, nu „voi”, pentru ca „al treilea” tot asa castiga si cand sunt disensiuni intre ortodocsi si penticostali.
      Nu vreau sa vorbesc in replica despre balacareala ortodoxa, ci vreau sa spun ca este corect ca pacatul, daca este la ortodocsi sau la noi, penticostalii trebuie sa-l denuntam, sa ne lasam de el, iar oamenii trebuie recuperati.
      Asta nu inseamna ca cineva, chiar daca se va vindeca, nu va continua sa poarte stigmatele. Si… are sanse sa se vindece cand se pune diagnostic corect, iar ce trebuie operat se opereaza, ca sa ramana ce-i bun.

  38. Pastorul Bob Coy, al mega-bisericii Calvary Chapel Fort Lauderdale, Florida, a fost destituit pentru un “eşec moral”

    Pastorul Bob Coy a fondat in 1985 Calvary Chapel Fort Lauderdale si a fost destituit din functia de pastor la 3 aprilie, desi natura exacta a “esecului moral” nu a fost facuta publica de catre biserica.
    Desi biserica nu a detaliat motivul demisiei pastorului, un raport al unei televiziuni locale sustine faptul ca Bob Coy a demisionat dupa ce a marturisit conducerii bisericii pe care o pastoreste ca a inselat-o pe sotia sa, Diane.

    http://newsnetcrestin.blogspot.ro/2014/04/pastorul-bob-coy-fost-destituit-pentru.html

  39. ma intreb si eu asa, ca un umil crestin:daca ar vedea oamenii care nu stiu nimic despre Isus, toate acuzatiile astea si cum aruncam cu “pietre” fara sa stim nimic despre ADEVAR in situatia data, ar veni la Hristos, sau ar fugi unde ar vedea cu ochii???sincer va spun ca daca eu as fi in locul lor, as fugi!Daca cineva aduce niste dovezi concrete despre fratele, care sa-l acuze, atunci sa fie disciplinat si sa fie numiti sectanti cu toti cei care l-au urmat…dar sa fie facut in asa fel incat sa nu zica lumea;”ahh pai aia sunt mai rau ca noi”, pentru ca atunci devine tragic fratilor si nu stiu cine e mai gresit, fratele, daca a cazut in pacat sau noi, pentru ca tinem oamenii departe de Hristos!Domnul sa ne daruiasca intelepciune!si cateva dovezi concrete am aprecia, iar daca nu, sa nu mai facem atata balamuc!ahh si in legatura cu Ioan FBI…hai sa ne rugam pentru el!

  40. ahh si inca ceva, poate voi ma puteti lamuri si pe mine:este vreo legatura intre Ioan Pop,omul asta controversat si http://ro.wikipedia.org/wiki/Nelu_Pop
    sper sa ma lamureasca cineva ca altfel incep sa ma amuz ca la o comedie buna de tot si ar fi pacat pentru ca sunt aruncate cuvinte grele in acuzatiile omului.

  41. Cred ca te cam…intinzi. :D
    Cel de pe wiki nu are legatura cu lumea evanghelica. Ioan Pop de care intrebi, probabil cel care pune pe bloguri tot felul de noroaie este altcineva. A fost o buna bucata de vreme in biserica cu mine, apoi, nu a mai fost. Mi-a fost vecin de bloc vreo 2 ani, desi nu stateam la aceeasi scara, dar eram la acelasi etaj, si aveam perete comun. Il stiu binisor. Nu vreau sa scriu despre el acum si aici. Ceea ce el scrie pe virtual il defineste suficient, daca ai cheia hermeneutica buna.
    Numa bine.

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 168 other followers