Laurentiu Balcan

Previziunile “batranului” Lazar Gog

66 comentarii

Citisem despre perspectiva profetica a lui Lazar Gog pentru anul acesta si aveam o idee despre ceea ce a prezis. Astazi mi-am facut timp si i-am ascultat, integral, mesajul si, drept sa va spun, inca nu-mi pot crede urechilor ceea ce am auzit.

Lazar Gog va ramane in istoria bisericii penticostale, fara doar si poate, pentru ca are cu ce. Este unul dintre cei mai buni predicatori pe care i-am ascultat si mesajele sale, de-a lungul anilor, au zidit vietile multor credinciosi si au dat o directie destul de clara in gandirea teologica a Bisericii Penticostale din Romania.

Nu-mi pot explica ceea ce am auzit astazi decat prin prisma faptului ca Lazar Gog imbatraneste si nu o spun tendentios.

Mesajul este bine pregatit , nu ne putem plange de asta – mai ales informatiile despre civilizatia Maya,  despre alinierea stelelor, despre profetiile celtilor si ale altor popoare sunt de apreciat –  dar continutul teologic este fad, incetosat, alunecos si extrem de periculos pe alocuri. Nu poti sa-ti bazezi mesajul pe teorii incerte, pe carti apocrife si pe speculatii ieftine.

Atrag atentia asupra unor chestiuni:

1. Interpretarea  profetiilor pagane – va aduceti aminte cum a interpretat profetiile indienilor americani, nu? – este extrem de periculoasa, din punct de vedere teologic, bineinteles. Chiar daca Lazar Gog pune pe seama calauzirii demonice aceste profetii, a pretinde ca diavolul poate prevesti cu acuratete  viitorul reprezinta o problema, o problema foarte mare. Stim din Scriptura ca Singurul care are control asupra viitorului este Dumnezeu. Pentru analiza vezi pasajul din Isaia 41:21-29. Prevestirea cu acuratete a viitorului este un atribut divin: “Spuneti-ne ce are sa se intample mai tarziu, ca sa stim ca sunteti dumnezei…”(v23) si nu este impartasita vreo unei alte creaturi decat prin revelatie divina (vezi si Isaia 44:7). Ma indoiesc ca Dumnezeu i-ar fi descoperit diavolului viitorul.

2. A cita din Apocrife ca si cum ar fi inspirate de Dumnezeu – Lazar Gog citeaza din Cartea lui Enoh si din Cartea Dreptului – reprezinta, deasemenea, o mare problema, pentru ca atunci ar trebui sa atribuim autoritate Apocrifelor si am compromite Canonul. Nu este gresit sa citam, ca exercitiu literar, din Apocrife, dar trebuie specificat ca aceste carti nu au nicio autoritate pentru noi, nu sunt inspirate.

3. A-ti baza teoria modificarilor genetice pe Genesa 6 reprezinta, deasemenea, o alta mare problema. Nu mi-am putut imagina ca un pastor (si nu orice pastor!) va sustine ca centaurii si alte creaturi mitice nu sunt, de fapt, mitice, ci au existat cu adevarat, ca cica diavolul a incrucisat genele oamenilor cu ale animalelor. Pai atunci probabil ca si eroii din poveste au existat cu adevarat si caii inaripati, la pachet cu maturile zburatoare au fost odata de vanzare si, cu siguranta, The Lord of the Rings prezinta o realitate nu un mit.  Si de ce sa credem ca  Harry Potter este o inventie? Si da, probabil exista Spiderman, Batman si Superman.  Toti trei au avut genele modificate de extraterestri. Si uite cum predicile noastre devin un fel de desene animate. Vedem prea multe filme de fantezie si, la batranete ajungem sa confundam Realitatea.

4. Treaba cu extraterestrii este una cusuta cu ata alba. De unde pana unde sunt peste 50 de milioane de oameni rapiti de extrateresti? Si cum de putem crede astfel de statistici? Mai lipsea sa ne spuna ca “X Files” a fost creat in colaborare cu bisericile din America si ca Obama a intrat in contact cu o entitate extraterestra. Interesant este ca cele mai multe rapiri – asa ni se spune cel putin – au avut loc  in State. Nu am auzit ca extraterestrii sa fi rapit cetateni din Zair sau din Somalia. Probabil acestia nu au genele atat de performante, nu? Teoria  conspiratiilor mondiale nu trebuie luata prea mult in considerare si in niciun caz nu trebuie sa ne bazam pe ea cand predicam Cuvantul. Riscam sa devenim ridicoli daca in spatele fiecarei probleme pe care, deocamdata,  nu o intelegem  – sa ne punem un mare semn de intrebare in dreptul predicatorilor care inteleg si explica totul – vedem demoni si conspiratii mondiale.

In stilu-i caracteristic, Lazar Gog ne avertizeaza ca anul acesta este posibil – deci o pura speculatie pana la urma,  nu o perspectiva profetica – sa asistam la rapirea Bisericii si la Al Treilea Razboi Mondial.

Oamenii l-au ascultat socati si tare ma tem ca multi dintre ei chiar l-au crezut pe Lazar Gog. Sa nu ne miram daca anul acesta unii dintre predicatorii din Romania isi vor reprofila mesajele si vor incepe sa ne povesteasca despre extraterestrii  violatori de fete frumoase, despre centaurii care au existat cu adevarat si vor concluziona, probabil, ca Dracula a existat cu siguranta in Romania si ca varcolacii trebuie omorati ca in Oltenia,  cu un tepus in inima, sau mai bine cu o cruce mare de fier… ca sa fim siguri ca nu se mai ridica anomalii genetice pe pamantul nostru stramosesc.

Pana la urma despre ce perspectiva profetica ne-a vorbit Lazar Gog?

About these ads

Author: laurentiu balcan

Fiecare vede ceea ce pari, dar putini isi dau seama ce esti in realitate. Fii ceea ce esti!

66 thoughts on “Previziunile “batranului” Lazar Gog

  1. A fost primul mesaj al dânsului pe care l-am ascultat și mă bucur că cineva din rândul penticostalilor a ridica problemele „profețiilor” prezentate. Cu siguranță mulți l-au crezut și aceasta se datorează respectului primit din partea oamenilor.
    Totuși văd destul de mult uz de inteligență din moment ce a studiat atent profețiile și cultura mayașă și răpirile extraterestre. Nu știu ce să cred despre presupusa „erodare.” Vorba cuiva, multe din cele rostite, și nu o spun lipsit de respect față de perii albi, doar atrag atenția asupra absurdităților unor afirmații, au fost GOG-oși.

    • Am ascultat predica azi. E minimul educativ. Nu sunt chiar gogosi, doar ca interpretarile astea (Genesa 6, 10) bantuie de minimul 12 ani–pe cand le predica D. Branzei cu Y2K ‘mania’.

      Partea cu rapirea la sarb. Rusaliilor o exclud total–ghidandu.ne dupa sarbarori, va fi, cine stie in ce an, la cea a Trambitelor (prima la rand din sarb. neimplinite in NT–vezi si 1Tes 4:16–Pastele s.a implinit la rastignire si Rusalii la coborarea DS).

      PS. Mie mi.a vb Domnul pt 2012 sa cautam sa fim robi/servitori ai Sai; sa uitam titlurile pompoase (Doc., Rev., samd) precum si ambitiile “spirituale” egoiste. Se pune prea mult accentul pe VA fi in lume (soroacele nu sunt treaba noastra) si mai deloc pe ce VOM fi (asta ar trebui sa ne preocupe) in 2012.

  2. Am sarit peste perspectiva profetica a lui lazar gog pentru ca nu parea prea interesanta.Acum pare? ;))

  3. mai era unul, pe care de altfel il respect foarte mult, care a prezis multe cataclisme, sfarsituri, rascoale, sa-si faca lumea provizii de mancare etc. (David Wilkerson)
    daca e o exceptie nu dau importanta unor asemenea mesaje… si continui sa apreciez mesajele lui inspirate.
    daca e regula, probabil a ajuns un “batran prooroc” ca cel din 1 Imparati 13

  4. Foarte bine scris articolul. Felicitari fr. Laurentiu!
    Cum de nu s-a inspirat, domnia sa, si din Twilight, ma refer in special la ultima parte a serialului care are, dupa cum majoritatea stiu, o notorietate imensa la ora actuala (The Twilight Saga: Breaking Dawn: Part 1). Acolo combinatii de gene! In general predicatorii se folosesc de ilustratii contemporane, avand un impact mai mare, ca sa contextualizeze Cuvantul, nu? Sau macar sa se fi inspirat din Avatar. In fine.
    Nu de mult am avut ocazia sa ascult un vorbitor care, apeland la arta ironiei fine, si-a inceput mesajul astfel:
    (parafrazez…)
    <>. Paradoxal, este si comic si tragic.
    Mesajul predicatorului Lazar Gog in ce categorie ar putea clasat?!…dar cele anterioare (cu subiect escatologic)?

      • Deci apostolii, pe când erau strânşi laolaltă, L-au întrebat: „Doamne, în vremea aceasta ai de gând să aşezi din nou Împărăţia lui Israel?”
        Mat 24.3; Isa 1.26; Dan 7.27; Amos 9.11;
        7 El le-a răspuns: „Nu este treaba voastră să ştiţi vremurile sau soroacele; pe acestea Tatăl le-a păstrat sub stăpânirea Sa.
        Mat 24.36; Marc 13.32; 1Tes 5.1;
        8 Ci voi veţi primi o putere, când Se va coborî Duhul Sfânt peste voi, şi-Mi veţi fi martori în Ierusalim, în toată Iudeea, în Samaria şi până la marginile pământului.”
        Fapt 2.1-4; Luc 24.49; Luc 24.48; Ioan 15.27; Fapt 1.22; Fapt 2.32;
        9 După ce a spus aceste lucruri, pe când se uitau ei la El, S-a înălţat la cer, şi un nor L-a ascuns din ochii lor

      • Da,…..tragic dar adevarat.In loc sa marturisim Cuvantul asa cum este scris, caci este “ADEVARUL” ne folosim de tot felul de carti ajutatoare,care nu ne satura ci ne indeparteaza tot mai mult,….da tot mai mult de “ADEVAR”.DOMNUL ISUS cand a fost ispitit de diavolul ,tot timpul a raspanss”FIINDCA ESTE SCRIS”.Unde era scris ? _pe paginile SFINTEI SCRIPTURI.Dar ,spunem ceea ce este scris:- “prea multa intelepciune fireasca duce la nebunie ”
        Ceea ce este scris caci multi nu cunosc CUCANTUL si beau din apa tulbure cu care sunt alimentati,in loc sa bea din apa vie din care nu vor mai inseta niciodata.
        Adevarul ,ca trebuie sa ne maturizam spiritual.Destul ne-am saturat cu lapte,mai este necesar sa ne mai hranim si cu mancaruri tari.D-zeu nu ne promite numai,ci si ne cere,…De aceea sa fim foarte atenti:”PERICOL !!!!!!! ……ALUNECARE!!!!! Sa ramanem la ceea ce ne-au invatat pionierii credintei chiar fiind ei cu 4 clase primare si nu doctoranzi,…..caci ei ne vorbeau prin duhul,…nu povesti nemuritoare inventate de ei insisi.

    • Sunt toate aceste titluri ale izvoarelor din care iti racoresti sufletul, poate la fel ca si fratele?

  5. de ce nu apare parafrazarea???

  6. Ai spus frumos ca a imbatranit,…. ma tem ca e ceva mult mai grav, ceva ce il descalifica, poate total!

  7. Regret din tot sufletul această alunecare a fratelui Gog. Un om care-cu siguranta- influenţează teologia multor oameni, ar trebui să fie extrem de precaut cu orice cuvânt pe care-l rosteste.
    …dar America pare că devine ringul în care prezicătorii sfârşitului se iau la întrecere.

    Acuma, mai sper doar ca materialul să nu apară la Păstorul cel bun

  8. Am ascultat si eu mesajul pastorului Lazar Gog si m-am uitat sa incerc sa patrund reactiile celor pe care-i vedeam in spatele predicatorului, insa nu mi-au parut intrigati de cele auzite… S-ar putea ca multi sa-l fi crezut pe fr. Gog…
    Si in Biblie scrie de Cartea Dreptului… de ce n-am crede ca e ok?
    “Iosua 10:13 Şi soarele s-a oprit, şi luna şi-a întrerupt mersul, Până ce poporul şi-a răzbunat pe vrăjmaşii lui. Lucrul acesta nu este scris oare în Cartea Dreptului? Soarele s-a oprit în mijlocul cerului, şi nu s-a grăbit să apună, aproape o zi întreagă. “

  9. 2 Samuel 1:18 şi pe care a poruncit s-o înveţe copiii lui Iuda. Este numită cântarea arcului şi se află scrisă în Cartea Dreptului.

    • Si Pavel citeaza ceva poeti pagani, dealtfel. Nu cred ca daca ceva e paganesc sau diavolesc este neaparat neadevarat–Biblia nu spune asta neaparat. Si diavolul stie multe chiar si din viitor. Doar ca noi nu avem voie sa ne calauzim dupa nimic decat ce ne da Domnul.

      Cred ca partea cea mai dezamagitoare despre “profetic” cu L.G. e ca nu e original–tot ce vorbeste este combinatii auzite pe la Hal Lindsey, Van Impe, etc, apoi le “vinde” ca si originale. Daca inteleg eu bine, a vb profetic inseamna mai intai de toate sa vb ce ti.a vorbit Domnul tie.

  10. Daca pastorii si-ar educa biserica pe care o pastoresc si le-ar transmite Cuvintul Domnului curat si nealterat n-ar trebui sa existe temeri ca cineva, oricine ar fi el, ar avea o influenta negativa asupra altor copii ai Domnului. Avem discernamint, avem capacitate de asimilare a Cuvintului si stim sa facem diferenta, daca am primit invatatura sanatoasa. E un demers asemanator cu cel al pastorului din Chicago. E simplu sa spui povesti bisericii si sa te alertezi cind cineva face niste gesturi sau spune niste lucruri care nu afecteaza din nici un punct de vedere viata si mintuirea crestinilor. Datoria pastorului este sa-si invete biserica pe care o pastoreste si s-o educe. Pericolul cel mai mare vine de la predicatorii ambulanti care duc in ratacire si tulbura atitea biserici locale de la tara prin retorica pe care o folosesc pentru ca n-au un pastor care sa invete biserica. Daca biserica locala sesizeaza anumite deraieri ale pastorului Lazar Gog ar trebui sa fie prima care sa-l penalizeze. Am urmarit online si am ascultat Pespectiva profetica si atunci am zis ca e opinia lui si nu m-a afectat absolut deloc.Daca vreti va invit sa cititi un document emis de doi lideri ai Cultului penticostal acum 49 de ani care cu adevarat au afectat Biserica penticostala prin negarea in fata autoritatilor a esentei penticostalismului. Pe blogul personal in postul “Cititi … si va cruciti…” sau http://cornelgolesie.wordpress.com/2012/01/08/cititi-indignati-va-si-va-cruciti/
    Tot acolo am pus urmatorul gind: “Când vezi că ai aceeași părere cu majoritatea e bine să mai reflectezi o dată” (Mark Twain).

  11. dar daca este totusi o unealta in mana lui Dumnezeu!?si trebuie sa mai se cearna putin graul!?
    eu demult m-am lecuit se predictiile lui apocaliptice dar, mai avem atatia in biserici care “vaneaza” senzationalul, ar tebuii sa-I multumim Domnului ca se foloseste asfel de unelte sa mai limpezeasca apele.

  12. Pingback: 10 postări în Top 100 WP (20.01.2012) « Romania Evanghelica

    • Dumnezeu, nu trebuie sa descopere pacatele, El deja le stie pe toate, Poate ai vrut sa intrebi, de ce Dumnezeu nu-ti descopera tie pacatele altora, pervesule, am impresia ca te hranesti din pacatele altora.

  13. Mari probleme cu interpretarea predicilor dar mai mari probleme cu cei ce doar primesc ce au zis alti fara ca ei sa cerceteze daca ce li se da este adevarat sau fals.
    Viata este plina de surprize de la unii te astepti de la alti nu iti trece nici prin minte ca pot face ce au facut…
    Inainte de a da comenturi sau Like-uri la uni v-as recomanda sa ascultati mesajul lui Gog iar mai apoi sa trageti concluzii.

  14. Laurentiu,
    Predicator bun?! Asa zic multi—din ce am auzit eu (vreo 3 predici), multa filozofie si speculatii (dintre cele mai deochiate auzite vreodata)cu duiumul.
    Dar cred ca a avut si impact pozitiv teologic pt ca nu e dintre ingustii fanatici si e rezonabil in privinta asta. Dar escatologi…. e in primul rand neoriginal si asta il descalifica de la profetic.

  15. “Poporul Meu piere din lipsă de cunoştinţă. Fiindcă ai lepădat cunoştinţa, şi Eu te voi lepăda şi nu-Mi vei mai fi preot.” Osea 4:6…..cel mai sigur e sa asculta de apostolul Petru care ne zice: “Voi deci, preaiubiţilor, ştiind mai dinainte aceste lucruri, păziţi-vă ca nu cumva să vă lăsaţi târâţi de rătăcirea acestor(predicatorii “cu vaza”)…”

  16. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (20.01.2012) « Romania Evanghelica

  17. Draga Laurentiu,

    Ca si pastor ar trebui sa fii mai atent la ce scrii. La prima citire articolul tau pare unul reusit, dar numai pentru acela care nu a ascultat pe Lazar cu atentie. Ma mira o asemenea analiza din partea ta. In primul rand nu ai mentionat ca a incercat sa-si prezinte cuvantarea in doua parti principale. Fa-ti timp, si asculta-l din nou. Vezi ca prima parte tine pana la minutul 34, cand citeaza 1Timotei 4:1. Pana acolo, mai mult sau mai putin reusit, dorea sa prezinte punctul de vedere al lumii, cu privire la anul 2012. Si incheie: “Nu va temeti, nu-i nimic la 21.12.2012″.
    Restul, ce a mai spus pana la incheiere, nu comentez. Lazar are obiceiul sa se avante, destul de des, si adeseori prea departe. Un lucru insa este esential: anul trecut, vezi perspectiva profetica pentru anul 2011, minutul 17, declara: “Razboiul lui Gog este obligatoriu, dupa Cuvantul Domnului, sa se produca cel putin 3,5 ani inainte de rapirea Bisericii”. Iar anul acesta declara: “S-ar putea sa asistam la rapirea Bisericii anul acesta”.

    Iosif Baciu

    http://www.biruitorul.ro

    • Iosif, inteleg foarte bine ce spui. Supararea mea e ca atunci cand prezinta puncutul de vedere al lumii nu nuanteaza prezentarea. El confirma implinirea profetiilor pagane prin propriile interpretari: caile ferate, vapoarele, petrolul, liniile de telecomunicatii etc. NU pretind ca am inteles toate dedesupturile mesajului sau, dar exprim ceea ce am inteles – mesaj vag, incalcit si care poate duce la interpretari periculoase.

  18. Domnule Laurentiu Balcan am o sumedenie de intrebari cand incerc sa analizez ce spuneti chiar si atunci cand spuneti lucruri sanatoase pentru ca am tendinta sa aseaman ce ziceti cu persoana dumneavoastra. Trebuie sa recunosc ca desi este obiectiv modul in care interptetati aceasta predica aveti dreptate in mare dar intrebarea mea este de ce nu luati atitudine si in dreptul altori frati sau invataturi care sunt promovate si sunt mult mai grave decat cercetarile fara rost ale lui Gog?
    De ce aveti preferinte, stiu ca sunteti om si aveti simpatii si antipatii dar cred ca ar trebui sa ramaneti la Scripturi.
    Frate, nu uita ca asa cum facem noi asa ni se va face…

    • Ai dreptate, frate, partial.
      EU nu m-am luat de persoana lui Lazar Gog, nu as putea face asta, am scris despre mesajul sau pentru ca este unul extrem de discutat si mediatizat. Nu ma iau de fratele “Gheorghe”, de exemplu, pentru ca mesajul lui e rostit, sa presupunem, la 100 de oameni. IN schimb, mesajul lui Gog va ajunge la zeci de mii de oameni…

  19. este absolut stupefiant sa aud cum predica dansului este in jurul tuturor teoriilor…..nu are cum sa fie bine, deoarece pastorii sau cei care dau cuvant la popor trebuie sa ne hraneasca din izvorul cel curat, din Cuvant, sa propovaduiasca pe Isus Cristos cel rastignit….asa scrie in Biblie, nu? adica e clar ca e pericol de ratacire acolo unde nu se predica din Biblie…

  20. Mesajul pastorului Gog desi a fost plin de speculatii, totusi a fost un mesaj interesant …dar nu destul de interesant pentru a fi predicat de la amvonul unei biserici hristocentrice..
    Pacat de timpul pierdut si de mesajul neadecvat spiritual, dand bisericii o hrana gresita pentru inceput de an 2012.
    Cred ca subiectul respectiv putea fi dezbatut pe un blog al curiozitatilor bizare (probabil ca as fi avut si eu de adaugat, multe informatii interesante, la un astfel de subiect).
    Oricum nimeni nu poate confirma sau infirma unele dintre teoriile
    (de domeniul fantasticului) pe care pastorul Gog le-a abordat in mesajul sau.
    Fratele Gog este maestru in pronosticuri si speculatii teologice.
    Din nefericire insa domnia-sa da gres de fiecare data….ceea-ce ma face sa inteleg ca speculatiile domniei-sale nu sunt revelatii duhovnicesti ci sunt simple pronosticuri de genul “revelatiilor” lui Nostradamus sau ale babei Vanga.

    • Am un mare respect ptr fr Lazar Gog.Dumnezeu sa-l binecuvinteze. Atat semnele, vremurile, planurile MASONILOR cat si mesajul Fr.Lazar Gog ‘m-a inviorat’ , ma face sa fiu mai aproape de Domnul.Ce voi nu asteptati pe Domnul Isus??

      • Draga Damaris,

        Respectul meu este nu numai fata de Lazar, ci fata de toti oamenii, precum ne invata Cuvantul Domnului. Din cate stiu eu, si sunt incredintat, inviorarea o face Duhul Sfant. Lucrarea se realizeaza prin Cuvantul adevarului, cu sau fara o unealta umana (intelege vestitor al Cuvantului: pastor, prooroc, etc…). Explica-mi te rog urmatorul lucru: Daca sistemul politic american este unul masonic sau New Age, si asa sustine Lazar, persp. prof. 2012, minutul 20, de ce accepta politica in adunare? (minutul 22). Socotesti acest lucru o inviorare a Duhului Sfant? Din cate stiu eu, si din nou mentionez, sunt bine incredintat, nu exista nici o legatura intre Hristos si Belial. Dimpotriva, este scris: Iesiti din mijlocul lor, nu va atingeti de nimic ce este necurat. Nu trebuie sa fim curati fata de orice intinaciune a carnii si a duhului? Numesti acest lucru apropiere de Domnul?
        Invataturile date de Lazar, in perspectiva prof. 2012, sunt lapte praf, hrana pentru bebelusi. La inceputul anilor 90′ ma hraneam cu asa ceva. Multumesc Domnului, astazi ma hranesc cu bucate tari. Si… macar de ar fi lapte… dar e praf… nu-i in totalitate acel lapte despre care citim in Scripturi. Domnul sa te ajute sa deosebesti lumina de intuneric. Fii binecuvantata. Maranata.

        Iosif Baciu

        http://www.biruitorul.ro

  21. Pingback: 3 postări în Top 10 WP (21.01.2012) « Romania Evanghelica

  22. Nu-l cunosc pe fratele Lazăr Gog, nu sunt penticostal (am fost botezat într-o adunare baptistă, şi cred că aş fi devenit adventist dacă nu condiţionau – fanatic – să mă rebotez…) Sunt neoprotestant, dar cu atenţie sporită la tot fraţii, inclusiv ortodocşi (dincolo de divergenţe şi fanatisme specifice, nu noi hotărâm pe cine a ales DOMNUL dintre fiecare: cred că vom ieşi la iveală abia în Negazul cel mare).
    Sunt în mare parte de acord cu articolul. Aş fi însă mai atent în câteva privinţe.
    1. Daniel 12:4 – Nu cred că se referă doar la cunoştinţa Scripturilor;
    2. Geneza 6, la fel ca şi Iov 1 sunt cărţi biblice;
    3. Chiar în NT se citează câteva pasaje apocrife, inclusiv din Cartea lui Enoh (1Petru 1:12 ), Pavel citează chiar din Euripide (1Cor. 15:33) – dar sunt şi altele (urmăriţi ediţiile clasice ale NT: Nestle-Aland şi The Greek New Testament);
    4. Semnele sunt semne. Ne e cumva ştiinţa laică interzisă? Internetul? Ştim la ce să ne aşteptăm, dar trebuie să veghem, or asta înseamnă orice informaţie. Să fim curaţi ca copiii. Dar şi înţelepţi ca şerpii.

    Fireşte, ce nu este certificat scriptural trebuie privit cu suspiciune. Dar dotul are un sens. E bine să fie şi divergenţe intelectuale, dogmatice etc. Nu şi ură sau lipsă de iubire. Evident, ecumenismul oficial e exclus! Suntem adunări scoase din lume (ecclesia).

    http://www.amalgammax.com (fraţii mai pudici să zâmbească şi să treacă peste pasajele lumeşti…)

    • Am ascultat şi eu predica. Interesantă, dar nu biblică, nu corectă din punct de vedere hermeneutic şi nu de bun simţ teologic. Îmi pare rău să spun asta, dar aşa e. De ce? Din mai multe motive.
      Fratele Gog, doctor în teologie, ar trebui să ştie că există şi alte interpretări mai de bun simţ şi mai logice pentru episodul narativ din Genesa 6 cu privire la “fiii lui Dumnezeu”. Dacă e cineva interesat de o interpretare alternativă o voi oferi ulterior.
      Fratele Gog nu ar trebui să îşi permită să scoată versetele din context, mai ales când Îl ciează pe Domnul Isus Hristos. Dacă este vorba de potop şi de 2012 şi de revenirea Fiului Omului, Domnul Isus arată în mod specific în ce sens va fi la fel ca în vremea potopului. Mântuitorul s-a referit la elementul de surpriză al potpului şi la elementul de surpeiză al revenirii Sale. Un al doilea aspect este cel al nimicirii şi al salvării. Unii au fost salvaţi, iar alţii au fost lăsaţi să se prăpădească.
      Dacă este vorba de viziunile din cartea Daniel, fratele Gog ar tebui să ştie că picioarele de lut şi aramă ale uriaşului se referă la un nou imperiu multinaţional sau multietnic; ori ar putea să însemne o asociere a diferitelor clase sociale, unele mai tari, iar altele mai slabe – de exemplu Imperiul roman sau, dacă dorea să fie mai actual, fratele putea să spună că e vorba de Uniunea europeană. Aceasta e imaginea unei unităţi artificiale, nefireşti. Fratele Gog a preferat să întocmească o interpretare bazată pe genetică şi pe presupoziţiile false ale interpretării pasajului din Genesa 6. Şi dacă tot am revenit la Genesa remarca vis-a-vis de Nimrod, care este într-advăr un personaj enigmatic, cum că i s-ar fi alterat prin nu ştiu ce meşteşug diabolic codul genetic, fratele Gog ar fi trebuit să observe un detaliu important din text: Nimrod “a fost un viteaz vânător înaintea Domnului”. Asta înseamnă, cel puţin, că Domnul nu era mânios pe el. Fratele a trecut ca vodă prin lobodă pe lângă acest amănunt.
      Fratele Gog, om al cărţilor, ar trebui să fie conştient că nici creştinii protestanţi şi nici evreii de-a lungul istoriei lor nu au acceptat în canonul Vechiului Testament alte texte decât pe acelea pe care le avem în Scriptură. Cartea 2 Enoh nu este nici măcar carte apocrifă, ci una pseudoepigrafă. Pe scurt este o carte care are nivelul 3 de încredere. Faptul că a fost citată de apostolul Iuda nu îi schimbă cu nimic condiţia: 2 Enoh nu este o carte inspirată. Poate va explica fratele Gog cum stă treaba cu apocrifele, pseudoepigrafele şi inspiraţia într-un mesaj ulterior.
      Apoi fratele Gog, ca unul care îi învaţă pe alţii, ar trebui să fie conştient că nu tot ce zboară se mănâncă, chiar dacă e vorba de a crede informaţii prezentate într-un documentar. Scriptura spune că poporul Israel era în număr de 600000 de bărbaţi când au ieşit din Egipt, deci undeva la 2000000 de oameni per total. Să spui că preoţii maiaşi au ucis 500000 de oameni în câteva zile e aberant. Nu se întreabă nimeni că ăia, în număr aşa de mare (un popor), nu se puteau răscula, nu puteau să-şi apere vieţile? Cronicile istorice le scriu ce-i drept biruitorii şi pot scrie şi exagerări, dar nu înseamnă că trebuie să le credem fără a le supune investigaţiilor.
      În fine, fratele Gog, având un Ph.D., adică doctorat în ştiinţă, a apelat la tot felul de surse pseudo-ştiinţifice. Nu credeam că mai nou predicatorii şi pastorii evanghelici cred în profeţii maiaşe, egiptene, celte şi, ca să punem colacul peste pupăză, în extratereştri şi OZN-uri. E scandalos.
      Fraţilor, ce e asta?! O fi venind sfârşitul în 2012, dar nu ne e dat să ştim când! An de an “profetologii” ies la rampă şi fac profeţii că va fi cutremur, că va fi uragan, că va fi tornadă, că va erupe un vulcan, că va fi război. Gândiţi-vă domniile voastre, de când sunteţi dumneavoastră pe faţa pământului prin mila lui Dumnezeu, dacă a trecut vreun an fără vreo catastrofă naturală sau fără război undeva în lume. Nu trebuie să fii “profetolog” să-ţi dai seama că şi anul acesta se va întâmpla ceva. Ştiţi care e problema noastră? Ne-am obişnuit să citească alţii Biblia în locul nostru. Să o explice ei pentru noi. Ne-am obişnuit să luăm decizii iresponsabile, fără a-L întreba noi pe Domnul cu gura noastră, ci mergem la proroci ca la ghicitori să ne spună ei ce să facem. Ne-am obişnuit să ne vorbească alţii despre Domnul în loc să mergem să le spunem noi altora despre El. Ne-am obişnuit să plângem în Biserici pentru păcatele noastre, dar fără a ne pocăi cu adevrărat. Ne-am obişnuit să căutăm semne şi minuni, dar uităm că minunea cea mai mare e transformarea vieţii unui om prin credinţa în Domnul Isus Hristos şi prin intervenţia Duhului Sfânt. Ne-am obişnuit să avem tot mai mult, de aceea nu mai putem să dăm altora. Şi pentru că nu ştim cum să dăm şi ce, dăm adevărul pe jumătate sau minciună în loc de adevăr. Ce să mai spun…? Dacă va veni sau nu sfârşitul eu nu ştiu. Cert este că fiecare generaţie de la Domnul nostru încoace credea că în timpul ei va fi sfârşitul. Aşteptăm şi noi. Domnul să ne pregătească şi să ne găsească pregătiţi, curăţiţi de orice nelegiuire, dar şi de învăţăturile false şi de învăţătorii nesinceri – ca să nu spun mincinoşi! Şi ca o mică paranteză înainte de încheiere, vreau să spun că fratele Gog ne-a dat prin el însuşi şi prin expunerea lui un semn clar al sfârşitului despre care vorbeşte Scriptura în 1 Ioan 2:21-23 sau în 2 Timotei 3:1, 6-9 şi 4:3-4. Care este semnul? Învăţătorii falşi şi învăţătura falsă. Restul e tăcere…

  23. NOC,

    Cind postam asa “incredibilitati ” ar trebui sa o balansam cu
    cu o pozitie contrara. De exemplu: Susan Clancy a scris o carte ” Abducted” in care explica cum acest oameni au ajuns la concluzia ca au fost luati fortat de exteaterestri.
    Majoritatea acestor oameni nu au avut nici o memorie specifica cum ca ” abductia” ar fi avuta loc. Simplu , ei au ales sa creada
    ca si o explicatie a multitudini de anomali mundane pe care le experimentau. Susan sustine ca cei care aveau acesti memori de abductie extraterestra au fost expusi unor sesiuni de “hypnoses” sau unor procese repetate de alterare a realitati , ajungind astfel la creerea unor “memorii false”. Oameni care sunt in cautarea unei ideologi cred in aceste fenomene pentru ca au motivatia si dorinta de a transforma realitatea in idea preconceputa de ei insusi .
    Referitor la predica lui L G : am postat pe blogul lui Dan Lucescu ca mai degraba cred ce cei 50 de milione de oameni suffera de un grad de nebunie Ma tem insa ca si aceste cifre sunt false !! Daca predica lui Lazar Gog nu a avut o baza biblica macar sa fi balansat mesajul cu lucruri mai putin “sensationale” ( ex: Susan Clancy, NASA) asa incit sa nu ii sperie pe “credulisti”…sa nu mai vorbim de copiii nostri.

  24. Asta cu răpirile gen X-Files sunt o porcărie elaborată făcută pentru a acoperi “ceva”. Acel ceva -cred eu – care a apărut într-un film bazat pe fapte reale, petrecute în 1972. Deşi a avut o distribuţie bună (Milla Jovovich), filmul (2009 – http://www.imdb.com/title/tt1220198/) a fost considerat ca un thriller obişnuit, deşi este pe jumătate documentar, cu footages originale. Merită văzut, dacă aveţi nervii tari

    Sau poate nu… Nu am posibilitatea materială de a verifica autenticitatea video sau a evenimentelor. Totuşi, dacă e doar o posesie demonică, de ce în limba sumeriană, care e moartă de milenii?

    Merită cercetat. Cu grijă şi numai cu credinţă puternică, pentru a nu păţi ca fiii lui Sceva (F.A. 19: 13-16)

    • Am vazut filmul si am citit si comentarii avizate referitor la el. Este o facatura. Nu este bazat pe fapte reale – desi, e drept, asa ni se spune – si imi pare rau ca nu am linkul unde filmul este “dezmembrat” ….

  25. Am vizionat predica fr. Gog (nu pot sa spun “profetie” din respect pentru ce este profetia in realitate) si consider ca fr. Balcan are dreptate in ce scrie si tonul articolului este chiar prea moale. Nu cred ca in biserica noastra s-ar permite cuiva sa duca pina la capat un mesaj cu asemenea bazaconii, indiferent de calibrul vorbitorului.
    M-au deranjat: citarea profetiilor pagine ca si cind ar avea vreo valoare, citarea din cartile apocrife ca si cind ar avea vreo autoritate, speculatiile care apar la tot pasul, gogomaniile despre oameni rapiti de extraterestri si, la sfirsit, ineptiile despre soareci cu creier uman si capre cu ADN de paianjen – nu sunt inventiile mele, am citat din predica.
    Cel mai deranjant a fost in fond faptul ca oamenii se asteptau la o predica (un mesaj in care vorbitorul explica, indeamna, mustra, incurajeaza, invata pe baza Bibliei) si au primit… asta.

  26. Am văzut şi “dezmembrările” cu pricina (se găsesc pe YouTube, în margine). Din câte am văzut eu, sunt critici tehnice, de montaj, nu de substanţă. Chiar şi aşa, de ce subiectul cu anunnaki şi cu limba de dinainte de Babel?…
    Fireşte, aş fi primul care să se bucure că nu e nimic adevărat. Însă nu pot să nu veghez…

  27. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (28.01.2012) « Romania Evanghelica

  28. Situatie ipotetica: fratele Lazar Gog face o vizita in Romania, isi viziteaza ceva neamuri sau prieteni in Onesti (sa presupunem ca are cunostinte in partea aceasta a tarii) si va anunta ca vine duminica dimineata la biserica “Filadelfia”. Toti se asteapta ca el sa fie predicatorul principal in cadrul serviciului. Ce faceti in situatia asta?

  29. cum adica “indieni mexicani maya”? In primul rand se spune mayasi. pai despre ce vorbeste []asta? de indieni, de mexicani (care nici nu existau pe vreamea mayasilor), sau de mayasi ( cu “si” pentru maya e o civilizatie nu o populatie)? …astept raspuns pastore. si te rog frumos, nu mai polua mintile oamenilor cu afirmatii (gen 21 decembrie 2012) ale unui [] care nu a deschis in viata lui o carte despre mayasi sau despre civilizatia mayasa. multumesc.

  30. “Batrinul” Gog Lazar are probleme serioase de gestionare a bunului simt ecleziastic. Un vajnic ascultator al unui alt fals profet Harold Camping, acest episcop al Diasporei romane s-a confruntat rusinos cu descoperirea unor lipsuri enorme de bani din vistieria Bisericii Emanuel. Pastor Crinisor i-a oferit sansa marturisirii Adevarului in fata comit etului, dar s-a izbit de o Mafie locala. Acum cred ca nu regreta ca a plecat. Se aude ca face si Partid politic acest Gog demagog.

  31. Cel mai mare semn inainte de venirea a doua si tot odata ultima venire a lui Cristos pe pamant este inselaciuna sau mai bine zis seducarea, Isus a insistat sa ne spuna de 6 ori intrun singur capitol cat priveste venirea lui, si numai dupa ce ne-a avertizat de inselaciune, incepe sa deruleze evenimentele ce se vor intampla inainte de venirea lui. Fratel Gog a vorbit foarte bine in lumea esoterica, si pentru o oarecare expunere a unor crezuri ale altor religii, si este bine, mai usor vei afla viitorul daca vei invata trecutul, dar pana la un punct, ISUS. Nu este de mirare ca eceste mesaje sa fie din ce in ce mai raspandite cand protestantii cat si neo-protestantii au facut acel pact cu diavolul prin ani 30′ cand au acceptat aceasta teorie introdusa the John Darby prin 1800’s, si au reusit sa falsifice invatatura lui Cristos, cat si a apostolilor in ce priveste venirea Domnului, au distrus ce era frumos si adevar, si au introdus ceva este izbitor la ochi, pentru niste profituri de bani enorme, sub forme de logic, hyperbole si speculatie teologica ( aceste din urma sunt cuvintele pe care Pastorul Florin Campean si-a zidit doctrina, de fatp ce a invatat si el de la alti), si chair si din cei care comenteaza aici multi cred aceste minciuni, au falsificat un mesaj intreg in ce priveste venirea Domnului ( pastorul Cristi Ionescu declara public ca venirea lui va fii multe etape chiar zeci de etape, sus si jos, in Cartea Ultima Generatie) , Rapirea bisericii si mantuire prin propiul sange dupa rapire ( declaratie tot publica facuta de fratele Zagreanu si altii ca si el, spunea ca daca vreau sa ma documnetez mai bine sa ma uit la filmele lui Tim LaHaye, Left Behind Series, aceste filme diabolice care au distrus generatia din ziua de azi ) Invierea mortilor, judecata etc…..
    Concluzie:: Cand cineva ca fratele Gog vine cu astfel de predici cu toti va mirati si comentati, dar ca de zeci de ani, vin acesti oameni in numele lui Cristos si invata minciuni, agreati si laudati, sunteti sedusi si nici nu vreti sa va treziti, poate nici nu puteti, ca insusi Dumnezeu poate da un duh de ratacire celor ce nu iubesc adevarul.
    Este timpul ca generatia aceasta sa se trezeasca din adormire, sa se intoarca la religia lui Cristos, Dumnezeul nostru, Cine are urechi sa auda. ( Cine are ochi sa citeasca )

    • ai spus ca mesajul a fost schimbat de catre protestanti. Care este adevaratul mesaj a lui Isus Atunci te rog din inima sa il spui. Unicul mesaj pe care eu il stiu este ca trebuie sa crezi ca isus a murit pentru pacatele tale sa te botezi si sa te pocaiesti. Apoi sa il urmezi pe Isus daca este alt mesaj eu nu am auzit.

  32. Pareri si pareri. Muti care se scalda in anonimat contrazic lucrarea Duhului Sfant din gelozie sau ambitii personale.
    No more comments

  33. Pastorul Lazar Gog este si va fi un slujitor si un om cu frica lui Dumnezeu , oricit de mult deranjeaza pe unii sau altii.
    Daca a-ti asculta cu gindul la Dumnezeu si nu din spirit de contradictie a ti intelege mai mult. Dar gindirea omului e limitata!
    Domnul Isus sa va binecuvinteze pe toti. Ar fi bine daca din contradicitie s ar naste ceva bun!

  34. previziunile din 2012 a lui Lazar Gog sunt invataturi straine de Evanghelie, straine de Biblie. Sa ne rugam pentru mantuirea fratelui Lazar Gog si pentru iesirea lui din groapa si din latul in care a ajuns.

  35. Înainte de a argumenta anti, fiţi corecţi şi informaţi-vă. Ceea ce spune Lazăr Gog este adevărat şi reprezintă doar o mică parte din adevăr. Vedeţi în acest sens http://www.satanism.ro.

  36. Evrei 13:17
    Ascultaţi de mai marii voştri şi fiţi-le supuşi, căci ei priveghează asupra sufletelor voastre, ca unii care au să dea socoteală de ele; pentru ca să poată face lucrul acesta cu bucurie, nu suspinând, căci aşa ceva nu v-ar fi de niciun folos.
    Romani 14:12
    12 Aşa că fiecare din noi are să dea socoteală despre sine însuşi lui Dumnezeu.
    13 Să nu ne mai judecăm, dar, unii pe alţii. Ci mai bine judecaţi să nu faceţi nimic care să fie pentru fratele vostru o piatră de poticnire sau un prilej de păcătuire.
    Asa vorbeste Dumnezeu prin scripturi.

    • Sora Luci, raspunsul dumneavoastra este corect si este biblic.

      Asa este, trebue sa ascultam de “mai marii nostrii”….
      Dar pentru a nu face o decizie gresita, (care ar putea sa ne coste mai mult decat am vrea noi sa platim),
      trebue sa intelegem “CINE”, sunt “MAI MARII” nostrii.
      Asa ca mai intai ar trebui sa definim cine sunt acesti “MAI MARI”.
      , de care trebue sa ascultam.

      Biserica Ortodoxa pretinde ca “mai marii nostrii” sunt episcopii si preotii de care mirenii (enoriasii), trebue sa asculte orbeste….desi asculta spre pierzarea lor.

      Si acesti “mai mari” pretind enoriasilor ortodocsi, Inchinarea la moastele frumos mirositoare, inchinarea la icoanele
      facatoare de MINCIUNI, rugaciunile si inchinarea la moti etc.
      Ei pretind ascultarea de marea nebuloasa a traditiilor ortodoxe, care inlocuiesc Cuvantul lui Dumnezeu cu filozofia oamenilor care vorbesc fara calauzirea Duhului Sfant.
      Deasemenea ei au transformat umblarea in lumina, in neprihanire si-n sfintenie (pretinsa de Dumnezeu), intr-o umblare si-o slujire cimentata in formele pseudo-religioase moarte.
      Legalismul si formalismul religios sunt temelia acestei biserici….
      In Biserica Ortodoxa, acesti :mai mari” au introdus cu buna stiinta deviatii majore de la Cuvantul Dumnezeiestilor Scripturi,
      si mai ales, au introdus rebeliunea impotriva lui Dumnezeu si-au introdus uraciunile idolesti si vrajitoria in bserica ortodoxa.
      (exemplu: proscomidia, “sfintirea” idolilor, “sfintirea” bordelurilor si carciumelor, aghiazma, sfestaniile, legaturile si dezlegaturile, blestemele, etc.)

      Acesti “mai mari”, sunt niste betivi si curvari, stricati pana-n maduva oaselor, care cred ca Harul lui Dumnezeu este businessul si afacerea lor….
      Si bietul orthodox care nu cunoaste Cuvantul lui Dumnezeu, si nici nu are calauzirea Duhului lui Dumnezeu, asculta orbeste
      de acesti lucratori si slujitori ai diavolului.

      Si probabil ca si-n biserica ortodoxa se pretinde ca sa ascultam de “MAI MARII” nostrii…..

      La fel Biseria Catolica….biserica in care ar trebui sa mentionam si perioada inchizitiei in care acesti “mai mari” erau niste calai sadici;
      criminali “religiosi”, care omorau cu sange rece niste bieti oameni nevinovati.
      (poate ati citit cartea “Procesul Vrajitoarelor”…)

      Sa nu uitam nici homosexualitatea si curviile din biserica catolica….savarsite de “mai marii” acestei biserici.

      In Biserica Penticostala Romana, “mai marii nostrii”, au fost, SI SUNT ofiteri de securitate. (nu Dumnezeu ci securitatea I-a facut …”MARI”).
      Ei se ridicau si se faceau unii pe altii “MARI”….asa cum de altfel se fac si acum….
      Dar nimeni nu ajungea in aceasta functie de conducere in Biserica Penticostala (deci nici Lazar Gog), daca nu era un ofiter de securitate specializat in manipularea maselor….

      Bradin, Bochianu, Trandafir Sandru, Matache, Vamvu, Beraru (in judetul Bihor),Iosif Ton, Grosu (in Suceava), Ardeu (in Arad), au fost toti ofiteri de securitate
      cu functii importante in Biserica avand grade de colonei sau locotenenti colonei, desi aparent acesti oameni noi credeam ca erau “mai marii nostrii”…
      (toate aceste lucruri le stiu de la fratele Vamvu cu care am fost bun prieten)….

      Cum spuneam, printre ei (inainte de a pleca din Romania in America), a fost si Lazar Gog….
      Si inca este de multi considerat ca fiind inca…. unul din “mai marii nostrii”….
      El este un excelent orator….
      Un bun vorbitor….
      Este doctor in te-ologie…
      Dar buni oratori care te_ologeau, erau si in Aeropag…(mult mai buni ca si Gog).
      De cand oratoria a devenit criteriul dupa care etichetam valoarea unui lucrator din biserica ?
      In bisericile noastre s-au perindat multi “mari oratori” care nu se incadrau in aceasta pozitie de “mai marii vostrii”….
      Poate ai auzit de Aurel Vaceanu, Chirila Ion, Cornel Halmageanu, Iosif Ton, Gheorghe Bradin, Bocheanu, Matache, Grosu, Ardeu si altii…
      Dar oare au fost ei cu adevarat “mai marii nostrii” ?
      Multi asa au considerat ….

      Pentru ca cineva sa se incadreze in acest titlu de “mai marii vostrii”, eu zic ca Dumnezeu in primul rand, ar trebui sa atesteze si sa valideze pozitia lor in Biserica.
      Si atestarea pe care o face Dumnezeu nu este prin talentele oratorice si prin diplome si titluri primite de la cult, ci este mai degraba prin semnele si minunile
      prin care Dumnezeu atesta, intarea, si dovedea validitatea adevaratilor lucratori din Biserica Primara…

      Este scris ca:• “Dumnezeu intarea marturia lor cu semne, puteri si felurite minuni si cu darurile Duhului Sfant, impartite dupa voia Sa!” (Evr.2:4)…

      Sau: Semnele unui apostol le-ati avut printre voi in toata rabdarea, prin semne, puteri si minuni care au fost facute intre voi. (2Cor.12:12)

      •”In adevar, Evanghelia noastra v-a fost propovaduita nu numai cu vorbe, ci cu putere, cu Duhul Sfant si cu o mare indrazneala. (1Tes.1:5)

      Apropo!
      Titlul de “apostol” nu defineste neaparat o anumita functie eclesiastica ci defineste mai dergraba o trimitere in Lucrarea lui Dumnezeu,
      si-o imputernicire speciala din partea lui Dumnezeu prin ungerea si autoritatea Duhului Sfant.
      Si aceasta ungere a Duhului Sfant trebue sa se vada deslusit, deoarece ea arata cine este plin de Duhul Sfant si cine este doar o “arama sunatoare” si-un “chimval zanganitor”….
      Aceasta ungere arata deasemenea si cine sunt “mai marii nostrii”….de care trebue sa ascultam.

      Eu zic ca validarea lui Dumnezeu este adevarata validare a oricarui lucrator din cadrul Bisericii.
      Validarea cultului nu are nici o valoare inaintea lui Dumnezeu….este un fel de “apa sfintita” de-a ortodocsilor.
      Vreau sa spun ca atat validarea facuta de biserica ortodoxa (sau cea catolica) cat si validitatea facuta de biserica penticostala (sau cea baptista)
      nu are nici o valoare daca nu este insotita in primul rand de validitatea, autenticitatea si ungerea Duhului Sfant.
      Si cand ai cu adevarat ungerea lui Dumnezeu, atunci autoritatea primita de la oameni nu mai are valoare.

      Poate stiti ca Biblia ii numeste pe lucratorii validati de oameni (de cult, de securitate, sau de alti “mai mari” care NU au in ei ungerea si autoritatea Duhului Sfant )
      ii numeste “Lupi rapitori”, “Lucratori inselatori”, “apostoli mincinosi” sau “hristosi mincinosi”.
      Ei sunt oratori ilustrii care strecoara pe furis “erezii nimicitoare” si invataturi straine in mesajele lor teologice…
      Predica Evanghelia pentru a fi slaviti de oameni si-o predica pe bani….”castig marsav” il numeste apostolul Pavel (Tit.1:7)
      Toti sunt oameni bogati si ingamfati…
      Ei sunt niste morminte varuite care par frumoase pe dinafara….adica par a fi oratori iscusiti; au pozitie importante in biserica;
      au ranguri si titluri date de cult; (adica umbla dupa scaunele dintai din sinagoga),
      au salarii mari; beneficii frumoase;…..dar Domnul nu intareste marturia lor prin semne si minuni …
      Sunt doar o arama zanganitoare frumos poleita pe dinafara…
      Sunt doar niste Morminte varuite…

      2Cor.11:13
      •Oamenii acestia sunt niste apostoli mincinosi, niste lucratori inselatori, care se prefac in apostoli ai lui Hristos.
      •Paziti-va de prorocii mincinosi! Ei vin la voi imbracati in haine de oi, dar pe dinauntru sunt niste lupi rapitori. (Mat.7:15)
      •Stiu bine ca, dupa plecarea mea, se vor vari intre voi lupi rapitori, care nu vor cruta turma; (Fapt.20:29)
      • se vor scula din mijlocul vostru oameni care vor invata lucruri stricacioase, ca sa traga pe ucenici de partea lor. (Fapt.20:30)

      Sora Luci, oare chiar considerati ca sunt acesti oameni “mai marii nostrii” ?
      Oare chiar trebue sa ascultam de ei ?
      Oare chiar, trebue sa ne inchinam deciziilor lor si sistemului lor de-a conduce si de-a manipula biserica ?
      Lazar Gog este un om cu multa vaza si om foarte bogat in sistemul valorilor lumii care va pieri….
      El este un ilustru te_olog si are multa influienta in bisericile noastre penticostale romane….
      Multi oameni “se inchina” inaintea lui fara sa inteleaga ca adevaratii inchinatori, sunt cei care se inchina numai lui Dumnezeu in duh si-n adevar.

      In scurta vreme pe arena lumii va aparea “anticristul”….
      Apostolul Pavel ne spune ca el va intra in Templul lui Dumnezeu si se va da drept Dumnezeu pretinzand ascultare si Inchinare….(2Tes.2:4)
      Si Templul in care va intra anticristul nu va fi o cladire oarecare din Ierusalim ci suntem noi cei care prin Nasterea din Nou, am intrat in Trupul lui Hristos
      si care formam Biserica lui Dumnezeu. (sau Templul lui Dumnezeu)
      El se va “inscauna” in Templul lui Dumnezeu (deci si in Biserica Penticostala Romana), , proclamandu-se ca fiind conducatorul si capul suprem al bisericii
      (ceva in genul papei pentru biserica catolica).
      El se va preface intr-un inger de lumina, fiind un abil si carismatic orator si conducator….
      Lumea nu va fi numai incantata ,ci va fi de-a dreptul fermecata si vrajita de “viziunea” de capacitatea si de inteligenta lui….
      Este scris in: 1Corinteni 13:5 ca: -“I s-a dat o gura care rostea vorbe mari”……(adica va fi un excelent orator)
      1Corinteni 13:8. “toti locuitorii pamantului i se vor inchina”….
      Oare il veti asculta si pe el si va veti inchina si lui asa cum ascultati astazi pe oameni cu titluri pompoase dar care nu au in ei parafa si autoritatea Duhului Sfant ?
      Daca astazi nu faceti corect deosebirea dintre un lucrator de-a lui Dumnezeu si un impostor, oare le veti intelege mai bine in viitor ?
      Oare astazi puteti face deosebirea intre Trupul lui Hristos si Pesterile de Talhari?
      Intre Templul Duhului Sfant si Biserica Apostata ?
      Intre Biserica lui Hristos si Sinagogile Satanei ?
      Intre Biserica din Smirna si Biserica Laodicea sau din Sardes ???
      Ganditiva bine la aceste lucruri….

      ioan basa rob si preot al lui Isus Hristos.

      • Frate Basa, este necesară o corecție. În ultima parte a comentariului dvs. , citatele din 1 Corinteni 13:5, respectiv 13:8, aparțin de fapt, cărții Apocalipsa 13:5, respectiv 13:8. Se înțelege de la sine că nu a fost un lucru intenționat, ci o scăpare, de aceea era necesară o corecție. Toate bune.

      • Salut Ioan Basa si D-zeu sa t eocroteasca caci mai sant oameni cu inima curata care au curaj sa spuna pacatului pe nume . In lumea actuala oameni cauta aprecieri de la culturi sau asa zise biserici,dar uita caci Biserica LUI Cristos e formata din persoane nu din cladiri sau caramizi.Toti asa zisi pastori cica doctori in teo-vrajeala incearca care mai de care sasi stringa oi de muls nu de pastorit pt ca doar si ei stiu caci e scris in Biblie caci este un Singur Pastor,si UN Singur Mare Preot,care a strbatut cerurile.Ei asi organizeaza armata pt nimicitorul,adica tatal banului,diavolul,pe asta il slujesc ei zi de zi.Dupa faptele lor ai veti cunoaste spune scriptura,dar ei cand vad caci cineva incearca sa citeasca scripturile cum faceau cei din Berea,cand Pavel predica, ei il sperie imediat cu nu judeca…Uitand caci Fiul Lui D-zeu ne spune pazitiva de ei,de lupi rapitori in haine de oi,,,,de proroci mincinosi…s.a.m.d….cum sa te pazesti de ei daca nu cercetezi?? diavolul nu vrea ca si crestinul sa cerceteze el vrea ascultare ca in gradina Edenului…Sper ca nu vam plictisit,dar sant o persioana care la gasit Cristos ratacind si incercand sa inteleaga Cuvantul,dar cu ajutorul lui D-zeu marama a fost data la o parte si acum practic inchinarea In Duh si Adevar asa cum se cere de la orice copil al Lui D-zeu.Nu ma mai inchin la oameni sau sisteme religioase care nu au nimic de a face cu D-zeul cel viu.

  37. foarte bine ce ai scris, Ioan Basa !!!

  38. Inclusiv prorocia trebuie cercetata …toate lucrurile trebuie cercetate in coformitate cu Cuvantul lui Dumnezeu , care trebuie luat in totalitate , pentru ca este singurul indrumator catre cunoasterea lui Dumnezeu , cat despre predici sunt spuse de oameni care sunt supusi greselilor si pot fi influientati chiar si de propriile lor idei si concepte , dar revin la Cuvantul Lui Dumnezeu pe care trebuie sa ne bazam viata si ne spune sa cercetam Scripturile si chiar sa cercetam si duhurile sa stim ce vine de la om , de la diavol su de la Dumnezeu ! DESCHIDETI-VA INIMILE CATRE CUVANTUL LUI DUMNEZEU SI VETI PRIMI TOATE RASPUNSURILE NECESARE .
    DUMNEZEU SA VA BINECUVANTEZE PE TOTI , CACI TOTI SUNTEM FRATI IN CRISTOS , TROTI CEI CARE CRED IN NUMELE DOMULUI NOSTRU ISUS CRISTOS.
    AMIN

  39. Buna ziua,am citit despre cele scrise mai sus si daca v-ati ruga sa primiti intelepciune de la Dumnezeu a-ti intelege ca si diavolul cunoaste o mare parte din vremea sfarsitului pentru ca daca a-ti citit biblia in Matei 8:29 pentru ca ei stiu cand va veni vremea .Multi cauta invataturi si prorociri dupa inchipuirea si voia lor dar Dumnezeu prin intelepciunea Lui nu poate face lucrurile dupa voia noastra.Sa nu credeti ca daca a-ti citit un verset din biblie si-l intelegeti asa se si intampla pentru ca noi il intelegem in intelepciunea noastra dar Dumnezeu prin intelepciunea LUI asta a vrut sa spuna oare?Ati studiat putin cosmosul cel putin in ultimi ani?Sa vedeti ce prevesteste despre vremea finaluilui?

  40. Parerea mea este ca singura metoda prin care unii se fac cunoscuti este prin a critica pe cineva cunoscut si cu influenta. Pentru ca altfel ei nu produc nimic de valoare si nimeni nu va stii de ei. Ce se ascunde in spate este dorinta de popularitate.
    Va propun stimate Laurentiu Balcan sa deveniti valoros prin proprile dv creeati si nu prin criticarea altora. Lazar Gog are si predici foarte bune. Fiti dv un predicator mai bun.

  41. Fr. Laurentiu B – daca sunteti ceea ce sunteti este un lucru bun. Insa ce nu este bine, este sa criticam teologia altora care difera de cea a noastra. In politica si in teologie oamenii nu au fost de aceeasi parere niciodata. Deci in loc sa faceti o critica din aceasta care sa starneasca, mai bine a-ti elabora un articol de o asa intesitate si realizare, inca sa starneasca oamenii intr-un sens pozitiv. Spiritul acesta balcanic in care toata lumea judeca pe toata lumea, nu este folositor si nici nu va este recomandat avand in vedere ca sunteti dintr-o generatie mai tanara care ar trebui sa fie eliberata de comportamentele comuniste (adica gradina altora este si gradina mea).

  42. De ce litera E de la amvon are nr 666 ? Maya e un calendar crestin? unde lasam sfanta biblie vai ce deviere DEMONICA Oare acste predici sant inspirate de DUMNEZEU? DOMNUL ISUS SPUNE NU ESTE TREABA VOSTRA SA STITI SOROACELE SI VREMURILE DAR MARI PREDICATORI DA?

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 163 other followers