Laurentiu Balcan

Balcan si Ionescu – runda 2

23 comentarii

Polarizarea – acesta e scopul postarilor actuale

Nu putem sa inghitim tot ce ni se pune pe masa, fratilor. Eu m-am saturat sa-i tot aud pe altii explicandu-mi tendintele din mediul evanghelic din Romania cand eu le traiesc, le pipai, le experimentez.  Nu exista nicio tendinta de a introduce semnul crucii la noi. Niciuna!!!!

Am invatat cate ceva de cand sunt in blogosfera – si am ceva experienta – si anume ca nu putem stabili tipare de gandire pentru altii. Legalistii tocmai asta fac, sau, ma rog, incearca sa faca. Gandesc ei pentru ceilalti. Duhul de superioritate si complexul Mesia nici nu se poate compara cu “gestul lui Pustan”… un mizilic pe langa infatuare si perfectionism. Eu pot oferi sugestii si in smerenie sa-mi argumentez pozitia, dar sub nicio forma nu ma pot lansa in afirmatii absolute ca si cum eu as fi pus coada la cireasa si spita la bicicleta. Mi-am indemnat in repetate randuri (AICI, AICI, AICI, AICI, AICI si AICI – si in alte locuri ) cititorii  sa gandeasca critic, sa nu isi insuseasca pur si simplu ideile de pe piata, sa se elibereze de balastul gandirii fariseice si sa aiba curajul sa spuna ce gandesc. Eu cred in puterea colectiva a Bisericii, in unitatea darurilor fiecarui membru al Trupului. Eu cred ca trebuie sa ne asumam riscul de-ai lasa pe (“bietii”?)oameni sa mearga pe propriile lor picioare si sa renuntam odata pentru totdeauna la atitudintea titanului Atlas. Bolta cereasca sta singura nu trebuie s-o ducem noi in spate.

[.....]

Runda a doua a inceput cu cateva lovituri sub centura. Oponentul meu ma apostrofeaza ca sunt obraznic, ca il supar si isi mai cheama in ring cateva ajutoare. Comentatorii sar zelosi in carca mea si imi cara lovituri. Sunt acuzat pentru tonul  meu si pentru ca nu tin cont ca advesarul e mai mare decat mine. Saru’mana! Dar ce treaba are asta cu argumentatia? Ha, ha, m-am prins! Vor sa spuna ceva de genul: “mai copile, cum indraznesti tu sa te pui cu batranul intelept? Taci si inghite!” Problema lor e ca la mine nu prea tine faza asta, asa ca imi vad mai departe de treaba. Sa probeze onorantii mei oponenti obraznicia si lipsa mea de respect cu fapte. Eu stiu cum sunt si stiu cum lupt … cinstit, pe fata, barbateste. De fapt puteti citi cu proprii vostri ochi comentariile mele, nu? Nu imi este teama sa ma expun si accept loviturile cinstite. Am acceptat destule comentarii in care eram criticat. Un lider care fuge de critica e slab. Cu cat primesti mai multe lovituri cu atat devii mai puternic.

In timp ce lupta inegala era in toi, unul dintre spectatori, Mihail, imi striga printre corzi:

Frate pastor Laurentiu, ca doar sunteti pastor ca toti pastorii. Pastoriti o adunare dupa biblia sau sfintele scripturi. Am o intrebare: ce este mai periculos, Fr Pustan ca isi face cruce si nu este scris in biblie, sau crestinii ce-si spun baptisti care nu cred in vorbirea in limbi…in…si este scris in biblie. Domnul sa te binecuvinteze.

Un fel de “… unde sa ne inchinam, Galileanule? Aici, pe munte, sau la Ierusalim?” Devierea atentiei. Eu nu am ce face si ii raspund stimabilului privitor:

Cei mai periculosi sunt crestinii care vorbesc in alte limbi dar nu-l iubesc pe Pustan….

Atat i-a trebuit oponentului meu care si asa era intr-un bad mood:

Și ce înseamnă mă rog să-l iubești pe Pustan, să-i înghiți toate aiurelile? Eu cred că îl iubesc și îi vreau binele (veșnic) mai mult decât toți suporterii care în loc să-l lase să se smerească și să se pocăiască (de asta are nevoie acum!) îi țin isonul și îl încurajează spre cădere! Ei îl iubesc și îi vor binele?
Interesant cum ați sărit de repede la ”vorbirea în limbi”
Ce legătură are vorbirea în limbi cu combaterea unei erezii?
Periculoși, care va să zică?…

Sub ploaia aceasta de lovituri incep sa ma gandesc la proverbul romanesc “unde dai si unde crapa!” Tu spui una si celalalt intelege alta … adica ce vrea el. Tu ii explici ca bicicleta are spite si el isi spune ca nu, bicicleta are usa si pian. Realizez acum ca nu poti dezbate un subiect cu cei care-s SUPRAsaturati si stiu totul. Ei stiu si ce gandesti tu, si ce intentionezi tu sa spui ca si cum ar fi un fel de dumnezei atoatestiutori. Idolatrie, fratilor, idolatrie curata! Iata erezia!

Cand nu esti gata sa-ti asculti partenerul de dialog, dialogul nu-si mai are rostul. Dar raspund totusi….

Comentariul meu era un raspuns la intrebarea lui Mihail. Din intrebarea lui puteti vedea ce legatura este intre vorbirea in limbi si iubirea lui Pustan.

Il iubiti pe Pustan? Ca pe dumneavoastra insiva? As vrea sa vad si eu o postare in care Cristian Ionescu – dupa o oarecare greseala sau pacat – sa se autojigneasca, sa-si ceara public sa se pocaiasca si sa se smereasca si pe deasupra sa accepte si comentarii malitioase la adresa sa. Dar ca sa nu va supar prea tare (se pare ca nu v-ati trezit prea bine dispus astazi) nu am sa va dau si exemple de pacate comune liderilor si de care ar trebui sa ne pocaim.

Punctez totusi ceva, daca imi permiteti. Spuneti “toate aiurelile”… lui Pustan. Iar exagerati (na, v-am suparat din nou!). Care ar fi toate aiurelile acestui om? Ati stat de vorba cu el sa vedeti ce aiureaza? Predicile lui, scrierile lui, emisiunile lui de la radio nu contin aiureli. Este drept ca unele gesturi sunt de neinteles, dar asta nu-l face eretic, cum nici pe Pavel nu l-a facut eretic gestul de a-si tunde parul si de a-si implini juruinta … dupa obiceiul fariseilor (eretici de clasa, nu?)

Trebuie sa se pocaiasca Pustan si sa se smereasca? Sigur ca DA … ca noi toti ceilalti.

Comentariul tău e în așteptare.

Suparat foc, Cristian Ionescu sare din ring dar isi lasa comentatorii sa-si dea cu parerea mai departe fara sa-mi mai accepte comentariile. Nu ca m-ar incalzi cu ceva – acum m-am lamurit cine e Cristian Ionescu – dar e vai si amar de noi daca nu stim sa polemizam civilizat, fara sa fim suparaciosi, ranchiunosi si atoatestiutori. Partida pare a se fi incheiat deocamdata. Toti avem de pierdut!

Ceea ce am facut eu a fost un simplu exercitiu de polarizare … doar atat.  Daca un blogger nu-i in stare sa suporte criticile constructive care i se aduc si mai ales sa accepte analize critice asupra propriilor postari, atunci eu ma intreb de ce mai scrie …

Author: laurentiu balcan

Fiecare vede ceea ce pari, dar putini isi dau seama ce esti in realitate. Fii ceea ce esti!

23 thoughts on “Balcan si Ionescu – runda 2

  1. E simplu sa se simta bine k a facut valuri:)))

  2. de ce mai scrie? asa, sa se afle in treba.

  3. Scrie din reflex de “tatuca uns cu toate alifiile” . Cred ca iti bati gura degeaba. Nu prinde “canalul” asta pentru ca si-a sapat altul diferit plin de utopii.

  4. Fratele meu de credinta”Laurentiu”nu fi surprins de loviturile de ” sub centura”,fiinca acestea vin din partea unei persoane condusa de [.....]

    [...........]

    Frate Viorel,
    Sa nu credeti ca voi accepta comentarii (ANTI)Ionescu care sa-i aduca prejudicii. Chiar daca sunt in opozitie fata de el, imi respect oponentul si nu voi ingadui ca la mine pe blog sa i se aduca ofense.

    • Frate Laurentiu comentariile nu au aparut pentru a fi (ANTI)Ionescu pentru a-i aduce prejudicii,ci pur si simplu sint realitatea care exzista .Si eu te inteleg de ce ai facut moderarea comentariului .Era si din partea lui cinstit si crestinesc daca proceda la fel inainte de lansarea subiectelor mai putin crestinesti asupra fondatiei Paniel si a fratelui pastor Vladimir Pustan .Dar totul depinde de puterea CUGETULUI ce ne expune si reda personalitatea pe care o detinem!!!!

  5. Prietene, vă luați prea în serios!
    Balcan și Ionescu nu au fost niciodată împreună nicăieri, în niciun ring, la nicio rundă…
    Lăsați sacul acela în pace că nu v-a făcut nimic.
    V-am moderat comentariile și nu voi continua conversația deoarece scopul vă este – după cum v-am anunțat când v-am moderat – de a strânge material pentru… rundele dumneavoastră imaginare.
    Nu e nevoie să publicați, mă rog, ce aveți de făcut faceți…

    • … ma iau prea in serios?
      Uf! Cum am indraznit sa ma iau de unul ca dumneavoastra. Trebuia sa-mi vad lungul nasului si sa-mi cunosc bine casta inferioara…

      • Are dreptate pastorul Ionescu. Poate sa modereze pe cine vrea si cand vrea muschii lui. La urma urmei, e pastor la o biserica cu fanfara. Dumitale ai fanfara la biserica? Dar macar un cor rasarit ai? Nu.
        Pustan predica prin case de cultura din moldova, pline de igrasie si mai reci ca o morga. Pastorul Ionescu conduce conferinte cu participari de peste 5000 de oameni. Cine e mai tare? Nu ai ce zice.
        Pustan da mancare la 35 de copii orfani in fiecare zi. Pastorul Ionescu ne ofera zilnic cate 2, 3 postari pline de invatatura adevarata, echidistanta, echilibrata si plina de dragoste. Care e mai importanta? Hrana trupului sau cea a sufletului? E clar raspunsul.
        Mai mult, din ultima postare a pastorului Ionescu am inteles ca el este un martir al adevaratei Evanghelii, care se lupta cu ereticii contemporani, asa cum Wurmbrand a fost un martir ce s-a luptat cu ateii comunisti. Pustan e doar un barbos cu pieptul dezvelit care predica la catolici si ortodocsi. Nu conteaza ce.
        Chiar asa! Ce-i cu barba lui Pustan? Va spun eu ce:nonconformism, noul fariseism. Bunicul meu ar avea o vorba buna pentru pastorul Ionescu: “e greu sa-I tii locul lui Dumnezeu, cand El pleaca in delegatie”.
        Rasuflu usurat ca, totusi, se descurca. Eu zic ca e bine pentru Isus sa mearga in continuare prin salile alea reci, cu predicatori romani ce ard de pasiune pentru cel nemantuit, sa fie prin cantinele unde se aude Tatal Nostru rostit in fiecare zi de copii ce nu mai au parinti, pe la conferintele unde sute de tineri s-au intalnit cu El pentru prima data. Are cine sa-I tina locul.

  6. Laurentiu,
    Daca tot nu esti deacord cu corectarea in spatiul public, te intre atunci: l-ai atentionat pt V.P. in particular cumva??? Sau sti pe cineva care a facut-o (cu succes)?

    • Crezi ca ar trebui s-o fac? Pe ce baza? Am eu dreptul de a-i dicta lui Pustan ce semne sa-si faca cu mainile? Are vreo unul dintre noi dreptul acesta?

      • Pai de ce nu? Daca ai dreptul sa te iei de Ionescu public, de ce nu ai avea dreptul sa te iei de Pustan in privat???? Pe ce baza? Pe aceasi baza pe care te.ai luat de Ionescu :).

      • Asta e buna…
        Cand o sa ma iau de cravata lui Ionescu atunci va tine argumentul asta.

        Bineinteles ca Ionescu Cristian poate sa-si exprime ce parere vrea si despre ce vrea … dar nu oricum. Eu nu m-am luat de parerile lui Ionescu despre cruce – fiecare crede ce vrea – eu am atacat atitudinea cu care trateaza subiectul si modul nebiblic in care il ataca pe Pustan. Ca nu e deacord cu gestul lui Pustan nu ma deranjeaza, dar ma deranjeaza cand il face eretic (aminteste-mi, ereticii merg in rai sau in iad?) si emite analize nefundamentate (ca sa nu le spun mincinoase) despre tendintele din mediul evanghelic.

        NU as fi reactionat daca nu ar fi scris “Ecumania”, care, dupa parerea mea e doar “MANIE” … FARA “ecu”.
        Cristian Ionescu – fratele meu in Domnul Isus Hristos – e un personaj foarte interesant, simpatic, scrie bine si are unele articole foarte reusite, dar asta nu inseamna ca eu (nu ma intereseaza ce fac altii!) trebuie sa inghit tot ce nascoceste el si sa-i dau dreptate. Pacat ca accepta adulatii (Comentariile care-l ridica in slavi ii fac rau. Ar trebui sa le cenzureze!) si nu stie sa se expuna criticilor. Mai are inca timp sa invete.
        Sincer, ii doresc numai bine.

      • Laurentiu,

        Ideea era ca, daca nu iti permiti sa te iei de V.P. pt un gest nepotrivit (sa nu zic idolatru), de ce iti permiti sa te iei de C.I. pt un gest just???

        Cateva articole faine?! As zice cateva articole nefaine….90% e super…
        Asculta…nu am nimic cu V.P., nici macar pt gestul sau. Nu raspund de el nici de altii ca el–e treaba lor ce fac…dar Ionescu are dreptate , in cazul asta (Pustan a gresit grosolan)–parerea mea. E bine ca cineva are curajul sa i se opuna.

      • NU, Ionescu a spus ca Pustan e eretic. Asta e cu totul altceva.
        NU ma geranjeaza ca el, tu, sau altii nu sunt deacord cu gestul pe care l-a facut Pustan. Nici eu nu sunt deacord. Dar de la a-mi exprima dezacordul pana la inchizitie e drum lung.

        Am spus-o de mai multe ori, noi nu stim sa tratam public chestiunile sensibile din mediul evanghelic.

        Eu nu apar gestul lui Pustan – nu am ce sa apar – si nici nu ii cant osanale, eu sunt contrariat de modul in care tratam public chestiunea in cauza.
        Ca si Peniel, Pustan nu merita un astfel de tratament din partea fratilor lui de credinta.

      • Laurentiu,
        La Peniel a fost altceva–o greseala (repede recunoscuta si indreptata)…nu am fost deacord cu C.I. in cazul Peniel, nici macar un pic…dar in cazul V.P., sa.mi fie cu iertare..

        Sunt convins ca de l.ai fi vazut pe V.P. sarutand o fata asa obscur, pe la colt, ai fi sarit ca ars… mie imi pare gestul asta mai grav pt ca e prima porunca :)

  7. Pingback: 11 postări în Top 100 WP (12.12.2011) « Romania Evanghelica

  8. Pingback: 14 postări în Top 100 WP (12.12.2011) « Romania Evanghelica

  9. CATE RUNDE ARE MECIUL ASTA?NU IMI PLACE BOXUL.CINE VA AJUNGE IN RAI SA PRESUPUNEM CA A CASTIGAT?SPER SA VA VENITI IN FIRE SI SA IL TERMINATI CU O IMPACARE. POSTATA PE BLOGURILE VOASTRE

  10. Pingback: 15 postări în Top 100 WP (12.12.2011) « Romania Evanghelica

  11. Frate pastor Laurentiu, nu stiu cum sa privesc comentariul tau in legatura cu intrebarea mea. Eu te intrebam pe dumneata pentru ca fr pastor Ionescu nu mi-a postat doua intrebari.Si din intrebari eu doream sa-i arat ca sunt lucruri mult mai grave pe care nu le baga in seama dar, aceasta clipa nefericita a fr Pustan este marea si sarea. Am folosit adresarea tocmai cunoscind din ceva dialoguri anterioare “barbatia” cu care raspundeti. daca ati inteles altceva, imi cer iertare, dar sa nu uit.Am intrebat pe fr pastor Inescu daca pina la aparitia penticostalilor lumea a fost mintuita si daca noi detinem monopolul mintuirii, si am mai intrebat cum poate tinea “in brate” pe baptisti care neaga esenta penticostalismului, darurile Duhului Sfint ,in speta vorbirea in limbi.Ii dau afara pe ai lor care declara ca au darul acesta. Cam acesta a fost contextul. In rest sa stiti ca si eu CONDAMN atitudinile lingusitoare ale fratilor Gabi si Aciduzzu.Le-am mai spus si direct dar sau facut ca nu inteleg si si-au vazut de treaba. Fii binecuvintat si apara “barbateste” evanghelia.In alta parte este rasplata, nu unde cred unii. Pace tie.

  12. Pingback: Penticostalul – Top Posts (18.12.2011) « Romania Evanghelica

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 164 other followers