Laurentiu Balcan

Băgăcioşii, Pustan şi lumea evanghelică.

36 comentarii

Bagaciosii sunt o categorie de oameni care nu au alta treaba decat sa se bage singuri in seama – uneori intr-un mod de-a dreptul ridicol – si sa-si dea cu parerea despre cate-n luna si-n stele. Stau frumos in fata monitorului, cu o cafea calda langa ei si cu un bol plin de alune nesarate si isi spun:

 - Hai sa vedem ce se mai intampla astazi in lumea evanghelica. (Intre noi fie vorba, lumea evanghelica reala, pe care o poti pipai si mirosi, nu prea se regaseste in lumea evanghelica virtuala, care este o proiectie a catorva evanghelici activi in acest mediu. Sunt convins ca vorbim de doua entitati  diferite pe care, din pacate, le confundam.)

Si cum umbla ei asa, dintr-un tarc in altul, plimband mouse-ul de colo-colo si crezand ca exploreaza adevarata viata a lumii evanghelice, dau peste stirea bomba a momentului: Pustan si-a facut iar cruce.

Ce fac bagaciosii? Sar in sus ca arsi la foc mic de lumanare si se lanseaza in tot felul de acuzatii:

- Ereticul! Tradatorul! Ecumenicul! Catolicul! Cum a putut sa sfideze sfanta noastra credinta? Sa se ia masuri urgente! Afara cu Pustan!

Si lista cu invective ar putea continua, pentru ca “bagaciosii” nu au limita cand vine vorba de a-si da cu parerea.

Bagaciosii nu sunt numai in mediul evanghelic, bineinteles, ei sunt peste tot pe unde mijloacele mass-media patrund in casele oamenilor. Rar mai ai ocazia sa vezi astazi un talk-show unde sa se dezbata idei si principii serioase.

Intr-o cultura manelizata, cu un iz OTV-ist accentuat si cu manipulari de doi bani,  ne este tot mai greu sa ne delimitam de majoritatea superficiala si resemnata  pentru a fi o minoritate ce ofera alternative reale, viabile.

De ce nu stau bagaciosii in banca lor? De ce nu-si vede fiecare de treaba lui?

Este drept ca ne putem da cu parerea despre orice vrem noi – dreptul la libera exprimare e garantat prin Lege – dar nu pot intelege de ce nu suntem in stare sa analizam mai intai de toate concepte, principii si sa ne exprimam cu privire la actiuni  fara a ataca persoane, mai ales ca nu avem acces la toate datele problemei. De ce nu il lasam pe Vladimir Pustan sa ne spuna “de ce” fara a fi niste bagaciosi absurzi?

Gestul lui Vladimir Pustan starneste controverse, nu am nicio indoiala. Am si eu o parere legat de asta? Sigur ca da. Dar nu vreau sa fiu din categoria “bagaciosilor”, asa ca am sa trec peste. Este treaba lui de ce actioneaza in acest fel si sunt aproape sigur ca lui nici nu-i pasa de ce spun fratii sau prietenii care se poticnesc in astfel de gesturi. Reactia asta indarjita il va determina, probabil, sa apeleze la gesturi si mai scandaloase, doar pentru a soca si pentru a ne arata ca se poate sa te joci cu focul fara sa te arzi si ca poti fi penticostal get-beget chiar daca iti faci cruce intr-o biserica catolica.

“Tie ce-ti pasa?” ii raspundea Domnul Isus lui Petru la intrebarea acestuia referitoare la Ioan, “lasa-l pe Ioan, tu vino dupa Mine”. Se pare ca treaba noastra nu e sa ne bagam in seama si nici in treaba lui Pustan si nici in treaba catolicilor sau a ortodocsilor.

Treaba noastra e sa ne vedem de treaba noastra.

Spor la treaba!

About these ads

Author: laurentiu balcan

Fiecare vede ceea ce pari, dar putini isi dau seama ce esti in realitate. Fii ceea ce esti!

36 thoughts on “Băgăcioşii, Pustan şi lumea evanghelică.

  1. Dumnezeu sa te binecuvanteze, frate Laurentiu !!!! multumesc pt articol, e altceva fata de ce am citit pe site-ul carcotas… Dumnezeu sa te foloseasca in continuare pt gloria Lui !

  2. O fi doar treaba lui Pustan de ce acționează astfel?

    Eu zic că e și treaba voastră, a pastorilor PENTICOSTALI, de vreme ce niciunul dintre voi nu acționați astfel. Cel puțin nu cunoaște…

    Pe mine nu mă miră că Pustan acționează astfel, ci mă întreb și mă tot întreb de ce nu mai acționează astfel încă 2-3 pastori penticostali… Sau 20-30…

    (În ceea ce mă privește, deja m-am văzut azi purtînd o crucea, dar încă nu știu de unde să o cumpăr… M-oi interesa eu…)

    • Ai deschis un subiect interesant, un fel de sare turnata pe rana.
      Eu personal nu stiu pastori penticostali care sa predice in biserici traditionale. Cum de are Pustan acces la o astfel de platforma? Omul acesta predica o Evanghelie descotorosita de ambalajele cultice, denominationale, sectare, care ii face curiosi chiar si pe traditionali. Traditionalii au dat de gustul Evangheliei si nu se mai poticnesc in culoarea religioasa a predicatorului. Asta nu-i o nimica toata, cu siguranta…

      • Domnule Balcan, incepeti sa deveniti tot mai ironic, din pacate. Ati suflat inca de la inceput si mai suflati in MOARA DE VANT ECUMENICA a lui Pustan, un om chiar mai ironic decat dumneavoastra. Continuând in felul acesta, ne apropiem cu viteza luminii de ziua cand si noi (sau voi) vom avea lumânarile, tamâia, idolii si moastele noastre. Poate peste o generatie, unii vor venera moastele lui Pustan, si nu ma mir ca va fi asa, pentru ca pastori ca dvs. incurajeaza (mai activ sau pasiv) astfel de actiuni. Iertati-mi inclinatia spre ironie, dar ma tulbura ceea ce se petrece in spatiul evanghelic român: DAM UN FLĂCĂU PE-O CURVĂ.

      • Domnule Pop,
        Cu siguranta nu cunoasteti spatiul evanghelic daca asta va tulbura.Chestia cu moastele lui Pustan este aberanta, ca sa nu zic obraznica si dovedeste ca nu intelegeti rationamentele caracteristice spatiului evanghelic romanesc.

  3. Pingback: Reactii despre “crucea” lui Pustan | Trezire si Restaurare

  4. Oricat de multi bagaciosi s-ar gasi, iata ca trebuie apreciata tacerea inteleapta a pastorului Pustan care nu reactioneaza in nici un fel. Cainii latra, caravana merge mai departe…

  5. Si bagaciosii comenteaza nu-i asa? :)

  6. Autorul articolului face un efort neconvingator de a trivializa acest dialog on line pentru a marginaliza opiniile prezentate. Printre rinduri se poate vedea un anumit sarcasm, o revulsie ca acum toata prostimea are access la internet. Evidend cu acest “hit piece” are si el o agenda pe care alege sa o promoveze prin a caracteriza pe participanti ca si “bagaciosi” (suna cam de mahala dar e cuvintul lui nu al meu) niste lightweghts care nu reperzinta adevaratii credinciosi. El argumenteaza ca din moment ce nu stim situatia nu avem dreptul sa judecam si imediat cu suflarea urmatoare se intoarce si judeca pe cei ce judeca fara sa aiba nici o cunostiinta despre viata lor, ci doar bazat pe un cliseu creat de el insusi.
    Pesonal am apreciat curajul fratelui Cristian Ionescu si majoritatea au venit cu comentarii pertinente.

    • Comentatorul Nick incearca sa-mi faca o analiza psihologica, dar se vede ca nu prea ii iese treaba. Din pacate, dumnealui comite greseala pe care o comit toti “bagaciosii”: isi dau cau parerea intr-un mod pripit, hazardat si fara a atinge subiectul pus in discutie, adica vorbarie fara continut.

      Despre ce dicutam noi in cazul acesta? Despre gestul lui Pustan de a-si face cruce? Despre relatiile dintre catolici si penticostali? Despre ecumenism? Despre succesul evident pe care-l are Pustan printre penticostalii din Romania? Despre “adevarata credinta” data sfintilor odata pentru totdeauna?
      Nu, noi discutam despre eroul Cristian Ionescu si despre ereticul de Pustan … despre care s-au facut muuuuuulte comentarii pertinente. Daca a umili, a bascali, a infiera, a condamna un om – fara sa-i asculti mai intai parerea – este un mod de abordare pertinent, atunci inseamna ca discutam despre lucruri total diferite. Deci despre ce discutam?

      • Am citit cu atentie tema , comentarile si parerile unora si altora ,sincer …ma consider bagacios -altfel n-.as fi ajuns aici -
        Am o intrebare .pt Domnul Laurentiu Balcan
        Chiar sunte-ti pastor ?

  7. Foarte frumoasa postare,Laurentiu

  8. Nu ma asteptam ca atat de curand sa se adevereasca previziunea Juriului international al Clubului Crestin Carcotasii din 9 iulie 2011 publicata pe blogul lui Alin Cristea ca dupa Peniel vor urma Ciresarii, Strajerii si Tonistii. Ma surprinde insa ca in cursa pentru cel mai mare carcotas nu s-au inscris Gaby Bogdan, Daniel Chiu si altii si a ramas singur “alergator” Cristian Ionescu, incurajat de cativa fani. Asa cum Penielului i s-a facut o reclama gratuita (oare i-au multumit lui Cristian Ionescu?), la fel i se face lui Pustan. Prevad tot mai mari biruinte in vestirea Evangheliei prin Peniel si Pustan si tot mai multe suflete intoarse la Domnul. Ce zici daca Peniel va organiza la anul Conferinta anuala la Timisoara avand printre mesageri si pe Pustan si la aceea Conferinta sa vina si preotul greco-catolic cu enoriasii lui si – de ce nu – cativa dintre ei sa se “pocaiasca”?
    De acord cu Korehan: cainii latra, caravana merge mai departe…
    Fii binecuvantat Laurentiu.

  9. Prin atacul asupra “bagaciosilor”, deja v-ati exprimat de ce parte a baricadei sunteti domnule pastor! Simpla deductie logica!
    De ce nu aveti taria sa-l sprijiniti pe V Pustan!? Va este frica de ceva anume?
    Sunt vrednice de condamnat sincretismul si religia tainica a Babilonului!

  10. Nu noi punem etichete lui V. Pustan, stimabile, ci dumneata prin această aşa zisă postare, le pui credincioşilor sinceri şi interesaţi de ceea ce se întâmplă în mediul evanghelic din România.
    Doar pentru că au ” îndrăznit” să aibă şi ei o părere a lor, nu ce le dictează alţii de pe la amvoane, bună sau rea, asta rămâne de văzut, le-ai aplicat cu destul sarcasm eticheta de “băgăcioşi”.
    Biblia permite credincioşilor să judece o lucrare, un gest, o prorocie, etc, dar nu le este permis să judece persoana, doar autoritatea delegată a bisericii are acest drept în anumite cazuri de indisciplină sau păcat.

    Acei credincioşi catalogaţi de dumneata ca “băgăcioşi” nu au făcut altceva decât să judece prin lumina pe care o au gestul pastorului Pustan, şi este foarte bine că mai există cineva în ţara asta care nu acceptă totul ca fiind bun.

    În loc să-i ajutaţi să înţeleagă gestul pastorului Pustan, şi să-i ajutaţi ca pe viitor să nu se mai poticnească în astfel de gesturi, dvs, îi etichetaţi , ca să nu spun judecaţi, ca “băgăcioşi”. Cred că le datoraţi nişte scuze.
    Numai bine!

  11. Frate Daniel G.

    Etalonul dupa care trebue facuta, sau judecata, orice lucrare duhovniceasca este Cuvantul lui Dumnezeu si nu opiniile noastre….. te-ologice.
    Chiar si invataturile, opiniile sau inchinarea fr. Pustan trebue sa fie supuse Cuvantului lui Dumnezeu si nu invers.
    “Ereziile nimicitoare” vor fi strecurate in Biserica de cei care invata pe poporul Domnului sa umble pe “Calea Mantuirii”, si au mare “priza” in Biserica si nu de cei care stau inofensivi pe ultimele banci ale Bisericii.
    .
    Gestul lui Pustan a fost o batjocura si-o rebeliune publica la adresa Cuvantului lui Dumnezeu si deci la adresa lui Dumnezeu.
    El a aratat public ca marele evanghelist Pustan, poate calca in picioare Cuvantul lui Dumnezeu .
    Citeste cu atentie ROMANI 1:22-25 si APOCALIPSA 21:8.
    Sa nu mai pomenesc (Deut.27:15) (Exod.20:4) (Lev.26:1) (Deut.4:16) (Ps.115:4-8) (Ps.135:15) etc…

    Batjocora fr. Pustan la adresa lui Dumnezeu se pare ca incepe sa ia amploare si sa creasca in intensitate.
    Primul gest facut in biserica ortodoxa a fost o mirare pentru multi evanghelici, dar inchinarea la idoli din biserica catolica ne-a aratat ca sub poleiala de aur curat este si mult putregai.
    Pustan are de dat o explicatie Bisericii si trebue sa se pocaiasca de ereziile lui. ….altfel poate ca in curand vom asista la minuni si mai mari…
    Scrie ca apostolul Pavel sa facut “evreu cu evreii”….. dar nu sa facut “vrajitor cu vrajitorii”, “idolatru cu idolatrii” su criminal cu criminalii.
    Ce a vrut Pustan sa dovedeasca prin ereziile lui ?
    Pastorul Cristian Ionescu a sugerat (ironic), ca poate fr.Pustan a inceput o noua “reforma” in Cultul Penicostal ?
    M-am asteptat ca cei din conducerea Bisericii Penticostale sa ia atitudine si sa condamne public gestul lui Pustan ,dar de unde nu este, nici nu prea ai ce sa ceri…..
    Un doctorat in te-ologie nu-ti asigura lumina, calauzirea ,intelepciunea si autoritatea Duhului Sfant.

    Noi am intrat deja in perioada vremii sfarsitului si Invatatura Apostolica ne arata ca aceasta ultima perioada, va fi o vreme a decaderii, si-a ereziilor spirituale.
    Multi nu numai ca le vor lua apararea acestor “apostoli nespusi de alesi”…. dar ii vor si urma in destrabalarile lor (2Pet.2:2)
    Doar ramanand credinciosi pe temelia Cuvantului lui Dumnezeu vom putea ramane credinciosi Domnului pana la capat.

  12. Nu gestul lui Pustan ma deranjeaza ci invatatura pe care el o transmite altora prin inchinarea lui eretica.
    Totusi apreciez ca mai exista in Biserica Penticostala si oameni care au curajul sa spuna ca intunericul si lumina sunt doua notiuni diferite una de alta si nu pot sa stea in acelasi loc….:

    [strajerul]
    Scrisoarea Presedintelui AOG Romania catre Vladimir I. Pustan

    CATRE PASTORUL PUSTAN V. IOAN

    CU NUMELE DE SCENA “VLADIMIR”.

    Bucuresti 6 Decembrie 2011

    Dragă frate Pustan

    Salutări din Bucureşti,

    Am urmărit cu deosebită bucurie predica pe care ai ținut-o la Biserica Speranța din Cluj! Felicitari! Pentru că te cunosc de zeci de ani, aş dori să iţi spun citeva lucruri:

    1 – Dumnezeu te-a ridicat şi tu trebuie să îi aduci Glorie Lui! Nu uita ca mândria ruinează!

    2 – Am primit predica care ai ținut-o la o Biserica Greco-Catolică în Timișoara. Deşi cred în Mişcarea Ecumenică, modul cum ai încheiat predica inchinandu-te la ICOANE şi făcându-ți CRUCE este o RUŞINE ŞI O BĂTAIE DE JOC adusă Bisericii Penticostale şi Slujitorilor ei!

    3 – Atunci când am vorbit cu Pastorul Dr. TIPEI despre tine, mi-a spus câteva lucruri:

    - Stelele in cădere lucesc cel mai tare! Să fii tu Steaua Căzătoare a Cultului Penticostal? SĂ FI CĂZUT DIN CREDINȚĂ ?
    - Tu umpli sălile cu fanii tai dar nu faci UCENICI! NU UITA, DOMNUL A INVESTIT ÎN UCENICI, etc.

    4 – Asocierea ta cu Pastorul Florin Ianovici este TOXICĂ. Ai GRIJĂ să nu pierzi Livada de Cireşe! Nu vreau să îţi spun, prin aceasta scrisoare, tot ce a spus Pastorul Emil Bulgar despre Florin. Te rog să îi spui lui Florin să îşi păstreze promisiunile facute şi să răspundă la telefon! Daca nu se schimbă, va intra Dumnezeu la judecată cu el.

    5- Te rog să te gândeşti la înaintaşii mişcării Penticostale, care, pentru că nu au vrut să îşi facă cruce, au suferit bătăi, au stat la inchisoare şi unii chiar au murit în închisoare!

    Nu voi discuta gesturile tale din punct de vedere biblic-teologic, pentru că ești un teolog! Dacă ai altă încredinţare, îţi recomand să te retragi din Cultul Penticostal pentru a nu fii pus în situaţia de a fi SUSPENDAT. Nu te baza pe prietenia Șefului si nici pe Carentele Colegilor Păstori!

    6- Te rog să analizezi aceste sfaturi pentru ca nu as dori să se spună despre tine şi Florin că sunteți IANE SI IAMBRE (2Timotei 3:1-9.)

    7- Te salut cu 3 Ioan v. 13-14

    Pastor Dr. Ioan M. Ceuta

    Bucuresti

    • Am dat accept acestui comentariu pentru a va putea “lumina” singuri in privinta situatiunii…
      Din nou mi se confirma ceea ce am spus: bagaciosii vorbesc pe langa subiect. Ce treaba are Florin Ianovici cu acest caz? Ce treaba are “prietenia” cu jefu’ a lui Pustan? Intreb, din nou, despre ce discutam?????

  13. Probabil ca discutam despre faptul ca milioane de crestini care au fost persecutati, sau au fost martirizati deoarece nu s-au inchinat idolilor si nu au vrut sa faca nici un compromis cu satana ramanand statornici pe temelia invataturilor Credintei Apostolice, probabil ca au fost niste naivi (?!)….
    Probabil ca discutam despre faptul ca stropul acela de otrava, este nesemnificativ daca este pus intr-un tort frumos impodobit….
    Inchinarea falsa (conform a ce se propaga azi in lumea crestina) s-ar parea ca nu mai este o idolatrie si nici o rebeliune impotriva Poruncilor lui Dumnezeu ci este o forma tolerata si acceptabila a noului val al ecumenismului religios
    In acest caz, (indiferent daca esti sau nu esti un “bagacios”), se ridica niste intrebari. importante:
    .
    1.) Ce este o “erezie nimicitoare”, cat de mare trebue sa fie ea ca sa o categorisim ca si erezie si cine stabileste ca erezia este erezie ?
    .
    2.) Cine trebue sa implineasca cu scumpatate Cuvantul Domnului si cine este “scutit” si poate sa-si permita unele “derogari” de la Cuvant ?
    .
    3.) Cat din Cuvantul Domnului mai trebue respectat si implinit astazi si cat din Cuvant, nu mai este semnificativ si poate sa fie ignorat ?
    .
    3.) Ereziile sunt propagate numai de eretici sau si proorocii , pastorii sau predicatorii pot strecura pe furis astfel de erezii nimicitoare ?

    .
    4.) Poate un “bagacios” sa traga semnalul de alarma si sa avertizeze Biserica ca mancarea servita pe tava de argint, este otravita,…. sau ii dam peste gura “bagaciosului” si-i spunem sa nu tulbure linistea publica ?
    Dar daca “bagaciosul” acela vorbeste sub calauzirea Duhului Domnului ? S-ar putea ca Duhul Sfant sa fie “bagaciosul” ?
    .
    5.) Conducatorii Cultului Penticostal au facut legamant cu Securitatea si au devenit niste iude vanzatoare de frati….Ei au lucrat frumos si netulburati de “bagaciosii suparaciosi” si si-au facut lucrarea fara pic de opozitie. Dar in acest caz, cei care s-au opus securitatii si n-au vrut sa devina informatori si ofiteri de securitate, (ca si bunicul meu, Cojocaru Pintilie pastorul Bisericii Penticostale de pe Calea Mosilor Bucuresti), crezi ca au fost niste naivi ?
    Dar martirii bisericii primare, cei care au refuzat sa se inchine si sa aduca jertfe idolilor or fi fost si ei naivi ?
    .
    6.) Cei din conducerea Cultului Penticostal actual merg pe aceeasi linie a tradarii si-a vanzarii. Interesant este ca nici ei nu au nici un fel de opozitie deoarece mentalitatea noastra este sa nu ne legam de “unsii Domnului”…. Dar oare sunt ei cu adevarat “unsii Domnului” ?
    Devenim “bagaciosi” daca le demascam hotiile si vanzarile ?
    Este Vasilica Croitoru un “bagacios” ?
    Oare mai este valabil Cuvantul Domnului aratat in (Ezec.3:18).
    .
    7.) Traim astazi in vremeurile din urma si vedem deja sub ochii nostrii, cum Lepadarea de Credinta ia amploare ….In curand va veni sistemul anticrist si omul anticrist care va cere recunoastere, supunere si inchinare.
    .Daca unul ca pastorul Pustan va accepta si se va inchina acelui sistem (desigur ca pe considerente “ecumenice”), este corect sa ne inchinam si noi ?
    Sau daca vom demasca erezia satanica a omului faradelegii vom fi si atunci categorisiti ca si “bagaciosi”?

    Putem deci sa ne facem semnul crucii si sa ne inchinam si noi icoanelor ?
    Putem sa le si sarutam ?
    Ce ziceti atunci despre pomenile mortilor , moastele, botezul copiilor mici, proscomidia, mirungerea, preotia , iertarea pacatelor de catre preot, icoanele care fac minuni,rugaciunea la cei morti, colacii si lumanarile etc, etc etc…
    Cine decide ca toate acestea sunt sau nu sunt blesfamii ?
    Se inchina si alti pastori penticostali Icoanelor si idolilor ?
    Pustan se inchina Icoanelor numai in biserica catolica sau are si acasa un loc de inchinare sfanta, adusa inaintea Imparatesei cerurilor ?
    Nu vreau sa fiu ironic, dar nu ai dreptate frate Balcan in ceea-ce dumneatale sustii.
    Multi au fost si sunt derutati de practica fratelui Pustan.
    Gandeste-te la aceste lucruri si fii atent la libertatile si la invatatura pe care o dai altora….deoarece fr. Pustan s-ar parea ca are semnele de demarcatie a hotarelor schimbate (Prov.22:28)

    Capeteniile lui Iuda sunt ca cei ce muta semnul de la hotare; ca apa Imi voi varsa mania peste ei! (Osea.5:10)

    • Ati ridicat cateva intrebari interesante. Astfel de intrebari ar trebui discutate, nu aberatiile care s-au spus la tot coltul.
      V-as ruga sa nu trageti concluzii pripite cu privire la ceea ce cred eu despre gestul lui Pustan. Nu incurajez astfel de gesturi si cred ca, uneori, ele sunt chiar daunatoare. Dar de la una la alta e distanta lunga. Ceea ce i-au facut blogarii de top lui Pustan este inadmisibil. Nu asa se discuta o problema ca aceasta.

  14. De parca valoarea lui Vladimir ar fi data de membralitatea la o biserica sau susprndarea lui ar echivala cu trecerea in purgatoriu.
    Altfel spus se pare ca cu=ineva cumva ar detine misterul sfintukui Graal ,iar Vladimir ar fi incalcat consemnul.
    Apoi se pare ca crimo-ginditul pentru care cei de la secu te bagau la mititica e pacatul capital pe la case mai mari.
    Fratilor,iubirea va salva lumea,iar Isus cu certitudine va mintui si catolici,ortodosi, ,,suspendati”de la cultele mai mult sau mai putin protestante.
    Parerea mea,de sora,care ,potrivit canoanelor nu ar avea permis sa gindeasca ,,la liber
    sau,daca gindeste,sa nu exprime
    sau,daca se exprima,sa se astepte la represalii.
    ,,Sic transit gloria mundi
    sau…,,asa l-o trasnit pe Grigore la munte
    cind a calcat strimb in strachini,
    quod erat demonstrandum…
    Dumnezeu nu ,,culca-te
    sau…,,vezi ca doamne-doamne nu bate cu bita…ci cu electricitatea dinamica….a condensatorilor ceresti.
    Cine citeste,sa nu [prea] inteleaga

  15. Era o carticica pe vremea copilariei,
    ,,Razboiul de 30 de ani intre dulai si motani
    O vad reeditata pe blogurile evanghelice,
    ceea ce demonstreaza ca oamenii au nevoie de adrenalina.
    Dar ,revenind la cestiunea zilei,
    ,,a pupa sau a nu pupa icoane
    cred ca e mai degraba o problema de igiena personala si a ..,,icoanwi
    a face sau “a nu face” cruce e problema de constiinta,
    nu de viata si moarte vesnica.
    Dar,fiecare cu piticii lui,
    ceea ce nu e interzis,
    e admis,iar bagaciosii sa fie sanatosi,
    ca ce ne-am face fqara ei,
    am fi mai saraci si mai singuri…
    chiar pib-ul s-ar putea deregla
    si quasarii din Calea Lactee,
    dar aici problema ma depaseste,
    asa ca ma retrag
    sa citesc
    ,,femeii nu ii dau voie sa invete pe altii
    iar orice text
    scos din context
    devine un pretext.

  16. Cred ca este necesar sa ne aminteasca sau daca este cazul a se redefini termenul “Inchinare”.
    Care este etalonul pentru Inchinare?

  17. Iata un subiect care dezvaluie razboiul spiritual deschis pe paginile virtuale ale blogurilor evanghelice.Reusim sa intelegem cauza ?Nu prea si cei care i-si doresc expunerea personala ca in Biserici pentru un motiv aparte au reusit sa o faca cu aceiasi maestrie si aici !Si inca cu o putere mai mare fiinca subiectele se intaresc prin comentarile care vedem.Sa nu credem ca interesul sincer este de a corecta si de a pastra calea religiei doctrinare in cerinta care se cere pentru fiecare grupare!Nicidecum ,fiinca daca era asa se deschideau teleconferinte intre lideri si problema era discutata ca in cadrul dezbateriii in puterea comitetului pentru rezolvarea problemei ,fara ca sa fie expuse aici la comentarii si chiar o divizare aparte !Dar sa nu uitam ca despre astfel de persoane avem mesajul Scripturii si ap>Pavel astfel i-l scrie in 1 Timotei capitolul 6;”3. Daca invata cineva pe oameni invatatura deosebita, si nu se tine de cuvintele sanatoase ale Domnului nostru Isus Hristos si de invatatura care duce la evlavie, 4. este plin de mandrie si nu stie nimic; ba inca are boala cercetarilor fara rost si a certurilor de cuvinte, din care se naste pizma, certurile, clevetirile, banuielile rele, 5. zadarnicele ciocniri de vorbe ale oamenilor stricati la minte, lipsiti de adevar si care cred ca evlavia este un izvor de castig. Fereste-te de astfel de oameni.”
    Dar ce este trist ca mesajul este nesocotit si nici nu le luam in seama faptele firesti care prezinta un pacat mai mare dechit acuzatiile care se scriu pastorului Vladimir Pustan ,ori fondatiei Peniel>De ce se poate scrie?Sa accesam pagina si sa citim faptele;
    http://filipsinvestigation.blogspot.com/2011/04/e-la-moda-sa-nu-ti-platesti-datoriile.html
    Faptele acestea de inselaciune ,nu sint pacate mai mare fata de ce se scrie in subiectele aparute de fratele Vladimir Pustan?Si oare nu ar trebui sa fie justificate?Fiinca daca credem in mesajul Scripturii in Imparatia Domnului si Mintuitorului Isus Hristos nimic intinat nu va intra in ea , nimeni care traieste in spurcaciune si in minciuna; ci numai cei scrisi in Cartea Vietii Mielului. .Apocalipsa 21 cu versetul 27.Deci ….semnele de intrebare si de raspuns trebuie sa apara doar din o parte ?Sau din partea fiecaruia care savirseste pacat si faradelege?

  18. Pingback: Penticostalul – Top Posts (18.12.2011) « Romania Evanghelica

  19. zic si io ceva!aveti voie sa judecati pe pastorul pustan doar cei ce aveti jumatate din realizarile,pregatirea sau din cultura dansului sic!

  20. zic si io ceva domnilor!sa acuze pe pastorul pustan doar cei ce au jumatate din pregatirea,cultura si realizarile(pe linie spirituala) ale acestui OM.

    • Ma distreaza chestia cu realizarile spirituale. Se poate observa nivelul intelectaul al audientei fratelui Pustan.

      • Mirel , ….Chestia …si audienta ….tradeaza capacitatea …
        Sunteti crestini ? Ma intreb.
        Dupa cuvantul Scripturii cei ce primesc pe Cristos sunt oameni simpli nu prea intelepti in felul lumi . Asta te distreaza ….
        …………………….
        Oricum din 14 cuvinte i-mi dau seama de coeficientul tau (,,ma distreaza , chestia ,. audienta ,, )
        si de nivelul de rautate …. vb de nivelul de audienta .

    • draga ciresarule
      sfintenia este podoaba Casei lui Dumnezeu (Ps.93:5) …nu cultura.

  21. Cireșar, zic și eu ceva: te rog frumos învață să scrii românește! Cred că același lucru ți l-ar recomanda și pastorul Pustan (cu P), dacă ți-ar citi comentariul. Toate bune.

  22. Cu (p) sau (P) Pustan ramane Pustan,dar dansul e smerit si nu se supara iar eu am 46 si nu prea le am cu calculatorul.Oricum ai dreptate multumesc domnule Pop!

  23. Cum ramane cu, ” Cu iudeu sunt iudeu, cu grecul sunt grec”?, ar trebui lasati acesti ortodocsi si catolici pe mana satanei? in cele din urma a facut un bine, domnul Pustan este chemat sa predice cultului penticostal?, biblia se rezuma la predicarea fiecarui in cultul lui?, oare nu judecati nedrept? si daca si-a facut cruce ce are? sa mutat la alt cult?, daca a facut un rau facandu-si cruce ridicati o mana, totusi imediat psihologi s-ar cu parerea ca gata se da cu cultul ala, ala, ala cand de fapt, domnul Pustan, tot ce a vrut a fost sa se intample o pocainta in viata ascultatorilor…

  24. Noi inca nu stim daca acuzatiile aduse pastorului Pustan sunt sau nu sunt adevarate…
    Pot sa fie calomnii ieftine, la fel cum pot sa fie acuzatii foarte reale.

    In articolul “calomniator” referitor la pastorul Pustan, se fac unele referiri concrete la Comitetul Com. Regionale Penticostale Bihor.
    Ar fi interesant daca acesti frati (ca si Liviu Apolzan sau) Ilie Jolta ar dezminti acele acuzatii calomnioase si nu Pustan.

    Totusi, ce-ar fi sa scriem un articol si mai interesant intitulat :”bagaciosii si pastorul Ionica Buia” ?
    Sau “bagaciosii si evanghelistul Aurel Vaceanu” ?
    Sau “bagaciosii si Petre Lascau”
    Sau “bagaciosii si Jimmy Swagart”
    Sau “bagaciosii si Jimmy Bakker” ?

    Ce credeti ca ar dovedi acele articole atat de palpitante ?
    Doar credulitatea si naivitatea noastra….

    Cu respect
    ioan basa rob si preot al lui Isus Hristos.

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 159 other followers