jump to navigation

Despre “dansul de la Oradea” iunie 29, 2011

Posted by laurentiu balcan in Penticostalism, Reforma crestina, Sa bata clopotul....
trackback

Nimeni nu se mai poate indoi acum ca penticostalii nu pot fi niste carcotasi excelenti.  Am vazut zilele acestea cum carcotasii s-au transformat in moralizatori si au abuzat de propriul legalism- cu care se mandresc grosolan- dispretuindu-i “pe ceilalti oameni“. Fariseul din Biblie daca s-ar ruga in varianta moderna ar spune ceva de genul: Doamne, eu nu dansez ca altii, ca cei de la Oradea, eu stau drept, inert si nu-mi las firea pamanteasca sa faca ce vrea. Eu nu sunt ca pacatosii de la Peniel. Ei sa se pocaiasca, eu nu.

Am urmarit si eu – pacat ca nu live! – dansul lasciv si firesc din timpul conferintei de la Oradea. Nu mi-a placut. Nu cred ca il onoram pe Dumnezeu prin astfel de manifestari. Nu spun ca Dumnezeu nu poate fi onorat si  prin dans, nu!, dar nu orice fel de dans il onoreaza pe Dumnezeu, cum nu orice fel de muzica il onoreaza pe Dumnezeu. Disciplina cumpatarii trebuie sa atinga toate aspectele vietii noastre. Pe de alta parte, dorinta de a fi relevanti comporta riscuri pe care trebuie sa ni le asumam, iar dorinta de a fi cat mai vizuali in prezentarea Evangheliei  ne face sa comitem greseli pe care nu trebuie sa le mai repetam. Conducerea Peniel a gresit. Au recunosc asta, si-au cerut scuze si au promis ca vor fi mai atenti pe viitor. De ce nu ne multumim cu atat?

Legalistii s-au trezit la viata. Au, in sfarsit, dovezi clare ca miscarea Peniel isi are originile pe muntele Carmel. Ni s-a spus zilele acestea ca  organizatia Peniel este urmasa prorocilor lui Baal si ai Astarteii. Este uimitor ce se poate intampla cand materia cenusie se innegreste. Legalistii au vazut negru in fata ochilor. S-au intrecut in invective, in critici seci si nesustinute de argumente si au delirat de fericire ca cea mai mare miscare de tineret din Romania s-a compromis. Tot ce au facut cei de la Peniel pentru tinerii din Romania a fost trecut cu vederea. Nu mai conteaza. Miile de tineri care s-au pocait la Peniel nu sunt importanti. Tot ce conteaza e “dansul de la Oradea”.

Nu sustin Penielul in astfel de manifestari. Nu cred ca implicarea unor trupe laice de pantomima in transmiterea mesajului Evangheliei ajuta. Nu cred ca tangoul e un dans spiritual si educativ. Nu cred ca de dragul relevantei culturale trebuie sa dizolvam continutul mesajului crestin. Nu cred ca ii putem atrage pe tineri prin divertisment si nu cred ca “dansul de la Oradea” reprezinta miscarea Peniel.

Moralistii – mai ales cei din Diaspora – i-au somat pe liderii Peniel sa se pocaiasca. Ni s-au adus argumente cum ca, de dragul banilor, liderii Peniel s-au compromis. Au conceput scenarii peste scenarii si au cautat sa ne convinga in cele din urma sa fugim de aceasta miscare “liberala”, postmoderna, periculoasa … diabolica.  Printre lucrurile negative pe care as putea sa le enumar despre Peniel, liberalismul teolgic nu ar fi unul dintre ele. Peniel poate fi acuzat de unele lucruri, dar de liberalism nu. Atunci, de ce aceasta acuzatie aroganta adusa Penielului? De ce infatuarea de a “diagnostica” natura organizatiei Peniel?

Parerea mea de penticostal moderat – poate inclinat putin spre conservatorism  – este ca miscarea Peniel nu merita discreditarea de care are parte. Nu incerc sa minimalizez greseala lor. Pastorii din diaspora care s-au coalizat pentru a infiera miscarea Peniel exagereaza grosolan si sunt un exemplu negativ pentru enoriasii lor si pentru cititorii on-line.  Nu asa putem trata o boala, daca  dansul de la Oradea este, intr-adevar, o boala a miscarii Peniel. Nu asa ii smulgem pe unii ca din foc, daca, intr-adevar, cei de la Peniel au cazut in foc. In spiritul Noului Testament, cand cineva isi cere iertare avem obligatia de a ierta si de a ajuta la repararea greselii. Sa cautam sa reparam si doar cand nu se mai poate face nimic sa ne lepadam de raul ireparabil.

(NOTA: maine voi pleca in vacanta …. s-ar putea sa nu raspund la timp comentariilor.)

Comentarii»

1. Laurențiu Balcan: “Peniel poate fi acuzat de unele lucruri, dar de liberalism nu.” « România Evanghelică - iunie 30, 2011
2. cristianionescu - iunie 30, 2011

Dansați pe cioburi frate Laurențiu!
Când hăis când cea, cam încurcate semnalele!
Ce s-a petrecut la Oradea nu poate fi rău dar Penielul bun! E ca și cum zic mulți despre alții: dragă, e adevărat e rău de gură dar are un suflet buuun…
Știți cum e cu izvorul cu apa și bună și rea și știți cum este cu pomul cu roade și bune și rele.
Iertarea care și-au cerut-o a fost aiurea în aer, sfidătoare și neavenită. Pentru că, citiți pe site-ul Peniel, ei doresc să coleboreze și în viitor cu ”trupa”…
Cred că încercați prea din greu să legați firele astea, sunt prea departe unul de altul.
Cât privește ”moraliștii” din diaspora, unde ați scris sau comentat până acum cu privire la lucrurile petrecute la Peniel și care cam nu v-ar place…
Îi acuzați să-i scăpați. Șmecherie psihologică!
Cu simpatie,
Cristian Ionescu

laurentiu balcan - iulie 1, 2011

Oricine poate gresi in slujire, frate Ionescu. Sa nu invocam aici argumentul izvorului din Iacov. Noi care suntem rai putem da daruri bune, spunea Domnul Isus. Iar cei care sunt buni pot gresi cu siguranta. Nu le iau apararea in aceasta privinta – iata smecheria, nu? – dar nici nu pot fi deacord cu denigrarea ingrozitoare de care au parte din partea “moralistilor”. Au gresit, si-au invatat lectia, vor suporta consecintele actiunilor lor, dar haideti sa-i incurajam sa atinga in continuare generatiile de tineri romani.
Cu simpatie, Laurentiu Balcan

ghita - iulie 1, 2011

Nu am intalnit nici un pastor care sa nu greseasca.Si am cativa ani buni de slujire. Dumneata nu gresesti, frate Ionescu? Esti cumva perfectionist? Iata o erezie la fel de mare ca liberalismul. Daca tinerii acestia au gresti si si-au cerut iertare, eu as spune sa-i iertam si sa-i ajutam. Daca esti prea sfant ca sa-i ierti atunci nu-i ierta. Da-le cu piatra in cap si scapa de ei. Si dumneata ce ai sa faci pentru generatia tanara, frate?

cristianionescu - iulie 1, 2011

“Oricine poate greși în slujire”
Atunci de ce nu a sărit nimeni să-l salveze pe studentul care a fost neglijent? Va să zică și ei sunt nițel “moraliști” :)
Pe el au știut să îl facă țap ispășitor dar intenționează să colaboreze în continuare cu “trupa” de nenăscuți din nou.
Frate Laurențiu…

laurentiu balcan - iulie 1, 2011

Nu cred ca l-au facut doar pe el tap ispasitor din moment ce si-au asumat in grup greseala. El a fost penalizat pentru implicarea directa si cred ca a facut bine ca s-a retras. Conducerea Peniel are nevoie de oameni cerebrali si moderati. Si asa se intareste o conducere, prin selectarea celor implicati.

Nu cred ca vor mai colabora cu aceasta trupa, iar daca o vor face inseamna ca nu au invatat nimic. Atunci, repet, abia atunci raul ar fi ireparabil si am fi justificati sa ne delimitam de influenta lor. NU cred ca vor renunta la viziunea lor de dragul introducerii dansului, sa fim seriosi…..

endlesshope - iulie 1, 2011

Mă întreb dacă ai citit acel comunicat și comentariile atașate…

Mai jos într-un comentariu Lucian Oniga care face parte din echipa scrie:
“Va multumesc tuturor pentru mesajele voastre. Apreciez sustinerea voastra dar si criticile voastre constructive.

Referitor la Comunicat:
1. Echipa noastra l-a considerat necesar si l-a scris duminica, dupa terminarea conferintei, nu pt. a-i multumi pe unii si ai nemultumii pe altii, ci pt. a-L multumi pe Dumnezeu. Chiar daca unii tineri privesc la lucruri mult mai vulgare, acest lucru nu e normal pt. un crestin autentic. Peniel doreste in continuare sa promoveze valorile Scripturii chiar daca va pierde o parte din sustinatori. In primul rand, noi slujim Domnului; apoi si tinerilor.
2. Nu am criticat actorii; ei au jucat foarte bine (i-am si apreciat pt. aceasta). Evaluarea noastra s-a rezumat strict la pantomina care putea fi imbunatatita daca aveam ocazia sa comunicam mai mult. Eu sper ca vom putea colabora cu Pass-Partout si cu alte ocazii. Atitudinea lor a fost extrem de buna si dupa terminarea conferintei. Dumnezeu sa-i binecuvanteze!
3. Persoana care si-a asumat vina nu a fost fortata sa demisioneze. Singura si-a dat seama de anumite greseli pe care le-a facut in procesul de supraveghere a procesului artistic si de comunicare cu liderii Peniel. Iulian este prietenul nostru pe care il apreciem pt. multele sale calitati; am acceptat retragerea lui din echipa organizatorica pana la rezolvarea unor chestiuni care tin si de alte obligatii pe care le are un membru al echipei organizatorice Peniel. Iulian inca face parte din echipa de voluntari ai Peniel.

In speranta ca am raspuns anumitor nedumeriri, va asteptam cu drag si la alte evenimente Peniel.

OLI”

Dacă citești la punctul 2 spune clar că au intenția sa mai colaboreze cu acea trupa. Și atunci e valabil ce ai spus tu: “Nu cred ca vor mai colabora cu aceasta trupa, iar daca o vor face inseamna ca nu au invatat nimic. Atunci, repet, abia atunci raul ar fi ireparabil si am fi justificati sa ne delimitam de influenta lor.”

OLI

ioan basa - iulie 16, 2011

domnule Cristian Ionescu

Afirmatiile gratuite pe care le-ai facut ,de genul : -” Iertarea care și-au cerut-o a fost aiurea în aer, sfidătoare și neavenită” ,…
lasa mult de dorit si ridica mari semne de intrebare despre intelepciunea duhovniceasca si caracterul unui om care se considera un pastor in Biserica lui Hristos.

O alta “perla” de genul acesta am auzit-o din gura unui alt pastoras din Arizona (domnul Filip) care a afirmat cu naivitatea care-l caracterizeaza ,ca daca ai pacatuit,dar apoi te-ai cait si te-ai pocait, Dumnezeu poate ca sa te ierte , dar Biserica nu te poate ierta….

Fratilor, eu cred ca voi v-ati gresit meseria…..

ioan basa rob al lui Isus Hristos.

3. Nicolae Geantă - iunie 30, 2011

Subscriu cu dvs… Am incercat sa emit aceleasi pareri, insa bloggeri n-au prea inteles. Nu cunosc pe nimeni de la Peniel, nu le tin partea, insa avem nevoie de tineri.

adi - iulie 6, 2011

Nicolae! “…nu le tin partea,insa avem nevoie de tineri.”Sunt perfect de acord cu tine.Avem nevoie de tineri,dar nu uita ca Peniel nu are tineri,tinerii sunt copii familiilor noastre.Ei sunt “folositi” de Peniel,”manipulati,sunt “carnea de tun” a lui Oli,cu care se lauda si iese in fata cu marile realizari.Asa cum au procedat cei din Arizona,s-au unit toate bisericile si au organizat ei o tabara cu toti tinerii,nu i-au dat pe mana lui Oli,auzind problemele create in tara.Asa mi se pare cel mai corect,responsabilitatea este a bisericilor,tinerii sant ai lor,nu a Penielului.

4. pettrusu - iulie 1, 2011
5. Mit - iulie 1, 2011

In sfarsit in post obiectiv despre ceea ce a fost la Oradea.

Angela...salvata prin HAR - iulie 12, 2011

Cazul de la Peniel eu l-am definit in cateva cuvinte”Matei 23:24

Povăţuitori orbi, care strecuraţi ţânţarul şi înghiţiţi cămila! ”
SA AVETI HAR IN CONTINUARE si multa binecuvantare fr.Laurentu B.

6. Geo - iulie 1, 2011

Felicitari Laurentiu ca ai avut curajul sa prezinti intr-un mod echilibrat ceea ce se intampla in ultima perioada cu privire la Peniel!
Orice om de bun simt va condamna dansul de la Oradea si faptul ca o trupa de necrestini sunt chemati sa slujeasca tinerilor. Apreciez ca cei de la Peniel au avut curajul sa isi asume greseala. Nu pot sa inteleg legalistii care nu stiu ce este har si nu stiu ce inseamna sa acorzi indurare fiului risipitor care se pocaieste.
Vreau sa ii intreb pe toti cei isterizati de miscarea Peniel, ce fac ei pentru generatia tanara?
Sigur este mult mai comod sa stai pe margini si sa critici cu un spirit foarte ironic pe cei ce au gresit, dar sa nu ai numic de oferit. Am impresia in ultimele saptamani ca il aud pe “Vadim Tudor” scriind pe blocurile crestinilor. Acelas limbaj vehement lipsit de o abordare echilibarata. Trebuie sa recunosc ca abordarea acestora da bine la multime si am sentimentul ca toata lumea este in campanie electorala. Sunt foarte intristat de ceea ce se intampla pe blogosfera evanghelica.

GOE - iulie 1, 2011

GEO,
cine e VADIM TUDOR ?
as vrea sa stiu mai multe despre el.
pe ce blocuri a scris si ce anume.

multumesc.

7. pettrusu - iulie 1, 2011

Dansul a fost o diversiune bine gandita de cei care pregatesc artistii spectacolelor viitoare!!!

Click pe autor,
Strajerul Pettrusu

8. Fost conservator. - iulie 2, 2011

Frate Laurentiu

Felicitari pentru mesaj.Comportamentul ,,conservatorilor” este stigator la cer.Eu am crezut ca sunt conservator, pina sa vad de ce sunt in stare cei ce se cred parintii conservatorismului.Mi-a rusine de asfel de conservatori.De fapt ce conserva ei, fiindca numai princiipii biblice nu sunt ceea ce ii face pe ei conservatori.(obiceiuri si traditii omenesti)
1.Ei cred ca toata lucrarea lui D-zeu este doar cit pot ei vedea si doar in jurul lor si cum o fac ei.
2.Se pun in locul lui D-zeu, se amesteca peste tot, ca si cind la ei toate sunt perfecte.(Sa nu suferiti din cauza ca va amestecati in treaba altora)
3.Dragoste au tot atit de multa cit si fiul cel mare de acasa din pilda fiului risipitor.
4.Daca le ceri explicatii biblice la ceea ce afirma, spun ca esti obraznic si penibil.
5.Nu pot ierta pe cei care isi cer iertare, ci continua pina ii distrug.
Dupa ce s-au dat la cei din CP, pentru ca au colaborat cu securitatea, acum ii magulesc, sa-i ajute la distrugerea Penielului.Sunt asa de fericiti ca, CP, a rupt colaborarea cu Penielul, considera c-au biruit.Si daca au invins, de fapt pe cine au invins? Era bine daca invingeau pe diavolul, nu pe frati lor de credinta.
Ei cred ca Penielul are nevoie de CP.Cu ce i-au ajutat CP.
Din pacate toti cei ce au lovit tare pe cei de la Peniel, nu sunt mai buni decit cei ce au colaborat cu securitatea.
Si ei pentru a putea controla totul si a supune pe toti sunt gata sa apeleze la tot felul de metode.Se imprietenesc si cu cei de care au vorbit numai de rau (fosti colaboratorii) pentru a se putea razbuna pe toti care nu le sunt lor supusi.
Cuvintul lui D-zeu spune clar (razbunarea este a lui D-zeu) dar ei se substitue lui D-zeu.
6.Sa nu mai vorbesc ce socat am fost de micimea unuia din acesti pioni principali a conservatorismului,cind intr-o dimineata era asa de necajit ca cei ce dau calificativul blogurilor, l-au nedreptatit si nu l-au punctat drept.Acel moment a fost pentru mine clar cu cine avem de-a face.
M-as fi bucurat c-a macar unul dintre acesti conservatori inversunati,sa ne fi provocat la post si rugaciune, pentru frati nostri de la Peniel.
D-zeu nu vrea moartea pacatosului, ci intoarcerea lui.
7.Conservatori nu-si cer iertare nici odata de la nimeni.(ei sunt perfecti)Daca asta numiti voi consevatorism, atunci ma dezic de voi acum si aici….
Doamne ai mila.

Alin Cristea - iulie 3, 2011

Nu trebuie să renunțăm la un termen decent precum CONSERVATOR. Trebuie să-l răscumpărăm…

După cum nu renunțăm la numele de creștin doar pentru că milioane de oameni se numesc creștini dar de fapt trăiesc într-o impostură.

fost conservator - iulie 3, 2011

Frate Alin
Observati va rog, ca eu nu m-am dezis de cuvintul conservator,ci de cei ce zic ca sunt conservatori si de fapt nu sunt.Ei nu sunt nici mai mult nici mai putin, decit echivalentul fariseilor de pe timpul D-lui ISUS.Tot ce nu pot controla, cauta sa distruga.Ei depling pe liberali cind de fapt ei sunt de compatimit.
Doamne ai mila.

Navig8r - iulie 4, 2011

Ca sa intelegi insistenta pastorului C. Ionescu trebuie sa intelegi fenomenul evanghelic (penticostal) din SUA.
Incepind din anul 2000 sosesc tot mai putin români in State, asadar bisericile penticostale românesti nu mai cresc prin emigratie ca pina atunci. O parte din copii care se nasc si cresc in familiile crestinilor penticostali români cind ajung la maturitate aleg si frecventeaza bisericile americane, deoarece cele romanesti nu mai sunt relevante pentru ei. Bisericile penticostale românesti din State mai au o tendinta de farimitare si pentru ca ele nu pot creste in urma evanghelizarii, biserica mama si biserica nou formată trebuie sa-si justifice existenta si diferenta. N-au o viziune centrata pe Marea Trimitere, ci trimbiteaza un slogan ca in biserica lor se predica pacatul. In alte biserici nu se predica pacatul, ci “feel good religion”. Prin urmare, fiecare biserica urmareste sa mai ciupeasca cite un membru de la celelalte, iar acest slogan cu pacatul prinde cel mai bine in State.
Chiar daca demersurile pastorului Cristian Ionescu n-au nici o finalitate, el insista pe un subiect pina la saturatie. Sa nu uităm ca pastorul Niky Pop a fost reconfirmat ca si pastor coordonator de o majoritate covirsitoare a bisericii Philadelphia din Portland. Un alt pastor descoperit ca si colaborator al securitatii a predicat la Conventia de la Atlanta. Vechea conducere a Cultului Penticostal din Romania, impotriva careia a militat, a fost reconfirmata sau realeasa.
Pentru mine este clar ca pastoral Cristi Ionescu urmareste sa se “intimple” ceva negativin miscarea penticostala din Romania si isi cauta adepti, dar putini cad in capcana intinsa de el si de pastorul Petrica Lascau via Vasilica Croitor. Eu ii iubesc si compatimesc.

viorel chis - iulie 4, 2011

Un comentariu plin de adevar si intradevar putini au ajuns sa cunoasca personalitatea pastorului Cristian Ionescu .Inainte chind si a inceput promovarea de reclama pe paginile crestine virtuale ale internetului alaturi de o alta personalitate ;
http://www.pasi.ro/stiri-si-evenimente/turneul-evanghelistic-impact.html
si am descoperit modul cum doresc sa se expuna am adus comentarii decente ,insa la cerintele lor au fost blocate ,sterse si astfel prin comentariu a scris;
“Cristian Ionescu :
mai 7th, 2009 at 06:39

Iubitii nostri,
Sunt deosebit de intristat sa constat ca orice lucrare, oricat ar fi de bine intentionata, este imediat pusa sub reflectorul suspiciunii si al acuzatiilor fara acoperire!
Cunosc personal pe toti cei implicati in acest turneu si va pot garanta ca acesti oameni si-au pus de peste douazeci de ani resursele personale si pe cele ale fratilor de peste ocean, venind in sprijinul familiilor nevoiase din Romania si a bisericilor locale si a proiectelor acestora de evanghelizare!”
dar realitatea ,care este?Si prin accesare ;ce se descopera?

http://filipsinvestigation.blogspot.com/2010/07/stefan-tohatan-investitorul-misionar.html
Si de ce nu se considera un pacat astfel de fapte si nu se doreste sa se ia o decizie de reabilitare ?Fiinca a fost invatat sa procedeze la acelas mod necrestinesc si astfel sa fie actiunea;
http://filipsinvestigation.blogspot.com/2011/04/e-la-moda-sa-nu-ti-platesti-datoriile.html
Si atunci cine comite mai mare pacat in fata Tatalui ceresc?Cel ce danseaza ?sau cel ce inshala ,minte si nu traieste in puterea ADEVARULUI scris in sfintele Scripturi?

9. 11 postări în Top 100 WP (02.07.2011) « România Evanghelică - iulie 2, 2011

[...] Despre “dansul de la Oradea” (penticostalul) 13. Un pic de deşteptăciune de la Academicianul Grigore Moisil (mariuscruceru.ro) [...]

10. aurel - iulie 2, 2011

Cearta de vorbe,cautarea silita,jalnica de argumente nu foloseste la nimic.Trist este ca pe fondul unei nepasari pacatoase a unor lideri spirituali si a unor Biserici locale fata de evanghelizarea si cresterea spirituala a tinerilor apar “alternative” gen Peniel,tabere,conferinte organizate de oameni putin maturi spiritual(invitarea unei trupe de dans necrestine dovedeste asta,in cazul de la Oradea).Ar trebui sa ne adunam toti,sa vedem ce este de facut,sa ne facem cu adevarat datoria de pastori,sa crestem spiritual tinerii,sa le oferim un bun exemplu….Altfel sa nu ne miram ca ne scapa printre degete,spre osanda noastra.

11. 12 postări în Top 100 WP (02.07.2011) « România Evanghelică - iulie 2, 2011

[...] Cultul Penticostal a anulat unilateral acordul de colaborare cu [...] (romaniaevanghelica) 43. Despre “dansul de la Oradea” (penticostalul) 45. Insurgenţă penticostală târzie: Comunicatul Consiliului Bisericesc [...]

12. Remus - iulie 2, 2011

Eu pun o intrebare !!! Care verset din Biblie spune ca, Evanghelia se mai propovaduieste si prin ” Fundatia Peniel ” pe linga Biserica ??? Frati si surori !!! Evanghelia se vesteste numai prin Biserica lui Dumnezeu. Este total interzis a se constitui asociatii, fundatii, etc,etc, care sa fie puse alaturi de Biserica !!!!
Toate lucrarile privitoare la imparatia lui Dumnezeu trebuie sa fie facute de catre Biserica si prin Biserica.

Vasilis - iulie 4, 2011

care biserica? cea ortodoxa sau cea catolica?

ruben - iulie 4, 2011

@remus
De care dintre biserici trebuie vestita Evanghelia?
Baptista, Penticostala, Crestina dupa Evanghelie, Adventista sau alta?

Sincer sa fiu, comentariul tau reprezinta una din cele mai mari tampenii pe care le-am citit vreodata!
Dvs credeti ca institutia pamanteasca reprezinta Biserica lui Hristos?

13. 11 postări în Top 100 WP (03.07.2011) « România Evanghelică - iulie 3, 2011

[...] Biserica noastră… (mariuscruceru.ro) 6. Despre “dansul de la Oradea” (penticostalul) 8. Consiliul Bisericesc Al Cultului CreȘtin Penticostal AnuleazĂ Unilateral [...]

14. 11 postări în Top 50 WP (03.07.2011) « România Evanghelică - iulie 3, 2011

[...] Biserica noastră… (mariuscruceru.ro) 6. Despre “dansul de la Oradea” (penticostalul) 8. Consiliul Bisericesc Al Cultului CreȘtin Penticostal AnuleazĂ Unilateral [...]

15. 4 postări în Top 10 WP (03.07.2011) « România Evanghelică - iulie 3, 2011

[...] Biserica noastră… (mariuscruceru.ro) 5. Despre “dansul de la Oradea” (penticostalul) 6. Comunicatul Cultului Penticostal: Puterea, Principiul Și Paguba [...]

16. Aurel - iulie 4, 2011

Eu nu vad nimic rau in conservatorism, in acceptia generala a cuvantului. Din lecturarea postarilor, dar mai ales a comentariilor, am tras concluzia ca aici nu este vorba de conservatorism ci mai degraba de LEGALISM. In timp ce conservatorismul este bun pentru-ca prezerva nista valori de orice natura ar fi ele, legalismul “creaza” propriile valori, dupa propriile matrite, stabileste legi pentru “conservarea” lor si da doar doua variante: le respecti, esti OK, nu le respecti esti trimis in fundul iadului. Cam asta rezulta din Komunicat si din postarile inchizitorului perfectionist Cristian Ionescu. (Fara sa jignesc, revad actiunea lui C. I. et.comp. in Proverbe 6:14). Reformuland un binecunoscut dicton as spune LEGALISMUL NASTE MONSTRI sau cu alte cuvinte legalismul naste fariseii zilelor noastre. Pentru analiza va recomand sa reflectati la Matei cap.23 de la versutul 4 la 13, cu accent deosebit pe versetele 4 si 13.
Ce ziceti despre milioanele de “liberali” crestini din tarile africane sau din tarile latine? Ce valori morale promoveaza ei cand dezbracati pe jumatate (unii afriani) danseaza si chiuie mai ceva ca la Dansul calusarilor? Sau au alta Biblie? Daca vicele Gurau a redactat comunicatul, cand redacteaza unul vizavi de pleada de fostilor colaboratori “infiltrati” pe la anvoanele bisericilor si in structurile de varf ale CP ?

17. 10 postări în Top 50 WP (06.07.2011) « România Evanghelică - iulie 6, 2011

[...] să spui adevărul” (vaisamar) 30. Mă iubește – Nu mă iubește ?! (crestintotal.ro) 32. Despre “dansul de la Oradea” (penticostalul) 34. Aventuri rock (2) – perioada ceauşistă (dyobodiu) 47. Pe cine să [...]

18. nelu basa - iulie 6, 2011

Rezolvarea corecta a incidentelor din Biserica Penticostala (de tipul celor petrecute in cadrul fundatiei Peniel ) nu consta doar in condamnarea fara drept de apel si ruperea relatiilor cu acesti tineri ci eu cred ca o rezolvare in Lumina Invataturilor Sfintelor Scripturi ar consta in gasirea unor solutii corecte de indreptare (de intoarcerea la valorile spirituale ale Bisericii lui Hristos) si stabilirea unor norme de conduita viitoare , menite sa previna astfel de incidente in viitor…

Prin decizia lor pripita de la Arad, Conducerea Cultului Penticostal, inca odata da dovada de imaturitate spirituala si de incompetenta in rezolvarea problemelor aparute in cadrul Bisericii Penticostale….deoarece TINERII DIN FUNDATIA PENIEL, SUNT SI EI PENTICOSTALI….

De aceeasi judecata mediocra si imatura, Conducerea Cultului Penticostal a dat dovada si in cazul cartii “Rascumpararea Memoriei”, tiparite de domnul Vasilica Croitorul, carte de barfa si de scandal care face si va face mult rau in cadrul Bisericii lui Hristos.(aceasta carte a cazut si va cadea in multe maini care nu ar trebui sa citeasca gunoaiele tiparite de domnul Croitoru).

Din nefericire, Conducerea Cultului Penticostal, a tergiversat si-a taraganat mult lucrurile pana a fost capabila sa faca o declaratie ambigua de dezaprobare si de condamnare a cartii “Rascumpararea Memoriei”….
Am avut oarecum impresia ca “Rascumpararea Memoriei” servea mai mult sau mai putin si interesele de vendeta ale domniilor lor…..(spun aceasta deoarece “vanatoarea de vrajitoare” a inceput cu calomnierea fratelui pastor Niki Pop , reprezentant al Bisericilor penticostale “Assambly of God”….).
Lovind in fratele pastor Niki Pop era lovit indirect si fratele Ceuta (reprezentant al Bisericilor Asamblies of God) si multi alti frati ….
Dar poate a fost doar o impresie personala (?!)….

Cineva spunea ca “pestele se strica de la cap”…..
Domnul Ioan Pop a lansat ideea (oarecum hazlie), de-a posta pe internet poze cu vilele pastorilor nostri penticostali…..dar domnia sa ,a omis sa mentioneze conturile umflate din banca, limuzinele de lux, salariile si beneficiile materiale primele primite de fratii nostrii pastori ….

De-h meseria-i meserie…..

Eu totusi spun ca vulpile nu trebuiesc numite supravegheatoare peste cotetele de pasari si nici lupii nu trebuesc pusi paznici la staulul oilor……dar din pacate se numesc si se pun ei insisi.

ioan basa rob al lui Isus Hristos.

Pettrusu - iulie 17, 2011

Ioan Basa daca ati fi un rob al lui Isus Nu v-ar supara adevarul si rascumpararea memoriei care din cate vad va aduce refulari si indispozitie datorita terecutului caruia ia-ti ramas prizonier.

Refularile care va creaza indispozitie sunt cauzele duplicitatiilor si pacatelor nemarturisite care nu va lasa liber, pentru ca numai adevarul va poate dezlega si face liber, dar cata vreme il combateti, ascundeti, negandul!!! N-aveti cum fi liber.

Strajerul va cunoaste problema si durerea descrisa in Psalmul 32. Aplicati-l si deveniti liber in Christos!!!.

19. makaveli - iulie 10, 2011

tot asa bolnav ie australianul nu sa venit in fire

20. makaveli - iulie 14, 2011

acest strajer locuieste in melbourne in victoria el scria ca are o afacere,, domnilor,, el vinde hortopele chinezesti din garaj,, e mare afacerist nu,, mia spus un vecin dealui ca a cumparat si copilu lui chinezerii,, poate mai da un tun si prin china ca sin rominia domnule rusu petru nu vreti sa faceti comert in rom,, cu hortopele.

Pettrusu - iulie 17, 2011

Ma(s)caveli!!!, Chinezii de care faci tu misto cumpara acum lumea. Azi cele mai renumite branduri de fashion isi produc brandurile in China, dar unul ca tine care n-ai invatat bine nici cum sa scrii Tara in care te-ai nascut, n-ai cum sa intelegi pe ce lume traesti. Ce tzeapa am dat eu?. Vin-o public si probeaza-o.

Garajul de care amintesti este parte din depozitul in care am depozitate valori pe care tu nu o sa le detii niciodata.

Masca/veliii > da-ti masca jos, vino-ti in fire si scoateti barnele din ochi pt/ca ca esti orb si gol si ti-ai pierdut demnitatea si identitatea care-ti sunt necesare pentru a fi identificat ca o persoana reala, Nu ca un duh rau sau o fantoma iresponsabila.

Un sfat pentru gazda!!!. Laurentiu Balcan, fii amabil si nu te slujii/folosi de fantome secrete/iresponsabile care n-au alceva in gusa decat ceea ce poarta in capusa. Nu accepta postari denigratoare care n-au legatura cu subiectul venite din partea unor sateliti care nu-si pot proba refularile.

Coruptia si Mascavelii din Romania au distrus tot ce a avut mai bun Tara noastra “mama”, Romania.

Romania,……. biserici crestine!!!, treziti-va!!!

http://m.ziare.com/laszlo-borbely/scandalul-borbely-caz-scoala-1107762

21. Filip Costache - iulie 15, 2011

Sunt din Oradea si nu imi place ca faceti trimitere atat de nepotrivita pentru orasul meru, care e de altfel cel mai evanghelic oras-institutional vorbind dar si ca numar de evanghelici din Romania.
Aici se intampla lucruri deosebite, se studiaza, se roaga, se construieste si alte cele. Plus..eu am prieteni nepocaiti care au fost atinsi de piesa de teatru de la Peniel si vin la biserica, si vin la una conservatoare..la numaru unu, acolo unde canta coru si se poarta batic..Si cine i-a trimis acolo? Puric.
Cred ca Ionescu o duce tare bine in State de are atata timp de virtual. O fi avand biserica apostolica perfecta. Vin toti americanii sa ne spuna de sfintenia de acolo, de ce nu ati ramas in tara de sunteti asa sfinti cu totii?? Sau banu e un accesoriu datator de sfintenie??
Opriti-va ne-am saturat de discutia asta. Ni se face acru. Nu mai vrem, va rugam din inima.
Noi, tinerii nu ne-am legat de jocuri din susul cultului, avem si noi parinti si neamuri sefi de filiale, membri in comitetul executiv si alte cele si stim politica si afacerile de acolo si nu ne-am ridicat impotriva voastra ci v-am lasat in speranta ca va veti pocai.
Va rugam, daca nu sunteti in stare sa faceti ceva pentru generatia asta, macar lasati-o sa respire, asa cum poate.

Multumesc frate Balcan pentru articol.

22. Cristian - august 17, 2011

De unde sa ajuns la concluzia ca nu orice fel de muzica il onoreaza pe Dumnezeu, si la fel ca nu orice fel de dans il onoreaza pe Dumnezeu? De ce filtrati lucruri din punct de vedere omenesc si nu (macar) incercati sa intelegeti cu adevarat ce il onoreaza pe Dumnezeu? Daca ceva nu il onoreaza pe Dumnezeu nu e un anumit fel sau stil de muzica sau dans! De ce? Pentru ca noi ca oameni suntem foarte diferiti si fiecare avem diferite feluri de a ne exprima. Un african va canta si dansa intr-un anume fel iar un asiatic, american, european sa ce ar fie el ar face-o in altul. Nu asta conteaza. Conteaza INIMA, si ce se ascunde in spatele laudei. E ea intreptata spre Dumnezeu sau altceva? Lasati oameni sa se exprime cum vor ei atata timp cat INIMA lor e atintita spre Dumnezeu.


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 51 other followers