jump to navigation

De ce ne rugam in comun? aprilie 30, 2011

Posted by laurentiu balcan in Penticostalism.
Tags: ,
trackback

In ultima perioada, biserica noastra a organizat mai multe slujbe la care au participat mai multi nepocaiti decat de obicei. Unii dintre ei, fiind pentru prima data in mijlocul unor adunari penticostale au ramas uimiti de modul in care ne rugam. Pentru cei care nu ne cunosc tin sa precizez ca biserica noastra este destul de moderata cand ne rugam in comun. Recunosc ca uneori imi  doresc o ravna mai mare la rugaciune si un foc mai aprins. Uneori lucrul acesta se mai intampla, dar de cele mai multe ori – zic eu! – ne pastram tonalitatea in limitele normalului. Oricum ar fi, noua ne place sa ne rugam in comun.

De ce ne rugam in comun?

In primul rand pentru ca rugaciunea in comun are baze biblice. Ea nu este o inventie a vreunui individ cuprins de extaz sau vreo manifestare a spiritului de turma, cum li se mai reproseaza uneori penticostalilor.

Fapte 2:4 “Si toti s-au umplut de Duh Sfant si au inceput sa vorbeasca in alte limbi, dupa cum le da Duhul sa vorbeasca.” Au vorbit in alte limbi in comun, nu pe rand. Nu s-au asteptat unii pe altiii, ci s-au rugat toti in acelasi timp.

Fapte 4: 24 “… si-au ridicat glasul toti impreuna catre Dumnezeu, si au zis: Stapane, Doamne, care ai facut cerurile, pamantul, marea si tot ce este in ele!” Toti impreuna  s-au rugat lui Dumnezeu. Chiar daca nu intentionez sa tin o pledoarie despre rugaciunea in comun, mi se pare ca versetul acesta ne spunea destul de clar ca apostolii se rugau “toti impreuna“, adica in comun.

Apocalipsa 7: 9 -12 – inchinarea in cer este una comuna. Toti strigau cu glas tare si il laudau pe Dumnezeu.

Apocalipsa 19: 6 “Si am auzit, ca un glas de gloata multa, ca vuietul unor ape multe, ca bubuitul unor tunete puternice, care ziceau: Aliluia! Domnul, Dumnezeul nostru Cel Atotputernic, a inceput sa imparateasca.” Ce vedem aici? O inchinare zgomotoasa, in comun, o inchinare exuberanta. Daca in cer va fi asa, atunci sa incepem sa ne pregatim de pe pamant.

Apoi, rugaciunea in comun este o necesitatea practica. Ce s-ar intampla daca o suta de persoane s-ar ruga pe rand? Eu am participat la o slujba unde vreo 30 de persoane s-au rugat pe rand si va marturisesc ca la un moment dat am pierdut orice legatura cu realitatea prezenta, dar nu intr-un sens pozitiv, bineinteles. Rugaciunea in comun permite tuturor celor prezenti sa se roage, sa-si verse inima inaintea lui Dumnezeu si sa mijloceasca pentru anumite cauze speciale.

Si, ca sa nu ne lungim prea mult, rugaciunea in comun functioneaza, da rezultate si are efecte terapeutice. Bineinteles ca nu trebuie sa excludem rugaciunile individuale – ele au rolul lor in inchinarea Bisericii – dar nici nu trebuie sa respingem rugaciunile in comun sub pretextul ca nu intelegem astfel de manifestari. Credinta nu trebuie inteleasa intotdeauna, caci atunci nu ar mai fi credinta, spunea Steinhardt. Personal cred ca rugaciunea in comun este cea mai eficienta metoda de rugaciune a Bisericii si, daca nu ar fi exagerarile unor indivizi plini de ravna, cu plamani si corzi vocale de 500 de Wati, nu cred ca rugaciunea in comun ar ridica mari probleme.

Pana la urma, in comun, pe rand, sau cum mai prefera altii sa se roage, Biserica este chemata sa se roage. Casa Tatalui Meu – asa spunea Domnul Isus, nu? – se va chema o casa de rugaciune.

Doamne, invata-ne sa ne rugam!

Comentarii»

1. Remus - mai 1, 2011

Fr. Laurentiu,

si fratii baptisti se roaga in comun dar ei nu realizeaza asta. La ora noua cand incepe programul in Bisericile Baptiste de pe intreg teritoriul Romaniei sau la nivel mondial, cat sute sau mii sau zeci de mii , se roaga toti in acelasi timp lui Dumnezeu cate unul din fiecare biserica in acelasi timp !!!
Si cum asculta Dumnezeu cateva mii de baptisti rugandu-se cate unul din fiecare biserica in acelasi timp, care este problema daca se roaga cateva mii toti in acelasi loc ???
Tare se mai ratacesc acesti frati baptisti in unele lucruri.

Ice - mai 5, 2011

Chiar asa “se mai ratacesc acesti frati baptisti”, Remus? Eu as zice sa nu deschidem capitolul “Rataciri”, ca tare mi-e teama ca nu o sa-ti placa in ce parte se va inclina balanta. Fratele Laurentiu nu a mentionat Biserica Baptista in articolul sau, asa ca hai sa nu transformam rugaciunea sau practicarea ei intr-un alt motiv al superioritatii penticostale, ca m-am saturat de “Noi, penticostalii avem ceva in plus”, “Voi nu stiti ce pierdeti”, “Ce pacat ca voi nu aveti calauzirea deplina a Duhului”, “Datorita felului in care ne rugam, Dumnezeu e prezent acolo”, etc.
In Biblie gasim multe exemple cand la rugaciunea unui singur om, nu a unei multimi, Dumnezeu a lucrat in mod deosebit, chiar nemaintalnit pana atunci (Ilie, Elisei, etc.)
Si ca un contraargument la rugaciunea in comun, eu cred ca atunci cand vocea ti-e acoperita de tumultul a zeci sau sute de oameni, e usor sa cazi in capcana unei rugaciuni repetitive, fara legatura cu indemnul dat de la amvon sau chiar incorecta din punct de vedere teologic. Am intalnit multi tineri (dau exemple din randul tinerilor fiindca si eu sunt unul dintre ei) care sunt “plini de foc” la rugaciunea in comun, dar cand sunt pusi sa sse roage individual cu voce tare la incheierea programului, de exemplu, se cam schimba situatia Se simt in siguranta, sa zic asa, la adapostul multimii, dar le lipseste antrenamentul de care au nevoie. In America e o vorba: “Practice doesn’t make perfect; perfect practice makes perfect”.  Parafrazat: poti sa te antrenezi cat vrei, dar daca nu o faci corect, asa cum trebuie, nu o sa ajungi la rezultatul dorit.

2. marcel - mai 5, 2011

Mie imi plac oamenii, cu bucuriile lor si cu durerile lor, dar mi-e scarba de gunoaiele sectante pline de fitze de sfintzire care bantuie prin bisericile aparute la spartul targului ,prin 1900 toamna.

Si ei au tupeul sa se bata cu pumnul in piept si sa se arate cat sunt ei de neprihaniti!

Uite doar cativa lideri spirituali ai vostri, hoti, inselatori, criminali…

[..............]

ioanjoldes - mai 11, 2011

Ai si ceva docomente care sa/ti sustina spusele?

3. marcel - mai 5, 2011

Toti se dau mari si sfinti dar nu vad barna din ochiul lor

Mihail - mai 10, 2011

Vezi tu Marcel de ce Domnul Isus a spous sa nu cautam la fata omului? Pentru ca vei vedea om sumedenie de jeguri, unii spunind ca sunt pocaiti, altii ca sunt preainalti,preasfinti,preacurvari,preapedofili si cite si mai cite categorii de pacatosi nu sunt pe acest pamint.Cit despre tine, vad din postare ca esti departe de ADEVAR, si te vei putea apropia de EL numai daca vei privi tinta la capetenia credintei noastre, altfel vei continua si tu si altii sa va aruncati cu gunoi unul altuia in fata, in conditiile in care credinta inseamna si dragoste pentru aproapele tau si mila si indurare, simai inseamna sa citesti biblia ca sa cunoasti ADEVARUL ,ce spun oameni poate fi subiectiv pentru ca si ei sunt oameni.Sa te gindesti numai o clipa ca pe linga cei insirati de catre tine ca ceva infailibil, mai sunt si oameni care traiesc efectiv cuvintul bibliei, fac ceea ce a cerut Domnul Isus, oricum, daca ai sa citesti biblia vei afla ce putini vor fi cei mintuiti, vei afla si tu ca sunt multi chemati dar putini alesi, in final vei afla ca nu este pentru cine cere sau pentru cine alearga ci este pentru acei pentru care Dumnezeu are mila (asta este valabil daca tu crezi toata biblia )si ca sa aiva mila trebuiesc indeplinite cerintele lui.Nu o sa afli niciodata ca poti fi mintuit daca se roaga popa pentru tine, stai cuminte in banca ta si nu faci nimic, te dai mare cunoscator dar lucrurile fiind altfel decit subiectivismul tau si multe,multe altele.Nici eu nu sunt prea departe de tine,dar ne deosebim intrucit eu am facut primii pasi ceruti de biblie si ma straduiesc sa fac si pasii urmatori, asa cum spunea ap Pavel “calcati pe urmele mele ca si eu calc pe urmele lui Hristos”, mari cuvinte.Si mai scrie ceva in biblie, parafrazez,nu toti care imi spun Doamne Doamne vor intra in imparatie. Doamne ajuta-ne sa le putem implini cuvintele tale pentru a primi ca rasplata mintuirea TA.

4. Remus - mai 6, 2011

marcel 3,

si daca m-as apuca eu sa-ti enumar pe ortacii tai ” ortodocsi ” hoti si banditi care au adus Romania in pragul falimentului, de 20 de ani incoace, crezi ca mi-ar ajunge pagina acestui post sa scriu ???
Prietene , du-te si te spala pe ochi sa vezi mai bine in oglinda.

5. Click "ce spune si ce face!" - mai 7, 2011
6. Click "ce spune si ce face!" - mai 7, 2011

SCRISOARE DESCHISA
PRESEDINTELUI CPR CLUJ – AUREL/RELU MOLDOVAN

Domnule Presedinte,

Revin in fata dvs cu Adresa/plangerea mea din Martie 2004 inregistrata la Comunitatea Penticostala Regionala Cluj sub nr. 98/9.03.2004. Adresa va fost prezentata personal de catre fratele meu de corp, Victor RUS. Cred ca va aduceti bine aminte ca ati fost iritat de faptul ca fratele meu insista sa-i dati numar de inregistrare. Cu aceasta ocazie ati replicat fratelui meu si subalternului dvs de la registratura, fratele Marin, ca sa le inregistreze!, ca: ” daca dumneavoastra doriti sa tineti un hot in slujba cine ce va poate face!” situatie la care a asistat si fratele Bica Zaharie care era prezent in biroul dvs.

Cred ca va aduceti bine aminte de intilnirea noastra de pe strada Fericirii 29 Cluj, din biroul dvs (15/Ian/2002), de vizita fratele meu Victor cu acazia inregistrarii adresei mentionate, cat si de reintilnirea noastra in Biserica Penticostala Betania Melbourne, cand am rugat colegii mei din conducerea bisericii sa va opreasca pentru un interogatoriu, ocazie cu care v-ati sifonat negand ca ati fi un infiltrat, membru activ al Serviciilor Secrete Romane plasat cu scop in Cultul Penticostal. Desigur ca in memoriile mele am facut repetate referinte la aceste momente si va puteti reimprospata memoria citindu-le online (Google-Relu Moldovan-Search).

Obiectivul scrisorii mele deschise de data aceasta este o repunere in revista a situatiilor mele prezentate cu aceste ocazii, situatii care le-ati musamalizat impreuna cu unii colegi ai dvs din Comitetul Executiv al CCPR, care au fost si ei la randul lor informati de faptele dvs.

Va rog sa revizuiti adresa si anexele adresei 98/9.03.2004 la care inca nu mi-ati raspuns, ocazie cu care as dorii sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari!:

1.) Ati informat colegii/fratii dvs din conducerea Regionalei Cluj despre adresa si anexele/probele primite cu cazul Presbiterului Petric Ioan?.

2.) Ati informat colegii/fratii dvs din Comitetul Executiv al CCPR despre aceaste fapte ale acestui Presbiter?

3.) Ati informat Consiliu Pastoral al CCPR despre situatia creata de presbiterul Petric Ioan si de faptul ca acest presbiter era urmarit penal, i-ati informat de Rechizitoriu lui si de toate probele care vi le-am pus la dispozitie?

Daca nu i-ati informat pe toti acesti frati din conducerea superioara a CCPR, trebuie numai decat sa va dati demisia din toate functiile care le detineti pentru complicitate la faptele Presbiterului Petric Ioan, la evaziunile si ingineriile lui finarciare si la toate faptele lui penale de care se face acesta vinovat.

4.) Va rog sa-mi explicati mie si intregii comunitati crestine romane de pe Mapamond!, Cum ati reusit sa propuneti si sa primiti aprobarea, acceptul Comitetului Executiv al CCPR pentru ordinarea unui Presbiter Penal care era in judecata in Tribunalul Gherla. Nu se prezenta la proces, desi avea ordonante de aducere cu forta, dar s-a prezentat sa-l ordinati Pastor Plenipotential asezandu-l in fruntea Bisericii Penticostale nr1 din Gherla?.

5.) Dupa ce legi, statute si indicatii l-ati ordinat?. Dupa regulile statutului CCPR sau dupa legi, reguli si statute securite, pentru ca nu poate nimeni sa va inteleaga aceasta lucrare de ordinare!

Va rog sa-mi explicati mie si crestinilor romani de pretutindeni care cunosc aceste situatii, Cine va impins din spate sa faceti aceste acte de terorism crestinesc, sa ordinati presbiter penal si sa-l faceti pastor. Mai mult sa fac plangeri cu sutele daca nu cu miile la conducerea superioara a CCPR si sa reusiti sa-i puneti pe toti la respect ca nu cumva, careva sa va strice grozava lucrare de ordinare si sa se atinga de cel care folosea banii mei ca spaga pentru asi proteza ingineriile si evaziunile lui fiscale.

Va indemn cu aceasta ocazie!, opritiva atat pe dvs cat si pe Pastorul Petric de la acte de Cult, de a impartii Cina Domnului bisericilor in care activati, pentru ca dupa aceasta somatie, scrisoare deschisa, daca veti mai face acest lucru va veti face vinovat de stiti dvs ce?. Aplicati Matei 5 – 23/24 ca sa nu vina 25/26. M-as bucura daca v-ati recunoaste si pocaii autentic macar acum in ultimul ceas.

Asa sa va ajute Dumnezeu,
Petru RUSU
Melbourne * Australia
Pettrusu @ gmail.com
________17.04.2011________

http://groups.yahoo.com/group/strajerul/message/6382

http://harulmantuiriiro.blogspot.com/p/cazul-sc-natanael-click.html

ioanjoldes - mai 11, 2011

Acestui frate prezbiter i s/a dovedit vinovatia si a fost condamanat de vreo instanta?
Daca nu, sa nu ne grabim cu judecata. Sunt oameni pusi pentru a da sentinte pe baza faptelor, nu pe baza vorbelor.
Puteti prezenta in copie vreo hotarare definitiva si irevocabila?

Dublu standard Ioan Joldes! - mai 12, 2011

Ioan Joldes! Pozitia care-o luati este una dubla. Joc la doua capete!.

“Acestui frate prezbiter i s/a dovedit vinovatia si a fost condamanat de vreo instanta?”

http://groups.yahoo.com/group/strajerul/message/6597

“Daca nu, sa nu ne grabim cu judecata. Sunt oameni pusi pentru a da sentinte pe baza faptelor, nu pe baza vorbelor.”

http://groups.yahoo.com/group/strajerul/message/6601

“Puteti prezenta in copie vreo hotarare definitiva si irevocabila?”

Daca ati fi accesat linlurile si trimiterile lor puse la dispozitie, probabil ca nu indrazneati sa deschideti gura asa doar in deruta!.

Aveti la dispozitie faptele, aveti si sentinta, dar este nevoie de “oameni pusi pentru a da sentinte pe baza faptelor, nu pe baza vorbelor.

Cei care doriti sentinta definitiva va rog sa va puneti adresa e-mail la vedere si o veti primi.

Ioan Joldes! Unde va este discernamantul?

Pettrusu (click/sentinta) - mai 15, 2011

Brother Ioan Joldes,

V-am raspuns la apel dar a fost cenzurat!. Probabil ca LC tine la d-ta si a vrut sa va protejeze.

Daca veti citi cu atentie! http://penticostalul.wordpress.com/2011/03/24/predicarea-in-vremuri-grele/ si trimiterile acestor postari veti ajunge la ceea ce ati cerut.

Daca doriti mai multe!, puneti-va adresa pe blog si va trimit tot ce doriti, sau scrieti-mi ca-mi cunoasteti coordonatele.

ioanjoldes - mai 17, 2011

Eu am intrebat daca exista o sentinta definitiva si irevocabila. Ce e rau in a intreba. Aveti o copie a unei astfel de sentinte ca ceea ce am vazut era cu drept de apel.

Pettrusu pentru > Ioan Joldes! - mai 19, 2011

{“ioanjoldes – mai 11, 2011
Ai si ceva docomente care sa/ti sustina spusele?”_______________________________

“ioanjoldes – mai 11, 2011
Acestui frate prezbiter i s/a dovedit vinovatia si a fost condamanat de vreo instanta?
Daca nu, sa nu ne grabim cu judecata. Sunt oameni pusi pentru a da sentinte pe baza faptelor, nu pe baza vorbelor.
Puteti prezenta in copie vreo hotarare definitiva si irevocabila?”}_______________

_________Domnule Joldes Ioan__________

Irevocabila care n-ati dorii sa o vedeto dvs si cei pe care-i sustineti este “pe vine”, deci vine. Tineti minte! “20″.

V-am rugat sa va puneti coordonatele si adresa e-mail la vedere sa va pot trimite “sentinte irevocabile”, dar vad ca nu aveti curajul!.

Va citez din nou!: “Sunt oameni pusi pentru a da sentinte pe baza faptelor, nu pe baza vorbelor. Eu v-am pus la dispozitie fapte certe incontestabile: Lista cronologica a faptelor pastorului Ioan Petric, Expertize financiare si rechizitoriu care certifica faptele. Dati dvs sentinta sa vedem cum stati cu ratiunea.

Din cate vad ati reactionat in apararea Presedintelui CPR-Cluj, Aurel/Relu MOLDOVAN, care probabil v-ar putea oferii multe, chiar si ordinarea/pastorala ca la cumnatzelul meu Petric. Sunteti interesat?.

Tineti minte “20″
Pettrusu*Melbourne

ioanjoldes - mai 25, 2011

Eu zic sa asteptam sentinta. Si dupa ce ne/o prezentati mai vorbim. Asadar, pe 20.

7. sandu - mai 8, 2011

rugaciunea in comun este eficienta prin castigarea unui timp intr-un program ,si atat , pericol poate avea prin ajungerea la extrema manifestarilor “samanilor” sau a modul de intrare in transa in manifestarile traditionale tribale ,africane ,sau a indo-americane ,care fac acele incantatii porinind de la repetarea unor cuvinte pana la intrarea in transa a participantilor

dar Biblic ,nu prea este si am vazut ca a fost adus ca argument Fapte 2:4 ,dar se uita in totalitate 1 Corinteni 14 in special versetele 9,16,17,19,27-28,33,37
si sa nu se uite ce a spus Domnul in Matei 6:5-15 (atentie la versetul 7)

apoi s-a adus ca argument Fapte 4:24 si se uita ,caci CUM ERA ACEA RUGACIUNE ? era una singura ,cu aceleas cuvinte ,si nu se rugau fiecare cu cuvintele lui ,caci nu puteau spune aceleas cuvinte ,autorul a redactat exact cuvintele spuse ,deci ca si rugaciunea Tatal nostru spusa in comun ,sau ca si cum unul ar spune rugaciunea ,iar ceilalti prin “AMIN” e ca si cum s-ar spune o rugaciune impreuna
la fel si citatele din Apocalipsa sunt manifestari comune ,dar ca niste “lozici” strigate la un miting ,in comun ca sa fie auzite

sper sa nu fiu inteles gresit ,in biserica sunt pentru rugaciunea in comun ,avand explicata inaintea motivatia si scopul rugaciunii ,si dupa fiecare prin cuvintele lui se adreseaza Domnului pentru aceas cauza castigandu-se timp
si doar in grupe mici ,sunt pentru rugaciunea personala fiecare ,ca ceilalti sa poata simti cu cel ce se rooaga ,si sa-i intareasca rugaciunea prin “Amin” sau …in grupe mari fiind imposibil ,ce explicatia ,pentru motivarea rugaciunii este in realitate rugaciunea celui ce motiveaza ,si chiar din timpul expunerii se intareste afirmatiile ,iar cu rugaciunea in comun ,e doar un “AMIN ” adica “asa sa fie” prin cuvintele personale a fiecaruia care intareste motivatia rugaciunii

beniamin - mai 9, 2011

Cred ca rugaciunea in comun la care se refera fratele Laurentiu facind-o superioara altor tipuri de rugaciuni,de fapt nu este in comun ci invers-individuala!Fiecare se roaga separat(comun este doar timpul)fara ca fratele sau sau fratii sai sa ia parte la rugaciunea lui prin AMIN(care de fapt inseamna acordul acestuia care a ascultat in liniste rugaciunea lui si se uneste cu el prin :AMIN ,spunand de fapt si el ca este de acord cu cererea lui si il roaga pe Dumnezeu sa o asculte si sa rezolve cauza.Deci daca intr-o biserica de 50 persoane unul aduce la un moment dat una ,doua trei cauze si ceilalti 49 asculata si sunt de acord in duhurile lor cu el,ei toti imprreuna prin AMIN cer aceleasi lucruri lui Dumnezeu,Aceasta este adevarata rugaciune in comun cand toti fratii se unesc in duhurile lor cu fiecare care se roaga!Aceasta este cu adevarat o rugaciune in comun! La asa zisele “rugaciuni in comun”duhurile fratilor nu se unesc ci sunt separate,de fapt fiecare se roaga singur,fara sustinerea fratilor ceea ce-i uneste fiind doar o incapere si un anumit timp.Ia analizati fratilor daca nu cumva comunul dvs.este de fapt individual?Nu uitati ,diavolul este tare siret itotdeauna falsifica lucrurle in favoarea lui!Moartea este si separare si este chiar diavolul!Pentru a-i distruge mai intai ii separa pentru a putea sa ii conduca!Dezbina si condu ,a se citi”separa”.Domnul sa ne lumineze pe toti.Tocmai ca va iubesc va instintez.

laurentiu balcan - mai 9, 2011

E interesanta idee ta. Am sa meditez la ea. Tin sa precizez, totusi, ca in cele mai multe biserici, inaintea fiecarei rugaciuni se aduce o motivatie clara. Fiecare se roaga pentru ceea ce au fost indemnati, cel putin asa ar trebui. Deci nu se roaga 50 de indivizi separat, in acelasi timp, tot ceea ce le trece prin cap. Se roaga 50 de indivizi, in acelasi timp, mijlocind pentru aceiasi cauza.

Mihail - mai 10, 2011

Frati dragi, asa este cum spuneti voi, dar ar mai fi ceva.Duminica, 8 mai, de la 9 la 10 ora de rugaciune in comun.trei frati merg la amvon si incep cu indemnarea. Finalul (ce va spun se poate vedea pe net) am avut vreo 40 minute indemnare si 3 rugaciuni in vreo 17 minute. Daca pastorii care ne cirmuiesc nu se trezesc la timp sa defineasca ce inseamna indemn, ce inseamna predicuta si ce inseamna predica, tot ce pot spune ca ma gindesc sa stau acasa, ma rog o ora ,dupa care ma duc la PROGRAMUL bisericii.Credeti ca este corect? Si toate acestea pentru ca unii frati care cred ca spun ceva si de fapt nu au nimic de spus, apuca voiniceste de microfon (la) si din trei in trei min ute afirma ca ne mai spun ceva si vom merge in rugaciune, apoi ca ceva totusi nu pot omite si in finat spun ca vor termina in doua cuvinte, si asa aflam ca au trecut 20-25 de minute de indemnare. Daca la voi este altfel, m-as bucura, inseamna ca voua nu va fura nimeni timpul de rugaciune si asta este bine. Daca tot ma dau analitic(critic nu judec)ar mai fi ceva ce ia amploare in ultimii 3-4 ani,ceea ce vad eu. Ainceput un adevarat concurs de strigat, care zice mai tare si mai nou, un fenomen ciudat, care se aude ultimul cind se incheie rugaciunea. Sigur sunt putin nedrept pentru ca rivna fiecaruia este a lui personal, dar, un alt lucru ma chinuie: oare ne rugam la un Dumnezeu surd sau daca tipam de nu avem aer, rugaciunea este mai penticostala?Unii zic “mai ce har!”, altii spun cercetare, o fi, dar oare nu se poticnesc destul de multi in acest fenomen care se amplifica tot mai mult, iar cei ce fac aceasta sa va ginditi cam ce fac atunci cind vin pe la grupuri de rugaciune unde spatiul este uneori ingrozitor de mic? Nu stiu pe unde se afla adevarul, dar atit timp cit sunt frati care se poticnesc, ori vii la rugaciune si te duci acasa cu dureri de cap (limita decibelilor este valabila pentru corpul omenesc in orice imprejurare) asta nu cred ca este de unde trebuie.Asa zic eu, poate gresesc.Domnul sa va binecuvinteze.

laurentiu balcan - mai 11, 2011

Un indemn la rugaciune ar trebui sa dureze – parerea mea – intre 5 si 10 minute maxim.

8. Remus - mai 9, 2011

Fr. Laurentiu,

nu inteleg ce are a face comentariu lui Pettrusu, cu acest post ?
Va rog sa nu mai postati mesajele acestui Pettrusu, care calca Cuvintul lui Dumnezeu prin reclamatiile lui excesive pe care le face pretutindeni. Acest om face de rusine Numele lui Dumnezeu prin aceste pacate pe care le comite.

9. Vasilis - mai 9, 2011

rugaciunea in comun cred ca e eficienta in bisericile mai mari… in grupuri mici prefer rugaciunea individuala, unde poti simti si spune Amin la rugaciunea celuilalt.

pentru mine e ciudat sa stau la masa cu 1, 2 persoane si sa ne rugam in comun

Mihail - mai 19, 2011

Vasilis, ramine ca nuanta problema, cui te rogi? cine trebuie sa te asculte? daca vrei sa fi auzit de partasi tai, daca vrei sa te rogi cu voce tare sau murmurat ca Ana, te rogi in duh si adevar si atunci vocea ta este in plus, iata argumente care pot dezvolta discutia in toate directiile.Si cred ca nu acesta este scopul rugaciunilor noastre. De la capat. Fii binecuvintat.

10. beniamin - mai 9, 2011

Frate Laurentiu eu am scris in cunostinta de cauza.Eu stiu ca in unele biserici se da indemnuri la rugaciune pentru cate o cauza la o aplecare si sunt 3,4 aplecari.Dar daca ascultati cu atentie ce se roaga fratii ei au aceeasi rugaciune cam STAS adaugand la ea doar unii indemnul.Daca ar fi sa se ia in consideratie indemnul pentru o cauza rugaciunea ar trebui sa dureze maxim 30 secunde.Dar se incepe de la inceput aceeasi rugaciune asa cum va spuneam.Eu nu vreau sa critic pe nimeni deaceea nu nominalizez culte sau grupari religioase ci fenomenul in sine.Domnul spune una(…”va mai spun iarasi ca daca doi dintre voi se invoiesc pe pamant sa ceara un lucru oarecare…”Matei 18:19).Nu poti sa te invoiesti cu cineva daca nu te unesti in duhul cu el,si doar atunci…”le va fi dat de Tatal meu care este in ceruri.”Faptul ca spuneti ca “am sa meditez la ea…” este un lucru bun ca nu ati datut totul in cuie.Noi pe parcursul vietii de credinta trebuie sa crestem prin cunoasterera Cuvantului si sensul acestuia.Faptul ca mai “aruncati”pe blog cate o chestie ca asta si apoi asteptati reactiile este tot un lucru bun.De altfel chiar dvs,ati spus ca va relaxati mai scriind cate ceva si este o placere pentru dumneavoastra acest lucru.Eu va apreciez pentru aceasta ca nu aveti un hobby mai pacatos,ci totusi ,ca pastor,va preocupa Cuvantul,si sper,pentru a-L respecta si invata si pe altii.Acelasi Beni care va iubeste.

Mihail - mai 19, 2011

Fr Beniamin, asa intr-o dragoste frateasca as vrea sa te intreb: crezi ca este bine ca in timpul rugaciunilor sa stai si sa asculti ce se roaga cei de linga tine? Este acesta scopul venirii noastre la biserica? Tu cind il intilnesti pe Isus mai auzi ce se intimpla in jurul tau? Eu raspund la aceste toate, NU. Fati bucuria deplina prin a urmari interesul tau in rugaciune si a te lasa prelucrat de Domnul Isus si nu de duhul curiozitatii.Fii binecuvintat.

11. THE CODE OF SILENCE HURTS - mai 10, 2011

Remus unde-ti este CV’ul?

http://lascaupetru.wordpress.com/2011/04/17/puterea-cuvintelor/#comment-6400

De ce fugi de raspundere domnule avocat/fantoma al mafiotilor lupi din sutane.

Cum de nu le ceri lor sa raspunda la acuzatiile si probele care li se pun in fatza pentru a nu fi pus Laurentiu Balcan intre ciocan si nicovala, intre lumina si adevar.

Vad ca tu iubesti doar intunericul de aceea postezi cu sinonime purtand masca fatarniciei, refuzand sa-ti prezinti reala ta identitate si obiectivele avute pe blogurile crestine.

Stii ceva!. Recent a fost potcovit seful tau pe blogul linkului atasat mai sus. Read my lips!, vine si vremea ta daca te ocupi numai de diversiuni si bete in roate.

Iesi la “LUMINA”. Declara-ti identitatea reala, CV’ul si obiectivul tau, asa cum il gasesti pe al meu online si abia apoi poti pretinde ca esti real.

VINO LA LUMINA SI CAUTA SI SUSTINE ADEVARUL.

Ti-am promis CV”ul,
Pettrusu*Melbourne
___________________

http://groups.yahoo.com/group/strajerul/messages/76

12. THE CODE OF SILENCE "MASTERS" - mai 10, 2011

Remus!: Iti prezint prietenii tai!

THE CODE OF SILENCE “MASTERS”

http://groups.yahoo.com/group/strajerul/message/6605

13. Remus - mai 11, 2011

Fr. Laurentiu,

dvs. nu vedeti ca acest Pettrusu este dereglat psihic si vede numai securisti, servicii secrete si conspiratii ???

14. Pettrusu - mai 12, 2011
15. sandu - mai 24, 2011

rolul inemnului la rugaciune este de a constientiza auditoriul de necesitatea rugaciunii ,si aceasta nu poate fi determinata de o anumita perioada de timp ,e adevarat ca din nefericire ce-i care ajung la orele de rugaciune in general nu sunt programati si pentru timpul serviciului divin ,si astfel am putea spune ca acestia fac parte din “linia a doua “, ceea ce duce la o anumita frustrare si dorinta de a arata ca si ei stiu sa predice si astfel poti auzi o pledoarie de 20 de minute pe teme diverse si la final sa spuna ca ne vom ruga pe o cu totul alta tema decat ceea despre care a vorbit ,EI ACESTIA TREBUIE CONSTIENTIZATI care este rolul indemnului la rugaciune ,care e o predica mai in miniatura ,respectiv este o anumita de tema de rugaciune ,dar ea trebuie explicata ca o tema de meditatie finalizata cu rugaciune ,deci cei ce dau indemnul trebuie sa site exact pentru ce vor sa dea indemnul de rugaciune si pledoaria trebuie sa fie doar pe acea tema principala chiar daca se foloseste de o tema secundara ,dar pledoaria trebuie sa “electrizeze ” auditoriul la tema rugaciunii ,deci efectiv indemnul e rugaciunea care urmeaza ,si de multe ori indemnul e mai conectat intre auditoriu ,cel ce expune tema si Dumnezeu decat rugaciunea insasi ,deoarece tot ce era necesar in rugaciune s-a spus in pledoarie iar “entuziasmul” auditoriului este rugaciunea in sine iar cand incepe rugaciunea propriu zisa toti ascultatorii trebuie constientizati ca daca tot s-a efectuat o expunere pe o tema sa zicem pentru slujitorii bisericii ,nu trebuie sa se roage pentru altceva gen ,bolnavi ,probleme personale etc adica ce nu sunt in legatura directa cu tema de rugaciune ,
o rugaciune poate tine mult doar cand cei ce se roaga nu tine cont pentru ce se roaga si se roaga pentru ce le vine in minte neglijand tema rugaciunii si astfel in lipsa unitatii in tema rugaciuni nu sunt rezultate rugaciunea fiind diversificata de cei ce se roaga
cand toti se roaga pe tema expusa ,rugaciunea nu poate tine mult ,caci efectiv ce era de spus au spus prin ascultare si intarirea expunerii ,iar rugaciunea comuna are loc de “Amin” pentru indemn
asa caci e gresita ideea ca rugaciunea trebuie sa tina mai mult decat expunerea ,daca cel ce face expunerea o face la subiect are un timp cat este necesar pentru determinarea constientizarii auditoriului pe tema rugaciunii ,iar rugaciunea propriu zisa daca e la tema de rugaciune tine in raport de credinta si daca nu se repeta mereu aceleas cuvinte ,si daca se tine de tema rugaciunii in nici un caz nu va tine mult
o rugaciune pe o anumita tema daca cei ce o fac cu credinta ca Dumnezeu o asculta ,poate tine 2 minute ,dar o rugaciune care e facuta din lipsa de credinta ca rugaciunea este ascultata aceea dureaza ,mult si la final tot nu v-a crede ca a fost
ascultat ,nu o data am auzit spunand unii ca ca sa se faca legatura cu cerul ar fi necesar minim 10 minute ,dar eu va spun caci acestia nu cred ca rugaciunea le este ascultata ,ca Dumnezeu este langa ei (ca sa nu spun si in ei prin Duhul Sfant) ce au impresia ca Dumnezeu s-ar afla la zece minute ori viteza sunetului ,ca rugaciunea sa fie auzita ,dar un credincios trebuie sa creada ca Dumnezeu stie ce vom cere inca de cand doar o avem in gand ,iar cand crezi asta nu vii la Dumnezeu cu predici in rugaciune ,nu vii cu porunci sa faca El ce-i ceri tu ,ca si cum El trebuie sa faca voia noastra si nu noi voia Lui
concluzie : un crestin care crede asculta mult ca sa capete credinta in ce urmeaza sa ceara si se roaga cu credinta cu putine cuvinte crezand ca a si fost ascultat , crestinul necredincios nu vrea sa auda Cuvantul si astfel nu are credinta ca rugaciunea ii este ascultata si se apuca sa-i tina “povesti” Domnului ca si cum ar vrea sa-L pacaleasca si sa obtina ce doreste , si din nefericire desi sunt mai multe cauze de rugaciune cei care se roaga mult o vor face aproape identic aceas rugaciune la toate temele facand un “talmes-balmes” doar ca sa arate ca ei sunt “oameni ai rugaciunii ”

Domnul sa ne lumineze ,ca sa stim cand suntem ascultati si cand nu .

16. vesteabună - mai 25, 2011

Uite o logică la care merită să vă gândiți mai mult decât o seară: ”cum va răspunde amin la mulțumirile pe care le aduci tu, când el nu știe ce spui?” (textul se referă la rugăciunea în limbi). Dar dacă știe? Dar dacă unul se roagă în românește? Ceilalți pot răspunde amin. Și mai zice textul că ”tu mulțumești lui Dumnezeu foarte frumos dar celălalt nu rămâne zidit”, deci și rugăciunea este pentru zidire, trebuie făcută pe rând, este conform scripturii. E simplu: și rugăciunea este tot în vederea zidirii, ca toate celelalte haruri și lucrări.
Nu am soluții pentru cei care vă adunați mai mult de 30-40 de oameni. Luați cina din păhăruțe, vă rugați în cor de hatârul de-a sta cât mai mulți în fața unui cleric și el în fața voastră. Însuși Domnul nu v-ar putea da alt sfat decât pocăința de aceste practici și lepădarea lor.

laurentiu balcan - mai 26, 2011

Elefantul are si coada, sau numai trompa? Cred ca are si doua urechi clapauge, nu-i asa?Tu vezi numai coada elfantului si nu vezi elefantul ca un intreg.

17. vesteabună - mai 26, 2011

Are multe elefantul, stiti voi, dar eu urmez pe Miel.

18. Remus - mai 29, 2011

Vestea Buna 16,

comentariul tau miroase a mandrie!!! Tu nu crezi ca, ar trebui sa-ti revizuiesti cuvintele ?

19. vesteabună - mai 30, 2011

Nu.

20. claudiu nitisor - iunie 6, 2011

De fapt, asa numita “rugaciune comuna” este cea mai individuala rugaciune; pentru ca fiecare individ se roaga. Este o relatie intre individ si Dumnezeu. Asa numita rugaciune individuala este de fapt o rugaciune reprezentativa; adica o persoana se roaga si ceilalti adesea confirma rugaciunea prin Amin. Este o relatie intre 1 sau mai multi reprezentanti ai Adunarii si Dumnezeu. Amandoua stilurile sunt biblice; si pentru ca e vorba de stiluri nu poate fi unul mai spiritual decat celalalt.E chestiune de simntire si… gust. Dar prima formula are gust mai bun :)


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 51 other followers