jump to navigation

Pavel Rivis Tipei (RE)ales la al noualea Congres! noiembrie 20, 2010

Posted by laurentiu balcan in Penticostalism.
trackback

Vineri, 19 Noiembrie 2010, la Bistrita, Congresul Electiv al Cultului Penticostal din Romania a decis sa bata pasul pe loc si sa aleaga, in linii mari, aceeasi conducere: Pavel Rivis Tipei (presedinte), Ioan Gurau (vicepresedinte) si Romu Mocan (secretar). Singura schimbare cat de cat notabila este alegerea lui Florin Ianovici si Nelu Filip in Comitetul Executiv.

Desi am sperat intr-o schimbare pana in ultima clipa, ii spuneam intr-un comentariu prietenului meu David Regus ca 70% dintre pastori nu vor vota schimbarea. Si, cu dezamagire, va spun ca am avut dreptate. De-a lungul anilor am putut sa observ tendintele din Cultul Penticostal si am evaluat valurile de influenta cu destula exactitate.

Personal nu pot contesta votul Congresului. Daca aceasta este decizia majoritatii pastorilor penticostali, va trebui sa accept noua conducere si sa sper – ca altceva nu am de facut – ca se vor trezi intr-o dimineata cu inima deschisa si vor auzi glasul Duhului Sfant care sa-i calauzeasca, pentru ca miscarea penticostala sa propaseasca. Sa le dam o sansa, ca de schimbat tot nu-i mai putem schimba.

Gata cu generalitatile, sa trecem la lucruri concrete….

(1)

Oaia neagra a Congresului, in opinia mea si a multor altor pastori, a fost pastorul Mircea Demean, ales – numai el si prietenii stiu cum – presedintele biroului de zi. El a condus desfasurarea propriu-zisa a alegerilor si a manipulat lucrurile pe fata, fara ca pastorii sa se revolte de balciul pe care sus-numitul l-a creat si l-a alimentat. Pe langa faptul ca l-a redus la tacere pe Mihai Dumitrascu – care ar fi dorit sa citeasca Rezolutia CRP Constanta- si i-a interzis sa ia cuvantul, prin interpretari proprii ale Scripturii, Mircea Demean a interzis ca vreun candidat la functiile propuse sa-si prezinte viziunea, sau macar sa se prezinte pentru a fi cunoscuti “la fata”de catre pastorii si delegatii prezenti, desi mai multe voci din sala cereau acest lucru. Justificarea lui Mircea Demean a fost ca Pavel ii spune lui Timotei ca “slujitorii ‘trebuiesc cercetati intai…’ (1Timotei 3:10), nu ca trebuie sa-si prezinte viziunea. Ei trebuie votati pentru ceea ce sunt, nu pentru ceea ce promit ca vor face“. O interpretare penibila! Noi nu am pus oameni in slujba, ci in functie. Nu Biserica ii remunereaza, ci Statul. Noi nu i-am pus sa slujeasca in Biserica, ci sa conduca o organizatie. Si chiar daca ar fi trebuit sa-i cercetam, care ar fi fost procedura? Tot Mircea Demean ne-a explicat – ca noi nu stiam! – “dupa cum avem lumina”.

Tot Mircea Demean venise cu propunerea sa votam schimbarea unui articol din Regulamentul Electoral, care ingreuna, intr-adevar, procesul electoral, dar fara sa consulte in prealabil Statutul care spune ca Consilul Bisericesc face propunerea de modificare si de imbunatatire a Regulamentului, nu Mircea Demean. Pentru cateva ore el a avut puterea, iar puterea l-a devorat!

(2)

De ce nu s-au revoltat pastorii? De ce membrii Consiliului Bisericesc, cu exceptia lui Florin Ianovici si Serban Costache – care au protestat fata de o alta situatie nestatutara prin care Nelu Brie, reprezentantul ITP Bucuresti in Consilul Bisericesc era pus in Colegiu 2 de votare – nu au deschis gura? Nu stiu cu exactitate, dar banuiesc.

Cea mai mare dezamagire a mea a fost ca Ioan Badelita nu a intrat nici macar in turul doi pentru vicepresedinte. O Filiala ca Suceava nu a fost in stare sa-si sustina propriul candidat. Iata un subiect la care conducerea Filialei de Suceava ar trebui sa mediteze. Daca acum, cand ar fi avut sanse, nu au fost in stare sa-si promoveze candidatul, oare cand o vor face? Cum de o Filiala ca Brasovul poate sa dea un vicepresedinte, dar un “colos” ca Suceava nu reuseste sa ocupe decat un singur loc in Executiv?

Nu rezultatul de la Bistrita ma dezamageste, ci modul in care stiu unii sa manipuleze masele fara ca cineva sa aiba curajul sa spuna STOP!

Pana la urmatoarea postare sa strigam cu toti in cor: “Tipei reales la al noulea Congres!”

Comentarii»

1. Remus - noiembrie 20, 2010

Pai cum frate Laurentiu , adica omul nu a avut dreptul la cuvint ? Acolo a fost sedinta de PCR sau o adunare frateasca . Pai dumneata de ce nu te-ai ridicat in picioare sa le aduci aminte ca Ceausescu este mort de 20 de ani si PCR a fost scos in ilegalitate si ca in Biserica lui Dumnezeu nu sint admise atitudini comuniste de represiune ?
Ce , Mircea Demean la cumparat cu bani pe Mihai Dumitrascu , ca sa-i dea el voie sa vorbeasca intr-o adunare publica ?
Da , o adunare nationala a pastorilor in care sa puneti in discutie pe unii “” pastori “” cu imagine foarte negativa nationala si internationala care aduce prejudicii foarte serioase Bisericii Penticostale din Romania , ca sa vedeti daca trebuie pusi la disciplina , eliberati din functii sau chiar excomunicati , cind o sa aveti ?
Nu crezi ca ar trebui facuta o asemenea propunere sau initiata ? O actiune de mobilizare a tuturor pastorilor , in care sa fie spuse lucrurile pe nume , respectind dreptul de exprimare fara nici o obstructie !!!

2. doru h - noiembrie 20, 2010

“Nu rezultatul de la Bistrita ma dezamageste, ci modul in care stiu unii sa manipuleze masele fara ca cineva sa aiba curajul sa spuna STOP!”

De ce nu ai fost acel “cineva” care sa strige tare, STOP? Banuiesc ca nu ai fost lasat de Mirciulica…

laurentiu balcan - noiembrie 21, 2010

Pentru ca eu am avut curajul sa vorbesc altadata si pastorii au inceput sa strige ca pe stadion. La fel au facut cu Vasilica Croitor la Brasov. Daca pe un presedinte de Filiala (Mihai Dumitrascu) – printre altele si membru in CB – l-au redus la tacere, nu vi se pare normal ca tot cineva din Consiliu sa ia atitudine?

3. disa - noiembrie 21, 2010

ca si in politica, nu?

laurentiu balcan - noiembrie 21, 2010

Mai rau …

4. Paul - noiembrie 21, 2010

Domnilor, hai sa fim seriosi. Acestea nu sunt practici noi.

Simt ca din Cult va iesi noul Papa. Si nu exagerez, dar lumina o detin ei. Daca un presedinte de filiala este dat la o parte in acest mod, ma intreb ce se intampla cu un simplu membru?

Oare cat va mai trece ca unii pastori, membrii si ce mai vreti sa inteleaga ca trebuie sa o ia in alta directie?

Domnul sa rasplateasca inima sincera si dornica de El!

5. suceavaevanghelica - noiembrie 21, 2010

Multi din cei prezenti la Bistrita au avut sentimentul ca asista la scenariu regizat. Cultul Penticostal se afla inca intr-o faza de mediocritate ca organizatie. De la raportul citit de presedinte pana la maniera in care s-au derulat lucrurile arata un comportament anacronic dublat de o indolenta evidenta. Masa electorilor sincera si atat s-a dovedit usor de dirijat de personaje versate in a bate cu pixul in microfon pentru a indeplini sarcinile trasate. Nu atat rezultatul ci modul in care s-a ajuns la acest rezultat a deranjat.

6. Peter - noiembrie 21, 2010

Si totusi acum dupa toata mizeria provocata de pingarirea memoriei ftuica rusinii, Tipei este presedinte, Nicky Pop pastor senior, deci oamenii au votat acesti oameni!!! A avut rost toata mascarada asta pornita impotriva Cultului, impotriva unor oameni ? Totul a fost un balon de sapun. Probabil basilic croitor doarme mai linistit acum ? Nu cred, s-a facut singur de mirul lumii.

7. Paul - noiembrie 21, 2010

Peter, te faci ca nu intelegi! Sistemul merge ca si uns.

8. Remus - noiembrie 21, 2010

Si daca procentul de 70% pentru schimbarea pastorilor locali ti s-a parut mare , care este dupa parerea ta cifra aproximativ reala ?
Ai vazut acum ca am avut dreptate cu schimbarea multor pastori din bisericile locale !!!!

Ia uite aici echipe de agitatori asa cum spune Parvulescu . Cel care vorbeste impotriva lui Ceausescu in public .
Crestini neoprotestanti luati si invatati de aici .

http://www.google.de/url?q=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DUXjlz5S0JGQ&sa=X&ei=kaPpTMOxHNDxsgbj2IWsCw&ved=0CBsQuAIwAA&usg=AFQjCNF1QQhNuPNM4EuoyDRDKlSE7Ff7sQ

laurentiu balcan - noiembrie 22, 2010

62%

Remus - noiembrie 23, 2010

Frate Laurentiu ,

si al dumitale este destul de mare . Deci !!! Si cind incepe epurarea ?

laurentiu balcan - noiembrie 24, 2010

Domnul ridica, Domnul coboara….

9. rubens - noiembrie 22, 2010

@Peter

Eu zic sa avem rabdare. Fr. Vasilica spune adevarul si chiar daca acum oamenii nu il iau in serios, va veni ziua cand va fi incununat pt rostirea adevarului. Ideal ar fi ca ziua aceea sa fie inainte de venirea Domnului pentru ca cei mincinosi sa aiba timp de pocainta…

10. rubens - noiembrie 22, 2010

@Laurentiu

daca vrei sa ne faci un tablou mai detaliat:

1.ati fost perchezionati cand ati intrat in sala? (de telefon, reportofon)..cine stie..

2.ati avut voie sa faceti poze?:S

laurentiu balcan - noiembrie 22, 2010

- fara perchezitie
- eu am facut poze

11. Gabriel - noiembrie 22, 2010

Laurentiu, care a fost rezultatul votului in cifre?

laurentiu balcan - noiembrie 22, 2010

Total votanti 623
(tur 2)
Pt. Presedinte:
P.R.Tipei 395
M. Ardelean 220

Pt. Vicepresedinte
I. Gurau 329
I. Moldovan 278

Pt. Secretar
R. Mocan 372
I. Filip 230

SERACIN AUREL - noiembrie 22, 2010

Rezultatele sunt la scrutinul I, sau a fost si scrutinul (turul) II?

laurentiu balcan - noiembrie 22, 2010

Rezultatele sunt de la turul doi. Nimeni nu a iesit din primul tur.

12. Paul - noiembrie 22, 2010

Pentru 8 voturi, mai bine nu “concura”, statea acasa la un meci. Pus doar de fatada, al 3lea posibil presedinte.

13. Darius - noiembrie 22, 2010

As droi sa ne luminati putin in cazul mentionat cu Nelu Brie, care a fost mai exact problema? Vrem sa stim ce ati vazut dumneavoastra.

laurentiu balcan - noiembrie 22, 2010

Fiecare colegiu (au fost trei) trebuia sa-si aleaga doi reprezentanti in Consilul Executiv. Nelu Brie este reprezentantul ITP Bucuresti in Consiliu Bisericesc si a fost pus pe lista din Colegiul 2. El a fost numit in Consiliul Bisericesc, nu ales de catre electori, deci nu putea ocupa un loc in Executiv. Problema a fost si ca el a aparut pe lista din Colegiul 2 care era cel mai numeros. De ce nu l-au trecut pe lista din Colegiul 1 sau 3?

14. Darius - noiembrie 22, 2010

Prin urmare cine face parte din Consiliu Bisericesc nu are dreptul sa faca parte din Comitetul executiv?
Care este totusi problema? E gresit a fi pus pe lista colegiului 2, pentru ca este mai numeros? Acest fapt incalca statutul?

laurentiu balcan - noiembrie 23, 2010

Teoretic, orice membru din Consilul Bisericesc poate face parte din Executiv, asa spune regulamentul. Numai ca ei au uitat ca ITP are un reprezentant in Consiliul Bisericesc, care nu este ales in urma unui procedeu electiv, ci este numit din oficiu. Cand au vazut ca si ITP are un potential candidat pentru Executiv (asta e, au scapat din vedere acel loc) l-au trecut pe lista Colegiului 2, care si asa era supraincarcata. Numai ca in impartirea Colegilor, ITP nu figureaza in Colegiul 2. ITP nu figureaza in niciun colegiu, deci nu putea candida pentru Executiv.

15. ioanjoldes - noiembrie 22, 2010

Pentru a vedea o alta perspectiva asupra Congresului va invit sa dati clic pe http://ioanjoldes.wordpress.com/

laurentiu balcan - noiembrie 23, 2010

E mare pacat sa privesti lucrurile cu ochelari de cal. Oricum, mi-a placut interventia ta: “sa nu se mai scrie pe bloguri!” … ca in comunism. Daca n-as sti ce varsta ai as fi spus ca ai trecut pe acolo.

ioanjoldes - noiembrie 25, 2010

Stii in ce context am facut acea afirmatie.
Eu insumi scriu…ca in democratie.
Cred insa ca daca discutia se continua pe acest ton si pe bloguri, ceea ce a cerut fratele Cotlet nu se va putea realiza. Dimpotriva reactia va fi una de respingere a celor care doresc sa schimbe ceva. Avem deja o conducere, au trecut alegerile, asa ca ar trebuie sa va sfatuiti si sa stati de vorba cu cei 9.

16. CIMM - noiembrie 26, 2010

MIRCEA DAMIAN -[............] OARE MAI EXISTA OAMENI CARE SA NU STRICE CUVINTUL?Dar cine pazeste Cuvantul Lui, in el dragostea lui Dumnezeu a ajuns desavarsita; prin aceasta stim ca suntem in El. (1Ioan.2:5)

laurentiu balcan - noiembrie 27, 2010

CIMM,
Nu pun la indoiala faptele pe care le descrii, dar blogul “penticostalul” nu este un blog de investigare si condamnare a faptelor pe care le fac liderii Cultului, chiar daca este vorba de Mircea Demian, care a stricat Congresul de la Bistrita. Accept comentarii care descriu o anumita fapta, la modul general, dar fara a posta nume, mai ales cand aceste comentarii ofenseaza o persoana.
Domnul da va dea har in Dublin si sa sporiti in orice fapta buna

17. vasile nita - noiembrie 28, 2010

FRATII MEI DRAGI,MA INTERESEAZA ADRESA E-MAIL A UNIUNII CULTULUI PENTICOSTAL DIN ROMANIA PENTRU UN AVIZ IMPORTANT. MULTUMESC valentinonita@yahoo.it

18. marean - noiembrie 30, 2010

mai bine ca nu-l sti,n-ai pierdut nimic

19. socate - noiembrie 30, 2010

o adunatura de ipocriti ce beneficiaza de prostia (lipsa de informare) a maselor largi. E jenant ca mai exista culte religioase ce se ocupa cu orice numai cu ce trebuie nu:raspandirea mesajului crestin.Ce diferenta e intre un partid politic si-un cult religios?(ma refer la organizare si conducere).

20. doru - noiembrie 30, 2010

cine e acel Brie?

laurentiu balcan - decembrie 2, 2010

cauta pe google….

21. OBSERVATOR - decembrie 2, 2010

Dragii mei frati
Este farte trist caci a intrat DEMOCRATIA IN BISERICA.
Adevaratii slujitori ai lui DUMNEZEU stiu asta.
Dar ce sa faci, acestea sint vremurile in care traim noi!
Mult har si pace!

22. mihai - februarie 10, 2011

cati dintre cei alesi in functii mai pastreaza un cuget curat sau la cati dintre ei domnul le mai din darurile duhului sfant?

23. cimm - mai 27, 2011

Nu va mirati ca uni se poarta ca si niste vrasmasi ai cruci,ca de pilda acest om Mircea Demean,care stramba pe fata scripturile,eu personal l am auzit de trei sau patru ori venit aici la noi in diaspora ,si am putut sa i spun stop dar nu am facut o din politete si din nadejdea ca intr o zi Capul Biserici care este Isus Hristos il va opri.Ultima data cind l am vazut si auzit aici la noi in Dublin,chiar m am mirat de de curajul lui in a manipula lucrurile.
Cred ca pilda neghinei deja e o realitate vie,astept insa ca Domnul sa ne vina in ajutor.

24. cepierderedevreme - iunie 27, 2011

Fratilor, daca e atata fals de ce nu iesiti afara din cult?
Cine v-a cerut voua culte, organizatii, conferinte si alte de-astea?
De ce tre sa treceti prin mijlocitori daca in Biblie scrie ca aveti intrare sloboda la Tatal?
Atata framantare pentru politica unui cult.
Ce-i asta, un guvern peste harul lui Dumnezeu?
Credeti ca va ajuta la ceva?
Va umpleti capul cu lucruri pamantesti. Da, sant lucruri pur pamantesi.
Va amarati inima si starea va este plina de lupte pt “dreptate”.
Auzi ce necaz “suceava, colosul nu are pe nimeni…” (am luat doar un exemplu, aceleasi dureri le au si ceilalti competitori: lupta pentru putere, pt a fi cunoscuti etc)
In loc sa ne vedem starea proprie, sa lasam conduceri care au fost instituite de comunisti ne umplem mintea cu lucruri de nimic.

“Ştiţi că domnitorii Neamurilor domnesc peste ele, şi mai marii lor le poruncesc cu stăpânire.
26  Între voi să nu fie aşa. ..”

maranata - februarie 7, 2012

sunt de acord cu ideea “cepierderedevreme”. sunt din diaspora si am slujit intr-o adunare cu multi membri.de peste 3 ani am iesit din cultul penticostal si implicit de sub “puterea” statutului. impreuna cu alti frati.va spun sincer ca fara presiunea “legilor” umane ne bucuram mult mai bine. stam direct sub calauzirea duhului sfant si fie ca altii nu sunt de acord,in vremurile acestea cand haosul este si in afara dar si in cadrul adunarilor,duhul sfant ne lumineaza si ne directioneaza cu o exactitatea divina in planul lui dumnezeu cu noi. “ei” se bat care sa fie mai mare si aici in diaspora si cred ca si in romania tinerii si nu numai “mor” in pacate si nimanui nu-i pasa. socul la produs duhul lui dumnezeu cand ne-a descoperit lucrarea ascunsa a celor din cult. ma costat aceasta iesire si aici in diaspora dar si in romania. dar atata timp cat fac voia lui dumnezeu nu conteaza suferinta produsa de “frati”. vedeti ce se intampla in politica din romania? aidoma se intampla in cultul penticostal. aidoma se intampla in adunari. cei ce au urechi ,sa auda iar cei ce au ochi sa vada.fr. laurentiu,nu are rost sa va framantati,mai bine iesiti si ascultati de voia lui dumnezeu cu dumneavoastra. si veti vedea diferenta. este enorma.sa nu faca domnul minuni cu altii ci chiar prin mainile dumneavoastra(ale mele) fara a fi “ordinat” de oameni. apropo de ordinari eu cred ca este o lucrare din partea celui rau. dumnezeu pune in slujba nu ordineaza pe nimeni. nu conteaza ca suntem marginalizati aici,nu conteaza ca mai marele peste noi ne vorbeste de rau inaintand chiar o scrisoare fr. tipei..tot ce conteaza este sa ascult de dumnezeu mai mult decat de oameni.si ceea ce se incapataneaza sa vada oamenii,vede dumnezeu. si asta e cea mai mare bucurie.

pavel - februarie 9, 2012

dami un raspun unde esti ?, ca si eu sunt in diaspora, as dori sa avem o legatura daca etsi in Austria. adresa mea :
privat58@gmx.net :dami un raspuns multumesc .

maranata - februarie 9, 2012

eu sunt in italia dar am frati in austria si merg si acolo. id-ul meu pe yahoo este “bobbikolas”. putem vorbi acolo.

25. Penticostali - iulie 22, 2011

Cu parere de rau, bisericile din Romania, cele penticostale, sunt sub o conducere postcomunista, nu au o Direcției anume, nu planteaza alte bisericii, si cele care au fost “plantate”, au fost din cauza ca; ori ca sau rupt dintr-o alta biserica, ori ca sa trezit cineva cu dorința sa facă ceva ptr Domnul.
O dorința buna si bine primită si văzută de uni pastori, dar nu de toți, din cauza ca cineva trebuie sa se sacrifice cu bani, si sa susțină noua biserica,Noua lucrare începută , ceea ce nu este pe gustul conducerii cultului penticostal.
De vorbit putem sa vorbim la nesfarsit, vorba romanului, câini latra ursul merge, problema este ca sunt prea mulți câini, care nu latra, doar musca, si mult prea mulți ursi care trăiesc pe spatele altora.
O viziune colorată de putere si neadevar, de pumn si de minciuna, de frica si batjocura, folosind la toate acestea ca si argument, fără ca cineva sa poată sa zica ceva, cuvântul lui Dumnezeu, Sfânta scriptura, Biblia cu care poți sa ridici pe om din necaz, mocirla vieții, si poți sa îl si distrugi, cuvântul, vorba, are putere de a te ridica sau de a te demoraliza, depinde cine știe cum sa le manuie, este un om iscusit, depinde in ce si pe ce parte este.
Orice comentariu, poate sa fie de prisos, sau de ajutor, depinde cum îl pui


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 51 other followers