jump to navigation

Examinarea noilor pastori august 20, 2008

Posted by laurentiu in Penticostalism.
trackback

Miercuri, 3 Septembrie, la Oradea va avea loc examenul de promovare a unei noi serii de pastori.

Sa ne rugam cu totii ca cei care sunt propusi pentru “avansarea”(?) in slujba de pastor sa fie cu adevarat alesi de Dumnezeu.

Biserica Penticostala are nevoie de o generatie de pastori “plini de Duhul Sfant si de credinta”. Nu avem nevoie de “imitatii de pastori”, de lingusitori fricosi, de subordonati fara discernamant care sunt gata sa pupe mana “superiorului” doar pentru a obtine un favor sau o noua promovare.

Examenul consta intr-o proba scrisa, in care vor fi examinate cunostintele doctinare si intr-un interviu. S-ar putea ca pentru unii interviul sa fie mai dificil decat examenul scris. Un pastor pe care il cunosc a fost intrebat la interviu: “frate, cum se face ca esti casatorit  de mai multi ani dar nu ai decat doi copii?” Fratele s-a cam blocat: “pai sa vedeti fratilor…Dumnezeu ne-a dat si intelepciune si sotia…stiti dumneavoastra…etc.etc.” A fost pus sa promita ca “va da drumul la nasterile de copii” si doar in urma promisiunii lui sincere(?) a fost promovat ca pastor. Nu cred ca s-a tinut de promisiune. Aviz celor “intelepti”… dati drumul la nasterile de copii cat mai repede.

Succes tuturor celor ce vor fi examinati!

(P.S. nu sunt acceptate fituicile)

Comentarii»

1. Timpul Adevarului - august 21, 2008

Va rugam examinati si pastorii seniori precum pastorul-penal [...] care prin inginerii financiare a implicat conducerea Cultului Penticostal in infractiuni economice alaturi de mai marele coruptilor [....]

2. Examinatorul - august 21, 2008

“Dupa ce l-ai cunoscut pe Hristos iti vine greu sa pacatuiesti, ti-e teribil de rusine.” (N.Steinhardt) -citat preluat de pe blogul dumneavoastra

Ma tot intreb citind diverse articole postate pe blogul dumneavoastra daca in adevar l-ati cunoscut pe Hristos?!

Oare ironia cu care faceti referire la acesti examinatori, nu este un pacat de care ar trebui sa va fie teribil de rusine? Oare nu este aceasta ironie izvorata din pacatul luciferic ce va faceti sa credeti ca ati putea sa fiti oricand un mai bun examinator pentru cei ce vor deveni pastori? Cred ca sunteti personal intr-o stare de confuzie profunda care nu sta bine unui pastor chemat sa-i conduca pe altii pe cararea spre cer. Stiti cu siguranta afirmatia Domnului Isus cu privire la orbul care il conduce pe un alt orb. De ce spun confuzie?
O data ne chemati sa ne rugam ca cei propusi sa fie cu adevarat chemati de Dumnezeu si apoi ne aratati cate ceva despre incompetenta examinatorilor. Pai, cum sa mai pricepem si noi care sunt cei chemati de Dumnezeu, daca examinatorii nu se pricep sa puna intrebarile potrivite. Sau…poate ca dumneavoastra… daca ati fi examinator…Aha..! Dar ce tot spun eu? Cred ca tot o comisie ca si cea la care faceti referinta a contribuit si la promovarea dumneavoastra atunci cand ati devenit pastor. Sa nu fi facut examinatorii de atunci un lucru bun? Stiti dumneavoastra ceva!

Oricum, vad ca alaturi de toti cei care au misiunea de a sifona imaginea bisericii in lume faceti si dumneavoastra eforturi sustinute ca sa spulberati si putina credibilitate pe catre o are Biserica Penticostala in aceasta tara in care inca penticostalii mai sunt priviti de multi drept o secta periculoasa. Cred ca stapanul (observati ca nu e cu majuscula) va va felicita zicand MISSION ACCOMPLISHED!

3. laurentiu - august 21, 2008

domnule “examinator”,

Te asigur ca nu am fost ironic atunci cand am relatat intamplarea de mai sus. Si nici nu cred ca intrebarea pusa de fratii examinatori arata “incompetenta examinatorilor”, cum sugerezi tu. E un punct al lor de vedere.

Nu stiu cum ai ajuns la concluzia ca sunt intr-o stare de confuzie profunda. E inacceptabil (ca unul care il cunosti bine pe Hristos!) sa te hazardezi in afirmatii absurde. Si, stai linistit, nu vreau sa fiu examinatorul nimanui. Din punctul meu de vedere “examinarea pastorilor” este treaba BISERICII LOCALE, cum de alt fel tot treaba bisericii locale e si promovarea pastorilor.

Iar afirmatia: “…vad ca alaturi de toti cei care au misiunea de a sifona imaginea bisericii in lume faceti si dumneavoastra eforturi sustinute ca sa spulberati si putina credibilitate pe catre o are Biserica Penticostala in aceasta tara in care inca penticostalii mai sunt priviti de multi drept o secta periculoasa. Cred ca stapanul (observati ca nu e cu majuscula) va va felicita zicand MISSION ACCOMPLISHED!” e de-a dreptul RIDICOLA.

Vei observa din postarile mele ca depun eforturi sustinute de a “imbunatati imaginea bisericii penticostale”. Uneori dau pe fata lucruri pe care nimeni nu are curajul sa le spuna. De ce? Pentru imi pasa de viitorul nostru! Imi pasa de binele miscarii penticostale. Iar asta inseamna sa nu iau parte la pacatele UNOR frati de-ai mei care prin actiunile lor fariseice distrug spiritul care ne insufleteste…

Nu sunt mai bun decat altii! Dar vad unele lucrurile diferit decat altii. M-as bucura, daca intr-adevar il cunosti pe Hristos, sa-ti argumentezi ultima afirmatie.

4. laurentiu - august 21, 2008

Timpul Adevarului,

V-am cenzurat mesajul pentru ca REFUZ sa fac publicitate unei reviste care imi este necunoscuta. Nu mi-o luati in nume de rau.

Acuzatiile pe care le aduceti impotriva pastorului penticostal I.P. trebuiesc probate. Vreu sa vad si eu probele. Ma tem sa nu fie doar o “rafuiala intre diverse familii”.

5. Examinatorul - august 21, 2008

Iar afirmatia: “…vad ca alaturi de toti cei care au misiunea de a sifona imaginea bisericii in lume faceti si dumneavoastra eforturi sustinute ca sa spulberati si putina credibilitate pe catre o are Biserica Penticostala in aceasta tara in care inca penticostalii mai sunt priviti de multi drept o secta periculoasa. Cred ca stapanul (observati ca nu e cu majuscula) va va felicita zicand MISSION ACCOMPLISHED!” e de-a dreptul RIDICOLA.

Se confirma din nou spusele lui Napoleon Bonaparte ca “de la sublim la ridicol nu e decat un singur pas”

Poti sa intelegi inca o data cat de aproape este sublimul articolelor tale de ridicol. Semeni acest tip de sublim, culegi acest tip de ridicol.
M-am straduit sa gasesc pe PENTICOSTALUL ceva favorabil Cultului Penticostal, dar toate articolele tale care vizeaza chestiuni legate de penticostalismul romanesc contemporan sunt critice, ba chiar…

Exista un alt fel de a-ti prezenta ideile reparatorii sau reformatoare.

Gandeste-te la asta..

Am vrut sa raspund postarilor tale in modul tau propriu (Proverbe 26:5) atat ca Examinatorul cat si ca Un penticostal necajit si am vazut ca te deranjeaza. Si e normal sa te deranjeze.Gandeste-te insa si la cei care responsabilizati de votul tau si al altora dintre slujitorii penticostali au misiunea de a conduce Cultul Penticostal si se straduiesc sa faca ceea ce ei inteleg ca e binele lucrarii lui Dumnezeu. Nici ei nu sunt perfecti, nu sunt supraoameni, dupa cum tu insuti recunosti despre tine cand scrii mai sus “Nu sunt mai bun decat altii! Dar vad unele lucrurile diferit decat altii” Ai face mai bine sa te rogi Domnului pentru mai marii nostri care vad lucrurile diferit de tine, ca sa-i lumineze inspre a vedea lucrurile mai bine. Poate ca intr-o zi Domnul va voi sa te foloseasca pe tine intr-o astfel de demnitate publica. Si cred ca ai face eforturi sincere pentru a da ce este mai bun in tine(cum cu siguranta fac eforturi si actualii nostri conducatori), dar totdeauna incape loc de interpretari sau perspective diferite asupra lucrurilor.
Te rog sa mai gandesti Laurentiu la felul in care pot fi indreptate anumite lucruri. Te asigur ca nu scotand rufele murdare la spalat intr-un spatiu public se repara ceva.
Daca niste mai mari ai nostri gresesc intr-un fel sau altul, nu uita ca exista atatea mijloace cu adevarat biblice de a se cauta indreptarea inainte de a arunca margaritarele in gura porcilor care abia asteapta sa murdareasca apoi tot ce e sfant in noi.
Gandeste-te la asta, si te rog de dragul celui pe care il slujim, cauta modalitati mai elegante de a schimba ceea ce consideri ca nu e bun.
Poate intr-o zi vom discuta fata in fata despre aceste lucruri si sper sa fie bine.
Be blessed!

6. Examinatorul - august 21, 2008

Si nu uita: ISUS TE IUBESTE

7. chaos_and_smiles - august 21, 2008

de ce mai are “putina credibilitate” B. P.R ?

8. Ioan Cristian - august 21, 2008

Imi este neclar cine foloseste termenii ‘AVANSARE’ si ‘PROMOVARE’ – ambii sunt termeni firesti, nebiblici, iar daca sunt folositi sau prezentati in documentele oficiale si in Marturisirea de Credinta a Cultului Penticostal, atunci este foarte grav!
Daca acesti termeni si aceste FAZE presupun parcursul unei CARIERE CULTICE, de lucrator in cadrul unui cult religios agreat si retribuit in co-tutela de catre M.C.C.-SECR. DE STAT PT. CULTE atunci putem vorbi despre o mare deraiere doctrinara si de o grava abatere de la CREDINTA si STATTUL BIBLIC al Bisericii eterne intemeiata de ISUS CHRISTOS.
CHRISTOS, direct sau prin Apostolii sai si prin Duhul Sfant, consemnat in BIBLIE, cheama, alege si unge pe unii ca:
– Apostoli;
– Prooroci;
– Evanghelisti;
– Pastori;
– Invatatori;
– Cei cu darul minunilor;
– Cei cu darul vindecarilor;
– Cei cu darul ajutorarilor;
– Cei cu darul carmuirilor;
– Cei cu darul glosolaliei si talmacirii limbilor ingeresti sau omenesti

Din lectura atenta Cuvantului normativ al Sf. Scripturi se deagaja procedura standard obligatorie a verificarii si confirmarii chemarii si ordinarii celor doi lucatori misionari speciali, Pavel si Barnaba, consemnata de Luca in FAPT. APOST. 13, – coroborat cu FAPTE 20: “Luati seama voi pe care DUHUL SFANT v-a pus episcopi/pastori” – care este o PROCEDURA BIBLICA OBLIGATOIRIE, etapa finala consumindu-se in mijlocul Bisericii Locale, prin rugaciunea de ordinare prin punerea mainilor de catre Ceata/Consiliul Prezbiterilor Bisericii Locale, dupa ce acestia, in prealabil, au postit citeva zile si s-au rugat impreuna cu proorocii Domnului din Biserica.

9. laurentiu - august 21, 2008

“examinatorul necajit”,

Iti multumesc SINCER pentru sugestiile tale.

Te asigur ca NU CU PLACERE aduc in public anumite chestiuni deranjante pentru noi, penticostalii. Drept dovada ca nu am scris (inca) despre chestiuni cu adevarat incriminatorii pentru unii lideri care ne fac de rusine. Stiu cazuri foarte complicate pe care totusi nu le public. De ce? Pentru ca nu vreau sa fac rau nimanui si nici nu vreau sa afectez CU ADEVARAT marturia noastra.
Vei observa in postarile mele ca, de cele mai multe ori, aduc in dicutie probleme ideologice si incerc sa atrag atentia asupra unor tendinte (atitudini). Nu mi-am facut un scop din a-i “discredita” pe mai marii nostri. Ei sunt amintiti tangential in cadrul problemei pe care incerc s-o prezint.

Ridici spre sfarsitul comentariului tau o problema cu adevarat importanta. Ce mijloace biblice avem, noi pastorii locali, de a schimba ceva in cadrul organizatie pe care o formam atunci cand nimeni nu ne baga in seama? Comunicarea intre slujitori e cu adevarat o problema in cadrul Cultului. Uite, de exemplu, in Martie, la Cluj, ne-au promis un raspuns la Scrisoarea Deschisa. Un raspuns oficial din partea Cosiliului Bisericesc! Au trecut cinci luni si…NIMIC. Conteaza vocea a circa 30 de pastori? Nu. Si atunci, de ce nu-mi este ingaduita slabiciunea de a publica anumite greseli si de a condamna, nu persoanele in cauza, ci atitudinea lor?

Incerc sa gasesc mijloace mai bune de a comunica. Daca ai sugestii te rog sa-mi spui. Dar fara “scrisori deschise”, ca nu le baga nimeni in seama.

Poate ne vom intalni intr-o zi. Numai bine!

10. Stefan - august 21, 2008

domnule Laurentiu sa-ti fie rusine pt prostia de care dai dovada….si in legatura cu ironia ta pe marginea nasterii de copii, sti lamurit ca cei ce opresc nasterea de fii merg in iad, precum si tu o sa mergi, daca nu te pocaiesti…..esti plecat de mult de acasa, si bine ar fi sa te mai poti intoarce, dar sansele sunt minime.

11. chaos_and_smiles - august 21, 2008

Ah Domnule, Ah mon cher ! Ah iată dragule spir(i)tul românesc atât de drag celor care au deschis un ochi şi au văzut că afară nu e întuneric. Cu atât mai mult înauntru.
De obicei, unui prost nu îi este ruşine de el însuşi, că ăsta e unul din lucrurile care îl face prost…so…???
Este amuzant acum, nu a fost întotdeauna cum unii oameni nu pot face diferenţa între real şi virtual şi cum nu au învăţat că există shut down la computer după modelul shut down al creierului din dotare.
Stefane&others…intr`o zi o sa muriti…si nu o sa stiti de ce.

12. eiauexperimentat - august 22, 2008

nu stiu care e parerea dumneavoastra despre ,,a da drumul la nastere de fii” si nici nu prea vad legatura dintre aceasta si faptul de a fii pastor..adica: ai copii multi esti pastor bun si dedicat, nu ai copii, nu esti pastor bun..nu prea aveti vreun argument scriptural la aceasta insa..in fine..cine vorbeste mult nu se poate sa nu pacatuiasca, sau aci cred ca se potriveste, cine scrie mult nu se poate sa nu greseasca.

13. laura - august 22, 2008

Stefane…….eu incerc sa fiu optimista in viata asta, si uite apari tu si ma faci sa ma intreb daca are rost sa mai sper………Nici macar nu incerc sa ii iau apararea lui Laurentiu, nu are nevoie de asta. Ma gandesc ca multi mai sunt ca tine frate Stefane si de asta e asa minunat in biserica romaneasca penticostala, vi se datoreaza totul, voua…….. Eu am zis ca e minunat asa ca nu imi sari in cap……..

14. laura - august 22, 2008

sa reformulez…… Frate Stefan, tu nu ai avea sansa in vecii vecilor cu atitudinea asta sa fii improscat cu pietre de cei religiosi ( apropo de numele tau) , pt ca faci parte chiar din categoria lor……… Nu cred ca te deranjeaza sa iti spun ca esti religios, nu? e o onoare printre voi sa fiti numiti religiosi,

15. laurentiu - august 22, 2008

#12,
Parerea mea despre “a da drumul la nasterile de copii” nu are relevanta pentru discutia de fata. Era o replica data ideei, pe care o au unii pastori, ca daca ai mai multi copii esti un pastor mai bun decat altul cu mai putini copii. Bineinteles ca nu am argumente scriptuarale, nici nu am incercat sa argumentez ceea ce am spus. Dar daca vrei argumente, altii ti le pot aduce, chiar daca abuzeaza de toate metodele hermeneutice.

16. mitica - august 22, 2008

Stefan,

incredintare care o ai cu privire la nasterea de copii tine-o pentru tine si nu mai fa afirmatii de genul: “sti lamurit ca cei ce opresc nasterea de fii merg in iad” pentru ca nu ai suport biblic.
in alta ordine de idei ma surprinde atitudinea si vocabularul care-l folosesti fata de cei care au pareri diferite de a ta.
cateva versete din Biblie pentru tine care cred ca-ti vor prinde bine:
Matei 22;36-40
1 Ioan 4;20-21
Ioan 13;35
si daca tot nu poti avea “dragoste” totusi putin respect se cuvine.

numai bine!

17. Stefan - august 22, 2008

poate am trecut peste acele versete din Biblie, dar ma gadesc cat “respect si dragoste” -dupa cum vrei tu sa zici- a aratat Mesia cand a intrat cu biciul in Templul. Ce bine se doarme fara grija azi in Sion, dar ….VAI!!!

18. Stefan - august 22, 2008

prin ce este mantuit omul????

19. m1ha1 - august 22, 2008

subscriu la #16.
grija mare Laurentiu.

20. mitica - august 23, 2008

Stefan,

am inteles la ce te referi la #18 dar am o intrebare:
- familiile care-si doresc copii dar nu pot avea, nu au nici a sansa la mantuire?

Eu am alta parere…. mantuirea noastra nu este conditionata de nasterile de copii, si cu atat mai putin de oprirea nasterilor de copii dupa cum afirmi la #10.

21. Stefan - august 24, 2008

dar oare cine a facut pe om? nu Dumnezeu? daca poti avea copii dai slava Lui, si daca nu poti avea, iar dai slava Lui. Oare nu cumva s-a scurtat mana Domnului? …dar cand tu te impotrivesti Domnului e cu totul alta.

intreb din nou, prin ce este MANTUIT OMUL? prin ce? …daca tot va dati cu parerea pe seama acestor lucruri, ati putea sa-mi ziceti si mie prin ce este mantuit omul?

22. laura - august 24, 2008

PRIN HAR………. stefane………. HAAAAAAAAAR………….. iar harul e har, nu fapte, ci har………….nu facere de copii ci HAR.

23. mitica - august 24, 2008

stefan

Ioan 3;16

Cred ca capitolul 3 din Ioan (pana la versetul 21 inclusiv) daca-l citesti va fi si mai bine!

24. SERACIN AUREL - august 25, 2008

Una dintre cele mai mari si prospere afaceri din Romania, este sa faci tot posibilul sa ajungi Pastor in Cultul Penticostal condus de [.....]

Acest Cult este una dintre cele mai mari zone gri din Romania unde, daca nu ai frica de Dumnezeu si rusine de oameni, te poti imbogati peste noapte mai repede decat orice baron din politica, si in plus beneficiezi de o imunitate mai mare decat parlamentarii, membrii guvernului, si chiar vechiul si noul prim ‘ministru si presedinte al tarii, deoarece Serviciul de Securitate din Cultul Penticostal colaboreaza foarte bine cu securistii din Ministerul Internelor si Reformei Administrative, Ministerul Public, Ministerul Justitiei.

Tot ce trebui sa faci este ca: mai intai sa mituiesti pe [.....] care primeste acasa orice, incepand cu cas, miei, branza, carne de vitel si sfarsind cu euro (primeste orice si foarte usor; nu trebuie uitata formula “in numele Domnului”); iar apoi sa accepti sa semnez un angajament solemn de fidelitate fata de Cultul Crestin Penticostal, in urma careia primesti o legitimatie (conform articolului 35 din Statutul Cultului Penticostal) pe care o vei restitui cand realizezi ca ai ajuns informator al securistilor din Cultul Penticostal si trebuie sa-ti vinzi fratii din biserica!!!

Sa stiti ca merita aceasta investitie. In foarte scurt timp vei scoate cheltuiala de mii de ori.

Referitor la numarul de copiii pe care ii poate avea o familie de pastor, vreau sa spun ca cunosc un consilier bisericesc, [C.T.] care are doar doi copii, un alt pastor tot penticostal are doar un copil, iar altul are trei copiii!!!!

Este foarte rusinos lucru cand sotiile pastorilor isi pun sterilet sau iau anticonceptionale!!

Mai poti mustra surorile si fratii din biserica care preacurvesc??

25. Stefan - august 25, 2008

pt Laura, nu cred, Biblia zice altceva, degeaba scot niste versete de ici colo, ca sa imi demostrez o ideie, daca invatatura lor e eronata. Odinioara erau in Israel unii care ziceau: “Avraam era singur, şi tot a moştenit ţara; dar noi suntem mulţi, şi ţara ne-a fost dată în stăpânire!” dar defapt aceasta era o amageala de-a lor, caci in adevar zadarnica le era nadejdea. Tot asa e si cu a ta, doman Laura.

26. Stefan - august 25, 2008

si cred ca si in Biblia d-voastra scrie la fel, si anume, omul este mantuit: prin HAR, prin CREDINTA, prin FAPTE, prin NASTERE DE FII. Oare scrie asa???

O singura cale prin care omul poate ajunge mantuit, nu mai multe, nu poti fi manuit astfel: tu mantuit prin har, altul prin fapte, vecinu prin nastere de fii, si nepotu prin credinta.

Harul, credinta, fapta, nasterea de fii, sunt niste trepte pe care trebuie sa urci DACA doresti MANTUIREA, si nu se poate schimba ordinea lor.

27. laurentiu - august 25, 2008

Seracin Aurel,

Cred ca exagerati.

Stiu o multime de pastori care nu pastoresc pentru “afacere”, ci pentru ca sunt chemati de D-zeu. EU unul, si nici multi alti pastori pe care ii cunosc, nu avem averi si nici nu ne-am propus sa ne scoatem “investitia”. NU puteti lua cazuri izolate si sa le generalizati. E pur si simplu o nedreptate pe care o comiteti fata de ceilalti pastori care nu se incadaza in “portretul” pe care l-ati creionat. SI, serios acum, sa spui ca cine are legitimatie de pastor este automat informator mi se pare o aberatie de zile mari.

Referitor la “nasterile de copii”. Nu sunt unul care sa predice in favoarea anticonceptionalelor, dar nici nu pot fi de acord ca trebuie sa punem semnul de egalitate intre anticonceptionale si preacurvie. Nu e moral sa facem asta si nici biblic…

28. Stefan - august 25, 2008

de HAR au parte toti oamenii,

CREDINTA au toti, dar in cine???

FAPTE au toti aceea care au o credinta adevarata si autentica in Hristos,

NASTERE DE FII, trebuie sa aibe toti crestinii care sunt implicati intr-o relatie de familie crestina in Isus. Fii sunt un rod al faptelor in casnicie, si oricine poate avea fiii si fice si opreste nasterea lor nu va fi mantuit, nici in veacul acesta nici in veacul viitor.

Oricum, daca astazi ne impiedicam de astfel de invataturi, nu-i de mirare de Domnul nu e cu noi, asa cum se lauta fratii: “Domnul e cu noi”…………Fratilor unde e pocainta??? CUM tineti CREDINTA??

29. Stefan - august 25, 2008

Pt domnul Laurentiu “nimic” nu e Biblic, dar de fapt mai erau si alti “pastori” care se credeau pe vremea lui Mesia ca sunt slulitorii lui Dumnezeu, dar cand colo…….sti ce faceau cand erau mustrati???? exact ca si domnul Laurentiu.

30. laurentiu - august 25, 2008

Am indoieli ca “Stefan” e un personaj real. Cred ca e un rol pe care il joaca cineva dornic sa instige la “violenta crestineasca”

Personajul Stefan nu intelege cateva notiuni elmentare:
- ce inseamna “mantuire”. Conceptul biblic de mantuire ii este strain.
- ce metode hermeneutice ( de interpretare) a Scripturii sa foloseasca. Greseste flagrant in multe notiuni pe care chiar si un copil mic le-ar intelege, de exemplu Efeseni 2, unde ni se arata cum se primeste mantuirea. Iar asa zisele “trepte” de primire a mantuirii, pe care le enumera el, sunt dovada ignorantei pe care o are atunci cand studiaza. Ce facem cu cei care nasc FETE si nu FII?
- ce inseamna “bunul simt”. In comentarii pe care nu i le-am publicat (erau prea murdare!) mi-a adresat tot felul de injurii. Intr-o societate civilizata, ca sa nu spun intr-un mediu crestin, trebuie sa-ti respecti chiar si adversarul.

Daca personajul Stefan va continua sa arunce injuri, (asa cum doar un om care urca pe treptele enumerate de el poate sa o faca) ii voi trece comentariile la spam, pentru a va scuti si pe voi de aberatii care nu duc la nici o discutie logica si benefica pentru noi toti.

31. laura - august 25, 2008

bine mai stefane…..ce sa mai zic…… esti atat de logic incat te sfatuiesc sa scoti niste carti cu filosofiile tale, intelese doar de tine.

32. Irina - august 27, 2008

dar nici nu pot fi de acord ca trebuie sa punem semnul de egalitate intre anticonceptionale si preacurvie. Nu e moral sa facem asta si nici biblic…

probabil, dar anticonceptionalele sunt avortive. Macar pentru asta si ar trebui sa predicati contra lor.

33. frodo - august 27, 2008

Domnu sa scoata lucratori pt k e nevoie.inainte de a avea nevoie de pastori care sa conduca bisericile dupa niste reguli ai vreunui cult, avem nevoie de pastori care sa lase sfanta traditie penti cu idei de acum 80 de ani, si sa inceapa sa predice Evanghelia asa cum e ea. depinde de pastorii care urmeaza cum vor fii bisericile…pline de farisei sau pline de crestini adevarati…Gbu all

34. Emanuel - august 30, 2008

Ar fi mai bine pentru ca fiecare din noi sa petreaca mai mult timp in lumina cuvantului lui Dumnezeu decat sa te gandesti la ce fac alti mai bine te uiti in oglinda care este biblia si vezi ce iti mai lipseste sunt sigur ca la toti ne lipseste ceva de aceea fa o rugaciune pe genunchi si dai slava lui sa nu te intereseze ce fak alti sa te intereseze viata ta sa fim o lumina pentru cei din jur ne deosebim de cei de afara Mai bine decat sa spuneti lucruri despre uni mai bine sa spunem un verset sa l dezbatem sa facem un program de rugaciune pentru pastori ca Dumnezeu sa le dea intelepciune si frica De Dumnezeu si cei care opresc nasţerile de copii nu fac bine daca Dumnezeu te binecuvantat sa poţi sa ai copii de ce sa i opresti amintitiva de Ana cat s a rugat de ce sa opresti venirea unui om pe lume care Dumnezeu are un plan cu el cum vei raspunde in Fata lui cand Dumnezeu îti va spune aveam un mare plan cu copilul pe care l ai oprit ce veî raspunde sau ruşinea de a avea mai multi copii e problema?Domnu sa ne binecuvinteze Amin

35. laurentiu - august 30, 2008

Irina,
Dintr-un anumit punct de vedere ai dreptate. Unele METODE anticonceptionale sunt imorale. Dar, iti reamintesc ca si abstinenta e o metoda anticonceptionala. Nu pot spune ca unul care “se abtine” este ca un preacurvar. Deaceea cred ca subiectul trebuie abordat concret si profund, nu generalist cum o facem noi aici.

Cat despre predicare…nu cred ca sunt chemat sa predic pro sau contra metodelor anticonceptionale. Este un subiect care tine de consilierea maritala si nu de amvonul bisericii.

36. mitica - august 30, 2008

Laurentiu,

Nu ma asteptam de la tine sa scrii: “si abstinenta e o metoda anticonceptionala”.
Oare de ce ne-a dat Dumnezeu “minte” sa ne lasam condusi de simturi?
Suntem animale sa nu ne putem abtine de la nimic?
De infrinarea poftelor ai auzit? La ce se refera?
Suntem responsabili doar de reproducere, iar de cresterea si educatia copiilor este responsabil Dumnezeu sau vecinii?
Iarta-ma nu vreau sa supar pe nimeni dar sunt putin indignat de unele aberatii care se scriu pe aceasta tema!!!

37. laurentiu - august 30, 2008

Mitica, nu inteleg ce vrei sa spui.
Abstinenta este una dintre metodele anticonceptionale. Metoda calendarului, de exemplu, recurge la abstinenta sexuala in anumite zile ale lunii.

Infranarea poftelor? Pai asta nu inseamna abstinenta? Sa nu ma intelegi gresit, eu nu recomand abstineta. E un domeniu care tine de viata intima a fiecarei familii. Fiecare cuplu decide si raspunde in fata lui Dumnezeu de hotararile pe care le ia. Pastorul nu e un legiuitor al vietii de familie, ci un indrumator. Eu fac recomandari bazate pe intelgerea pe care o am asupra Scripturii si pe experienta mea. Poate voi scrie (in curand) ceva despre metodele anticonceptionale si atunci imi voi spune parerea . Aceasta postare nu e despre anticonceptionale.

Din anumite motive voi evita, deocamdata, sa vorbesc in termeni radicali despre acest subiect. Pozitia mea e undeva la mijloc…

38. Irina - august 31, 2008

Suntem responsabili doar de reproducere, iar de cresterea si educatia copiilor este responsabil Dumnezeu sau vecinii?
……..

numai animalele se reproduc, omul pro-creeaza, adica este impreuna creator cu Dumnezeu

39. Irina - august 31, 2008

Irina,
Dintr-un anumit punct de vedere ai dreptate. Unele METODE anticonceptionale sunt imorale. Dar, iti reamintesc ca si abstinenta e o metoda anticonceptionala. Nu pot spune ca unul care “se abtine” este ca un preacurvar. Deaceea cred ca subiectul trebuie abordat concret si profund, nu generalist cum o facem noi aici.

Cat despre predicare…nu cred ca sunt chemat sa predic pro sau contra metodelor anticonceptionale. Este un subiect care tine de consilierea maritala si nu de amvonul bisericii.
………..

cred ca intreaga filozofie anticonceptie este imorala, nu neaparat o anumita metoda. Desi, desigur, unele metode sunt mai pacatoase decat altele, avand in vedere ca duc la avort. Ma gandeam ca fiind pastor obisnuiti sa predicati contra pacatului, de aceea am spus de legatura avort-anticonceptionale, dar oricum,nu cunosc cum se procedeaza la penticostali, a fost o presupunere.
Astept cu interes postarea dvs. pe aceasta tema.

40. cristi - septembrie 20, 2008

Dimnule Laurentiu , se pare ca ca esti o plamadeala de-a lui taica-tu dar scoasa cam acra. iti recomand sa mai ramai in bucatarie pentru a te mai indulci , pentru a fi mai pe gustul oamenilor .

41. DD2 - octombrie 23, 2008

salut, vizitati acest site: http://friends87.page.tl